ירדן עוברת לשימוש בתעודות זהות אלקטרוניות

10 אוגוסט, 2016

תעודות הזהות החדשות יאפשרו להדק את בקרת הגבולות, לאפשר ממשל דיגיטלי ולעודד כלכלה מקוונת בירדן. מיקרו-בקר של NXP ינהל את התעודות

תעודות הזהות החדשות יאפשרו להדק את בקרת הגבולות, לאפשר ממשל דיגיטלי ולעודד כלכלה מקוונת בירדן. מיקרו-בקר של NXP ינהל את התעודות

JORDAN

ירדן נמצאת כעת בתהליך החלפת תעודות הזהות הישנות בתעודות זהות אלקטרוניות. הפרוייקט מתבצע על-ידי חברת Gemalto שמרכזה באמסטרדם, ומתבסס על פלטפורמת המיקרו-בקרים המאובטחת SmartMX2 של חברת NXP, שגם מרכזה הוא בהולנד.

במסגרת הפרוייקט, הטמיעה NXP את מערכת ההפעלה Sealys MultiApp ID, שפותחה על-ידי Gemalto עבור תעודות זהות אלקטרוניות.

תעודת הזהות החדשה של ירדן מופיעה במתכונת של כרטיס אשראי שבו רק חלק מהמידע מודפס בגלוי. הוא כולל 18 שדות מידע שונים. בשלב הראשון ירדן משתמשת  בחמישה שדות: שם בערבית ובאנגלית, מין, מקום לידה, מקום מגורים וסוג דם.

בעתיד מתוכנן שימוש בשדות הפנויים להוספת מידע על רשיון הנהיגה, סוג ביטוח הבריאות, גת, מספר ביטוח לאומי, טביעת אצבעות, החתימה האלקטרונית של כל אזרח וכדומה.

חברת גמלטו הסבירה שמאחורי הפרוייקט עומד מאמץ של ממשלת ירדן לחזק את הבקרה על ההגירה, להשתמש בתעודות הזהות החדשות כדי לחזק את מערכת הביטוח הלאומי במדינה, ולהבטיח מניעת זיפוים בבחירות הקרובות לפרלמנט.

תעודת זהות אירופית, מהסוג שבו ירדן בחרה
תעודת זהות אירופית, מהסוג שבו ירדן בחרה

מהפיכה ממשלית וכלכלית

בטווח הרחוק יותר, המטרה של הפרוייקט היא לבצע שינוי עמוק בפעיולת הממשל, שיתבסס על מתן שירותים דיגיטליים ויצירת כלכלה חדשה. המטרה היא לשפר את השירותים הדיגיטליים לאזרח, ולאפשר לאזרחים גישה קלה ומהירה בשירותים דיגיטליים, המבוצעים באמצעות תעודת הזהות האלקטרונית.

בין התוכניות של ממשלת ירדן: הצהרות מס והצהרות למשטרה יוכלו להתבצע מרחוק באמצעות שימוש בתעודה. מערכת המשפט הירדנית תעבור שינוי שיאפשר ביצוע פעולות מרחוק באמצעות יכולת הזיהוי והאימות של התעודה: עדויות אלקטרוניות, גישה אל פסקי דין, השתתפות בתהליכים משפטיים, קבלת מסמכים מאושרים (נוטריון) ועוד.

ברובד הכלכלי, תעודות הזהות החדשות אמורות לעודד את הכלכלה הדיגיטלית במדינה: להקל על ביצוע רכישות מקוונות של כרטיסי קולנוע, ארועי ספורט ומוצרים מחנויות ומרשתות שיווק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע