TI מובילה את שוק הרכיבים האנלוגיים

27 יוני, 2016

בשנת 2009 הגדירה TI אסטרטגיית השתלטות על שוק הרכיבים האנלוגיים, וכיום היא קוצרת את הפירות. להערכת IC Insights, היא מחזיקה בכ-18% מהשוק העולמי

בשנת 2009 הגדירה TI אסטרטגיית השתלטות על שוק הרכיבים האנלוגיים, וכיום היא קוצרת את הפירות. להערכת IC Insights, טקסס אינסטרומנטס מחזיקה כיום בכ-18% מהשוק העולמי של רכיבים אנלוגיים

TI-ANALOG

חברת טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments) ממשיכה לשמור על מעמדה כחברה המובילה בשוק הרכיבים האנוגיים, ובשנת 2015 החזיקה בכ-18% מהשוק העולמי, אשר הסתכם בכ-47 מיליארד דולר. למעשה, המכירות של TI היו קצת יותר משלושת הספקיות הגדולות המדורגות אחריה, ביחד. להערכת חברת המחקר IC Insights, טקסס אינסטרומנטס מצליחה לשמור על המעמד בזכות אסטרטגיה ארוכת טווח ועקבית שתחילתה בשנת 2009.

אומנם תמיד היא היתה שחקנית מרכזית בתחום האנלוג, אולם באותה שנה היא החליטה להיות השחקנית הדומיננטיתנ בתחום הזה, והכפילה את התקציבים המיועדים להשגת המטרה.  באותה השנה היא היתה החברה הראשונה שייצרה רכיבים אנלוגיים בפרוסות סיליקון של 300 מ"מ, באמצעות ציוד שהיא רכשה מחברת Qimonda ושהותקן במפעל הייצור שלה ביוסטון, טקסס.

בשנת 2010 היא רכשה שני מפעלי ייצור (פאבים) של Spansion, אחד ביפן ואחד בשנג'ו, סין. שניהום הותאמו לייצור רכיבים אנלוגיים ונכנסו מייד לייצור. בשנת 2011 היא ביצעה את המהלך הגדול מכולם: רכישת המתחרה נשיונל סמיקונדקטור תמורת כ-6.5 מיליארד דולר. בהמשך, היא ביצעה מהלך נוסף, והעבירה את רוב הייצור האנלוגי של למפעלי 300 מ"מ ועל-ידי כך השיגה להערכתה חיסכון של כ-40% בהוצאות.

IC-INSIGHTS-ANALOGלשוק הרכיבים האנלוגיים יש יתרונות רבים, מכיוון שהוא שומר על יציבות גדולה ורמת התחרות בו קטנה מאשר בשוק הרכיבי הדיגיטליים. להערכת חברת IC Insights, בשנת 2015 השוק צמח בכ-2%. המרכיב המרכזי בשוק הוא של ריכיבים ליישומים ייעודיים (application-specific analog devices) שהסתכם בכ-27.9 מיליארד דולר. אחריו נמצאת שוק הרכיבים למטרות כלליות, כמו מגברים/משווים, רכיבי ניהול הספק, רכיבי המרת אותות וכדומה, שהסתכם בכ-19.1 מיליארד דולר.

המגזר בעל שיעור הצמיחה הגדול ביותר בשוק הרכיבים האנלוגיים הוא של רכיבי המרה (ADC, DAC), אשר צמח ב-14% בשנת 2015 והגיע להיקף של כ-2.9 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ANALOG , חדשות , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס