אבנט רוכשת את פרמייר פארנל תמורת 901 מיליון דולר

28 יולי, 2016

מפיצת הרכיבים הענקית רוכשת את Farnell הבריטית שהתמחתה בהפצה באינטרנט, לאחר תחרות מחירים קשוחה מול Datwyler Technical. המודל של אמזון תוקע יתד בתעשייה

מפיצת הרכיבים הענקית מארה"ב רוכשת את Farnell הבריטית שהתמחתה בהפצה באינטרנט, לאחר תחרות מחירים קשוחה מול Datwyler Technical. המודל של אמזון תוקע יתד בתעשיית האלקטרוניקה

מוצרים יוצאים ממחסן הפצה של אבנט
מוצרים יוצאים ממחסן הפצה של אבנט

חברת אבנט (Avnet) האמריקאית רוכשת את חברת Premier Farnell הבריטית בסכום כולל של 901 מיליון דולר (691 מיליון ליש"ט). על-פי תנאי ההסכם בין שתי החברות, אבנט תשלם 1.85 ליש"ט תמורת כל מניה של פארנל.

המנכ"ל החדש ויליאם אמליו: לקוחות חדשים ומודלים חדשים
המנכ"ל החדש ויליאם אמליו: לקוחות חדשים ומודלים חדשים

בכך מסתיימת התחרות בין אבנט לבין חברת Datwyler Technical הבריטית, אשר גם היא ניסתה לרכוש את פארנל אולם הציעה רק 1.65 ליש"ט תמורת כל מניה, שהוא סכום כולל הנמוך ב-12.1% מהמחיר שאבנט הציעה.

במהלך המשא ומתן קיבלה אבנט תמיכה לעיסקה מחלק מבעלי המניות, המייצגים 15% ממניות פארנל. העיסקה תלויה באישור בעלי המניות של פארנל, באישור בית המשפט, ובקבלת אישורים רגולטוריים מהאיחוד האירופי, מארצות הברית ומישראל. האישור מישראל נדרש מכיוון שרק כאן היא פועלת במתכונת של חברה בת מקומית.

"השילוב של השירותים המקוונים החדשניים של פארנל, ביחד עם שרשרת האספקה המעולה של אבנט, יספק שירות ללא תקדים ללקוחות", אמר מנכ"ל אבנט העולמית, ויליאם אמליו (שנכנס לתפקיד רק החודש). "צוות העובדים המוכשר של פארנל יאפשר לאבנט לשפר את חוויית הלקוח ולהאיץ את הצמיחה הגלובלית.

"בנוסף להרחבת מעגל הלקוחות שלנו, הרכישה תחזק את אסטרטגיית go-to-market שלנו, המכוונת לתחום האינטרנט התעשייתי של הדברים (Industrial Internet of Things)".

נשיא אבנט אלקטרוניקה, גרי פיי, אמר שלקוחות פארנל יקבלו בעקבות העיסקה גישה אל חבילה רחבה של שירותי שרשרשת אספקה, שיסייעו להם להביא מוצרים חדשים לייצור המוני. "פעילות של שתי החברות תחת קורת גג אחת מאפשרת לנו לתפוס נתח שוק בשלבים מוקדמים של תהליך הפיתוח".


AVNET-LOGOאבנט לוטשת עין אל
המודל של Digi-Key

מאחורי העיסקה מסתתרים שינויים עמוקים המתחוללים בתעשיית הפצת הרכיבים האלקטרוניים בעולם. לצד המפציים הגלובליים הגדולים, דוגמת אבנט, פיוטצ'ר וארו הפועלות במתכונת של Demand Creation, כלומר שליחת מהנדסים אל לקוחות פוטנציאליים והצגת פתרונות חדשים לצורך הטמעתם המוצרים חדשים, פועלות חברות כמו פארנל, ו-Digi-Key, המספקות מוצרים ישירות מתוך הזמנות באתרי האינטרנט.

בתעשייה קוראים להן "מזיזות קופסאות". זהו מודל הדומה מאוד למודל העיסקי של חברת אמזון. ואכן, אמזון ערכה לאחרונה נסיון שנכשל לרכוש את חברת Digi-Key, כדי לחזק את הפעילות שלה (הדלה מאוד בינתיים) של מכירת רכיבים אלקטרוניים.

העיסקה מאפשרת לה לפעול בשני השווקים, ובאופן זה להגיע ישירות גם אל לקוחות קטנים מאוד וגם אל חברות ומרכזי פיתוח אשר רק מתחילים בפיתוח מוצר, ובעתיד אולי יזדקקו גם לשירותי שרשת האספקה הדרושים לייצור המוני.

הפעילות הכוללת של אבנט
הפעילות הכוללת של אבנט

חברת אבנט היא אחת ממפיצות הרכיבים האלקטרוניים הגדולות בעולם ופועלת במקביל גם בתחום הפצת הרכיבים וגם באספקת פתרונות IT. ברבעון האחרון הסתכמו מכירותיה בכ-6.2 מיליארד דולר (ירידה של כ-8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד).

החברה מעסיקה קרוב ל-19,000 עובדים (כולל החברות הבנות) ונסחרת בבורסה של ניו-יורק לפי שווי שוק של 5.25 מיליארד דולר. חברת אבנט ישראל מנוהלת על-ידי דני קורן, טל סגמן ואלון עדה ונחשבת למפיצה הגדולה ביותר בשוק האלקטרוניקה המקומי, עם היקף מכירות של יותר מ-130 מיליון דולר בשנה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , שיווק והפצה