שחקנית ישראלית חדשה בתחום הרכב האוטונומי: פורסייט

4 ספטמבר, 2016

החברה פיתחה מערכת המספקת מיפוי סטריאוסקופי תלת מימדי. היא דיווחה שהשלימה באחרונה ניסויים שהוכיחו את יכולת המערכת שלה

החברה פיתחה מערכת המספקת מיפוי סטריאוסקופי תלת מימדי. היא דיווחה שהשלימה באחרונה ניסויים שהוכיחו את יכולת המערכת שלה

foresight

חברת פורסייט (ForeSight) מהרצליה, המפתחת מערכות להתראה ומניעה של תאונות דרכים (ADAS), הודיעה כי השלימה בהצלחה שלב מתקדם בפיתוח אב הטיפוס של מערכת סיוע והתרעה לנהג בפני תאונות דרכים. המערכת, שעברה בחודשים האחרונים סדרה של ניסויים שבחנו את יכולותיה, מבוססת על ניתוח וידאו וטכנולוגיית תלת מימד

בפורסייט מציינים כי החברה "צלחה את הנקודה הקריטית בפיתוח המערכת" וכי כעת גברו הסיכויים להשלים את פיתוח המוצר ולהתחיל בשיווק המסחרי. בעקבות הצלחת הניסוי, פורסייט מתכוונת להמשיך בפיתוח גרסת "בטא" של המערכת ולהציגה ללקוחות פוטנציאליים.

המערכת של פורסייט, וזה הייחוד שלה, מורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ומספקות יכולת ראייה סטריאוסקופית תלת מימדית – בדומה לראייה האנושית – של הכביש והדרך. תוכנת מחשב, אשר מותקנת ברכב, מעבדת ומנתחת באמצעות אלגוריתמים מתקדמים את התמונה שמתקבלת ממצלמות הווידיאו, ומספקת לנהג  התרעות בפני סכנות כגון אי שמירת מרחק, התרעה בפני התנגשות עם כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים במסלול הנסיעה. המערכת מסוגלת למפות עצמים בגודל של 50 ס"מ.

המערכת של פורסייט למעשה מבוססת על הטכנולוגיות של חברת Magna BSP מהשוק הביטחוני, שהקימה בשנה שעברה את פורסייט. חברת מגנ"א פיתחה מכ"ם אלקטרו-אופטי לאבטחה היקפית של גבולות ומתקנים רגישים, ולמעשה מערכת ה-ADAS של פורסייט מתבססת על הטכנולוגיה הזו. הייחוד של הטכנולוגיה של מגנ"א נעוץ בעיקרון הסטריאוסקופיה, שבו נעשה שימוש בצמד מצלמות המכסה את אותו תא שטח, וזאת כדי לספק תמונה תלת מימדית פנורמית, מה שמספק על פניו למערכת של פורסייט יתרון בולט על פני מערכות חישת דרך המבוססות על מצלמות יחידות.

בדומה לחברות בתחום ה-ADAS, כמו מובילאיי, גם פורסייט מכוונת בעיקר לשוק הרכב האוטונומי, המתבסס על טכנולוגיות של חישה מלאכותית. במצגת למשקיעים שפרסמה פורסייט היום, הדגישה החברה שמטרתה היא לפתח טכנולוגיות שיוכלו להשתלב בתחום הרכב האוטונומי במעבר לרמות אוטונומיות גבוהות יותר.

האם המערכת של פורסייט טובה משל מובילאיי?

פורסייט ערכה בחודשים האחרונים שורה של ניסויים שנועדו בלחון את תפקוד המערכת בתנאי כביש וראות שונים. הניסויים נערכו בשעות היום, במשך מספר ימים, בכבישי דרום הארץ, אל מול סכנות מזדמנות בזמן אמת. הניסויים נערכו גם בתנאי סנוור של הנהג ושל מצלמות המערכת, אשר מקשים על גילוי הסכנות שבכביש. בחברה מדווחים כי לראשונה כל המודולים של התוכנה פעלו במקביל. בחברה מוסרים כי המערכת עמדה בניסוי בהצלחה וגילתה את הסכנות השונות בהצלחה וסיפקה התרעות קוליות וחזותיות נכונות זמן מספק מראש כדי לאפשר לנהג להגיב לסכנה שהתגלתה. כעת תתמקד פורסייט בפיתוח יכולות נוספות למתן התרעות בפני תאונות דרכים גם בלילה ובתנאי תאורה קשים.

כמו כן, במסגרת הניסוי נערכה השוואה בין ביצועי המערכת שלה לבין ביצועי מערכת סיוע לנהג של יצרן אחר (ייתכן כי החברה רומזת למערכת ה-ADAS של מובילאיי), ובחברה מדווחים כי המערכת שלה הציגה ביצועים טובים יותר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: featured