מזור רובוטיקה משיקה את ה-Mazor X

13 יולי, 2016

יצרנית מערכות ההנחיה הרובוטיות מזור השיקה מערכת הנחייה חדשה לניתוחי גב המשלבת כלים אנליטיים מתקדמים. המערכת החדשה זכתה כבר לאישור ה-FDA. שותפתה האסטרטגית של מזור, ענקית המכשור הרפואי האמריקנית מדטרוניק (Medtronic) כבר הזמינה 15מהמערכות החדשות

מערכת ההנחייה החדשה, המשלבת כלים אנליטיים מתקדמים, כבר זכתה לאישור ה-FDA. שותפתה האסטרטגית של מזור, ענקית המכשור הרפואי האמריקנית מדטרוניק (Medtronic), כבר הזמינה 15 יחידות מהמערכות החדשות.

Mazor-Xחברת מזור (Mazor Robotics) הישראלית חשפה אמש (13.07.2016) את מערכת ההנחיה הרובוטית החדשה שלה לניתוחי גב – ה-Mazor X. המערכת החדשנית זכתה לאישור מנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) עוד טרם השקתה, וניתן לשווקה באופן מידי בשוק האמריקני.

המערכת החדשה של מזור משלבת חבילת תוכנות ייחודית המספקת כלי ניתוח מידע שנועדו לשפר את תכנון הניתוח על ידי שקלול נתונים שונים, בהם מצבו ומיקומו של עמוד השדרה. חבילת התוכנות המשולבת במערכת החדשה של מזור נועדה לשפר את הדיוק של הניתוחים ולספק כלים לגיבושה של אסטרטגיה ניתוחית בשלב הטרום-ניתוח. המערכת נועדה גם לשפר את הדיוק בשלב הניתוח עצמו, אשר מבוצע בהנחיית המערכות הרובוטיות של מזור. ההנחיה בשלב הניתוח עצמו מתבצעת באמצעות זרוע רובוטית המנחה את המנתח בעת הניתוח ומסייעת במיקומם של שתלים במידת הצורך, כאשר המערכת החדשה של מזור מוסיפה כלים למעקב אחר מהלכו של הניתוח בזמן אמת. המערכת החדשה זכתה כבר לאישור הרשמי החשוב ביותר – זה של מנהל התרופות והמזון האמריקני, ה-FDA. משמעותו של האישור היא כי המערכת בשלה להפצה בשוק הרפואי האמריקני.

Ori-Hadomi1-300x224
מנכ"ל מזור אורי הדומי

"Mazor X היא ההצטברות של עבודת פיתוח רבת שנים. המערכת נועדה לענות על הצרכים של מנתחים ומנותחים כאחד, על ידי שימוש בכלים בינתחומיים מתקדמים שיבטיחו דיוק מרבי של מערכות ההנחיה שלנו. הניסיון שצברנו בלמעלה מ-10,000 ניתוחים מונף לצורך פיתוחה של המערכת. ההסכם שחתמנו לאחרונה עם מדטרוניק מבטיח תפוצה רחבה למערכת, ואנו משוכנעים כי בכך נבטיח למזור צמיחה ארוכת טווח ומעמד מוביל בתחום ניתוחי הגב" אמר מנכ"ל מזור אורי הדומי.

על קוו הזינוק – לקראת זינוק משמעותי במכירות?

למעשה, המערכת החדשה של מזור זכתה להצלחה מסחרית עוד טרם השקתה הרשמית. שותפתה האסטרטגית של מזור, ענקית המכשור הרפואי האמריקנית מדטרוניק (Medtronic)כבר רכשה 15 מהמערכות החדשות בסכום של כ-$20 מיליון. הרכישה היא חלק מההסכם האסטרטגי שנחתם בין החברות ומהווה למעשה את השלמתו של השלב הראשון בהסכם. ההסכם האמור כולל שורה של יעדים שעמידה בהם מהווה תנאי להשקעות נוספות של מדטרוניק במזור, כמו גם למתן הזכויות להפצתן של המערכות המתקדמות של היצרנית הישראלית על ידי הענקית האמריקנית.

ההסכם עם מדטרוניק מהווה פריצת דרך של ממש עבור יצרנית מערכות ההנחיה הישראלית מזור. מאז ההסכם זינקו מניותיה ב-91%. מדטרוניק חולשת על כ-30% משוק ניתוחי הגב בארצות הברית, הנאמד בהיקף של כ-7 מיליארד דולר. ההודעה על הרכישה של 15 ממערכות ה-Mazor X על ידי מדטרוניק מחזקת את הסברה כי ההסכם בין החברות מתקדם כמתוכנן, ומחזקת בכך את הסבירות כי מכירותיה של החברה הישראלית צפויות לזנק כבר בעתיד הקרוב. יתרה מכך, העסקה עם מדטרוניק איננה סוף הדרך מבחינת מזור, שכן היא איננה ממוקדת בתחום ניתוחי הגב בלבד. החברה השיקה בעבר מערכות הנחייה לניתוחי מח, וסביר להניח כי הטכנולוגיה הייחודית של החברה תותאם לתחומים רפואיים נוספים.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , שיווק והפצה