Analog רוכשת את Linear תמורת 14.8 מיליארד ד'

27 יולי, 2016

עיסקת המיזוג החדשה תיצור ענקית שבבים בשווי כולל של 30 מיליארד דולר ובעלת היקף מכירות של כ-5 מיליארד דולר בשנה. נשיא ומנכ"ל אנלוג: "המיזוג יאפשר לנו לפתור את הבעיות הקשות ביותר של המהנדסים"

עיסקת המיזוג החדשה תיצור ענקית שבבים בשווי כולל של 30 מיליארד דולר ובעלת היקף מכירות של כ-5 מיליארד דולר בשנה. נשיא ומנכ"ל אנלוג: "המיזוג יאפשר לנו לפתור את הבעיות הקשות ביותר של המהנדסים"

LINEAR

חברת אנלוג דיווייסז (Analog Devices) חתמה על הסכם מיזוג עם יצרנית הרכיבים האנלוגיים הוותיקה Linear Technology, שלפיו היא תרכוש אותה בסכום של כ-14.8 מיליארד דולר שיינתן במזומן ובמניות. על-פי תנאי העיסקה, בעלי המניות של לינאר יקבלו 46 דולר תמורת כל מנייה, והשאר יושלם באמצעות עיסקת מניות שבאמצעותה הם יחזיקו ב-16% ממניות החברה הממוזגת.

וינסנט רוש
וינסנט רוש

העיסקה מעניקה למניות לינאר שווי של 60 דולר למנייה. בעקבות ההודעה זינקה אתמול מניית לינאר בנסד"ק ב-29%, וכעת היא נסחרת לפי מחיר של כ-62 דולר, בהשוואה לכ-49 דולר אתמול. עם השלמת העיסקה, אנלוג צפויה להיות יצרנית הרכיבים האנלוגיים הגדולה בעולם, אשר נסחרת לפי שווי שוק של כ-30 מיליארד דולר ובעלת היקף מכירות של כ-5 מיליארד דולר בשנה.

שתי ענקיות ותיקות

"השילוב של אנלוג ולינאר מחבר בין שתיים מחברות הטכנולוגיה החזקות בתעשיית השבבים", אמר נשיא ומנכ"ל אנלוג, וינסנט רוש. "הפורטפוליו המשלים של שתי החברות יאפשר לנו לפתור את האתגרים הקשים ביותר של הלקוחות שלנו, של המפגש בין העולם הפיסי לעולם הדיגיטלי".

יו"ר ומייסד משותף של חברת לינאר, בוב סוונסון, אמר שב-35 השנים האחרונות התפתחה חברת לינאר באמצעות צמיחה אורגנית. "למיזוג עם אנלוג יש פוטנציאל לייצר תמורה שבה אחד ועוד אחד הם יותר משניים. אנחנו מחוייבים לעבוד עם צוות המיזוג של אנלוג, על-מנת להבטיח מעבר חלק".

המעבדה המקורית שבה הומצא המגבר הדיפרנציאלי בחברת לינאר
המעבדה המקורית שבה הומצא המגבר הדיפרנציאלי בחברת לינאר

להערכת אנלוג דיוייסז, העיסקה תעניק לה מספר יתרונות אסטרטגיים. היא תמצב אותה כמובילה בתחומי ממירי הנתונים (data converters), רכיבי ניהול הספק, מגברים, ממשקים, ומוצרי RF ומיקרוגל. המוצרים המשלימים של חברת לינאר מגדילים את שוק היעד הכולל של אנלוג לכ-14 מיליארד דולר בשנה, בהשוואה לכ-8 מיליארד דולר בשנה כיום. התשתית הטכנולוגית של שתי החברות צפויה לייצר חדשנות טכנולוגית בתחומים כמו השוק התעשייתי, שוק הרכב, ובתחום תשתיות התקשורת.

הלוואה בהיקף של 7.3 מיליארד דולר

העיסקה צפויה להסתיים ברבעון השני של 2017. בתוך 18 חודשים מיום השלמתה, העיסקה צפויה להביא לחיסכון סינרגטי (ביטול פעילויות חופפות) בהיקף של כ-150 מיליון דולר בשנה. החברה ממוזגת תמשיך לפעול תחת השם אנלוג דיוייסז, אולם תשמות את המותג Linear לתחום פתרונות ניהול ההספק. אנלוג מתכננת לממן את העיסקה באמצעות הלוואה לטווח ארוך בגובה של 7.3 מיליארד דולר, כסף המצוי בקופתה ובאמצעות מניות.

מדובר במיזוג בין שתי חברות אמריקאיות ותיקות מאוד: חברת אנלוג הוקמה לפני 51 שנים והנהלתה נמצאת במסצ'וסטס, וחברת לינאר הוקמה לפני 35 שנים והנהלתה נמצאת בקליפורניה. לינאר פרצה לשוק כאשר המציאה את המגבר הדיפרנציאלי (Op Amp) ששינה את פני תעשיית האלקטרוניקה. עד היום היא מוכרת מגברים שיצאו לשוק לפני 30 שנה.

בשנת 2015 הסתכמו המכירות של אנלוג בכ-3.5 מיליארד דולר והמכירות של לינאר בכ-1.5 מיליארד דולר.

שתי החברות מתמקדות בעיקר בשוקי המוצרים התעשייתיים, רכב ותשתיות תקשורת. אנלוג דיוייסז מוכרת בעיקר ממירי אותות, מגברים, רכיבי RF ומיקרוגל, מעבדי DSP ורכיבי MEMS. חברת לינאר מוכרת בעיקר מגברי ופתרונות ניהול הספק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured