חברת סנה גייסה 2.5 מיליון דולר

25 יולי, 2016

חברת סנה, שזכתה במכרז המל"ג למסחור טכנולוגיה וקניין רוחני במכללות האקדמיות, בתי החולים ומכוני המחקר הממשלתיים, השלימה גיוס של 2.5 מיליון דולר

חברת סנה, שזכתה במכרז המל"ג למסחור טכנולוגיה וקניין רוחני במכללות האקדמיות, בתי החולים ומכוני המחקר הממשלתיים, השלימה גיוס של 2.5 מיליון דולר

חברת סנה (SNE), העוסקת במסחור טכנולוגיה וקניין רוחני, השלימה גיוס של 2.5 מיליון דולר מקרן הון הסיכון אריאלי קפיטל, המנוהלת על ידי אריק (אריאל) בנטוב. זהו גיוס ההון המשמעותי החיצוני הראשון של סנה, שנבחרה על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל (מל"ג) לשמש כספקית של שירותי מסחור קניין רוחני עבור כל המכללות האקדמיות, ועבור בתי החולים ומכוני המחקר הממשלתיים.

סנה מציעה מסלול ישיר ומואץ למסחור קניין רוחני עבור למעלה מ-40 מכללות, מכוני מחקר ובתי חולים ממשלתיים. השירותים של סנה חוסכים למעשה מהמוסדות הללו את הצורך בהקמת מרכז משל עצמן למסחור טכנולוגיות ופטנטים, ומאפשרים למוסדות המחקריים למצות את הפוטנציאל המסחרי והעסקי של הקניין הרוחני.

תמונה- אבי בן זכרי, מנכ''ל סנה
אבי בן זכרי, מנכ"ל סנה

סנה כבר עובדת בשיתוף פעולה צמוד עם בצלאל- האקדמיה לאומנות ולעיצוב, שנקר- בית הספר הגבוה להנדסה ולעיצוב, המכללה האקדמית להנדסה אפקה, המכללה האקדמית הדסה, המרכז האקדמי לב, המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, מרכז רפואי גליל והמרכז האקדמי רופין. החברה עוסקת באיתור ידע בעל פוטנציאל מסחרי במגוון תחומים כגון ביוטכנולוגיה, מכשור רפואי, תכנה, עיצוב תעשייתי, קלינטק, חקלאות, וטכנולוגיות מים.

חברת סנה הוקמה בשנת 2013 על ידי עמרי רייזמן, ג'ררדו נחום, ד"ר שי ירקוני ועו"ד עמוס קונפורטי. החברה זכתה במכרז ממשלתי ל-8 שנים (עם אופציה לארבע שנים נוספות) שפרסמה המל"ג להקמת חברה שתפעל לעידוד מסחור הידע והקניין הרוחני במכללות, לצורך הגדלת מקורות ההכנסה של המוסדות האקדמיים, מיצוי פוטנציאל מסחור הידע, והעלאת רמת החדשנות והיכולות התחרותיות של התעשייה הישראלית. במסגרת תנאי המכרז הקצתה המל"ג לתמיכה בפעילות זו כ-26 מיליון ש"ח.

לפני כשנה מונה למנכ"ל סנה אבי בן זכרי, שכיהן במגוון תפקידים בכירים בחברות ההיי-טק ב-20 השנים האחרונות. בן זכרי כיהן בין השאר כסמנכ"ל הפיתוח של SDC (Siemens Data Communication) בסוף שנות ה- 90, סמנכ"ל הפיתוח של אופלס שנמכרה לאינטל ב- 2005 תמורת 100 מיל' ד', ומנהל התפעול הראשי (COO) בארץ של ניאוסטאר (NeuStar)האמריקאית, שרכשה את הסטארט-אפ פולו-אפ (FollowApp) בשנת 2006. בשנים 2011-2014 חזר בן זכרי לאינטל שם כיהן בין השאר כמנהל בפרויקט המצלמה התלת-מימדית של אינטל RealSense.

חברת סנה ממוקמת ברעננה ומעסיקה 10 עובדים. אבי בן זכרי, מנכ"ל חברת סנה מסר: "בכוונת החברה להיעזר בהון שגויס על מנת לפעול בשנה הקרובה להרחבת מספר המוסדות איתן היא עובדת, לקדם ולפתח את המוצרים הנוכחיים, ולהרחיב את פורטפוליו המוצרים החדשים של החברה והכנתם למסחור. בנוסף, החברה תשקיע בפיתוח הנדסי וניסויי שדה ותמשיך לפתח את הקשרים העסקיים עם התעשייה וקרנות השקעה בארץ ובחו"ל".

אריק בנטוב, יו"ר אריאלי קפיטל מסר: "בחרנו להשקיע בסנה משום שאנחנו מאמינים בפוטנציאל השיווקי של החברה וביכולת של צוות המנהלים שלה לספק לתעשייה תזרים קבוע של רעיונות עסקיים מוכחים ממוסדות אקדמאיים ומכוני מחקר בכל רחבי הארץ. מעבר להשקעה הכספית, בכוונתנו להעמיד לרשות סנה את יכולות השיווק והמכירות שלנו תוך שימת דגש על בדיקה יסודית של הפוטנציאל המסחרי של כל טכנולוגיה".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , משפט וקניין רוחני