עמוס מלכא מצטרף לאפרים הלוי בדירקטוריון אביליטי

22 נובמבר, 2016

ראש אמ"ן לשעבר, עמוס מלכא, יצטרף אל ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, בדירקטוריון של אביליטי מתל-אביב, המייצרת מערכות ליירוט חוקי של תשדורות אלקטרוניות

ראש אמ"ן לשעבר, עמוס מלכא, יצטרף אל ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, בדירקטוריון של אביליטי מתל-אביב, המייצרת מערכות ליירוט חוקי של תשדורות אלקטרוניות

ability-amos-malka

אביליטי חברת אביליטי (Ability) מתל-אביב מתכננת לרענן את הדירקטוריון שלה במהלך אסיפת בעלי המניות שתתקיים במשרדיה בתל-אביב ב-19 לדצמבר השנה. החברה ביקשה מבעלי המניות לאשר את המינוי של האלוף במיל. עמוס מלכא (בתמונה למעלה), ואנשי העסקים אמנון דיק ושלום זינגר, במקומם של הדירקטורים בנג'מין גורדון, מיצ'ל י. גורדון ודרק זיסמן. הם יצטרפו אל ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, המשמש כיום כדירקטוריון בחברה. בעלי השליטה בחברה, המנכ"ל והיו"ר אנטולי חורגין והטכנולוג הראשי אלכסנדר אאורובסקי מחזיקים בכ-65% ממניותיה. בהודעה למשקיעים הם מסרו שיתמכו במינויים החדשים.

חורגין אמר שבמקביל להתפתחותה של אביליטי וההתמקדות הגוברת בטכנולוגיית ULIN, "אנו סבורים שבהרכבה החדש, מועצת המנהלים מחזיקה בניסיון ובקשרים שיסייעו לנו לממש את הפוטנציאל של אביליטי ולשפר את ערכה לטווח הרחוק. העובדה שדירקטורים כה מנוסים ומכובדים הסכימו להצטרף לדירקטוריון של אביליטי היא הצבעת אמון ברורה".

אלוף (מיל.) עמוס מלכא, שימש בעבר כראש המודיעין של צה"ל ומפקד פיקוד כוחות היבשה. הוא מומחה באסטרטגיה לאומית, מודיעין, הגנת העורף, לוחמה בטרור ואבטחת סייבר. כיום הוא משמש כיו"ר מועצת המנהלים של חברת TAT Technologies, הנסחרת בבורסה בתל-אביב ובנסד"ק. בנוסף, הוא המייסד והיו"ר של Nyotron Information Security, העוסקת באבטחת סייבר ופועלת בישראל ובעמק הסיליקון, והמייסד והבעלים של חברת הייעוץ האסטרטגי Spire Security Solutions.

מערכת יירוט תקשורת מוטסת של חברת אביליטי
מערכת יירוט תקשורת מוטסת של חברת אביליטי

אמנון דיק מכהן כיום בדירקטוריון של בנק הפועלים. בשנים 2003-2005 הוא שימש כמנכ"ל בזק והוביל את החברה שהייתה אז בבעלות ממשלתית, בתהליך ההפרטה. לפני-כן שימש במועצת המנהלים של כימיקלים לישראל, יו"ר ומנכ"ל עלית אינטרנשיונל ובעבר גם מנכ"ל יצרנית המשקאות יפאורה-תבורי. דיק החל את הקריירה שלו בחברת קוקה-קולה ישראל.

שלום זינגר משמש כיו"ר וכבעל 26% אחוזי אחזקה בחברת השמאות רוברט מרכוס שמאות, ודירקטור בנייר חדרה. בעבר שימש כיו"ר ועדת השקעות בכלל חברה לביטוח, יו"ר ומנכ"ל קרן הפנסיה המרכזית קג"מ ועוד. בשנים 1991-1992 שימש זינגר כמנכ"ל משרד האוצר ולפני-כן שימש כמנכ"ל הבנק הבינלאומי הראשון.

לאחר בחירתם לדירקטוריון החברה באסיפה השנתית הקרובה, מר מלכא, מר דיק ומר זינגר יצטרפו לאנטולי חורגין, מנכ"ל ויו"ר מועצת המנהלים של אביליטי, לאלכסנדר אאורובסקי, מנהל הטכנולוגיה הראשי של אביליטי, ולאפרים הלוי ומאיר משה בדירקטוריון של אביליטי.

כניסה לנסד"ק בדלת האחורית

חברת אביליטי הוקמה בעקבות עיסקת מיזוג בדצמבר 2015, שבה צורפה ביליטי תעשיות מחשבים ותוכנה לחברת Cambridge Capital Acquisition Corporation. אביליטי הוקמה בשנת 1994 ומספקת כלים חוקיים ליירוט, פענוח, סייבר ומיקום גיאוגרפי בתקשורת סלולרית ולוויין, לרבות ULIN – Ultimate Interceptor, שהיא מערכת התוכנה כשירות הראשונה בשוק שמציעה יירוט אסטרטגי עם יכולות זיהוי קול, טקסט ומיקום גיאוגרפי ללא מגבלות גיאוגרפיות.

העיסקה איפשרה להכניס את אבילטי למסחר בבורסה בנסד"ק, שבה היא נסחרת כיום לפי שווי שוק של 88.6 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2016 הסתכמו מכירות החברה בכ-7.5 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של 41.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה הסבירה את הירידה הדרמטית באופי הפרוייקטלי של עסקיה ובעובדה שהיא מתמקדת במכירת מערכות ULIN, שזהו תחום עסקים חדש עבורה ובעל מחזור מכירה ארוך. המשקיעים לא אהבו את ההסבר, ומחיר המנייה ירד מ-10 דולר בתחילת השנה לכ-3 דולרים כיום.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית