אביליטי נכנסת לנסד"ק במיזוג עם חברת מדף מארה"ב

28 דצמבר, 2015

חברת Ability מתל-אביב מתמחה בייצור מערכות חוקיות ליירוט תשדורות סלולריות ותשדורות של לווייני תקשורת. מתכננת להיכנס לשוק האמריקאי ולהקים מרכז מחקר ופיתוח במזרח אירופה

חברת Ability מתל-אביב מתמחה בייצור מערכות חוקיות ליירוט תשדורות סלולריות ותשדורות של לווייני תקשורת. מתכננת להיכנס לשוק האמריקאי ולהקים מרכז מחקר ופיתוח במזרח אירופה

מערכת יירוט תקשורת מוטסת של חברת אביליטי
מערכת יירוט תקשורת מוטסת של חברת אביליטי

חברת המודיעין האלקטרוני הישראלית Ability Computer & Software Industries מתל-אביב, נכנסת לבורסת נסד"ק באמצעות עיסקת מיזוג עם חברת המדף Cambridge Capital Acquisition Corporation מניו-יורק. בעקבות העיסקה, תיסחר אביליטי בבורסה של נסד"ק תחת הסימול ABIL ו-ABILW ובשם Ability Inc. העיסקה בוצעה לפי הערכת שווי חברה של כ-280 מיליון דולר.

חברת Cambridge הוקמה על-ידי חברת ההשקעות Cambridge Capital כדי לבצע עיסקת מיזוג המכניסה תוכן עיסקי לפעילותה. היא מציעה לחברת היעד קופת מזומנים בהיקף של 81 מיליון דולר ותמיכה בתחום ההתמחות של החברה האם, ניהול שרשרת האספקה. מנכ"ל אביליטי, אנטולי חורגין, אמר שהעיסקה תשפר את הניראות של אביליטי כחברה הנסחרת בבורסת נסד"ק. "היא תספק לנו את ההון הדרוש למימון אסטרטגיית הצמיחה שלנו.

"המוצרים שלנו הותקנו ב-50 מדינות בעולם. השווקים המרכזיים שלנו כיום הם באמריקה הלטינית, אסיה, אירופה ואפריקה. אנחנו מתכננים לבנות נוכחות משמעותית בארצות הברית, שהיא שוק היעד הגדול ביותר עבור המוצרים שלנו. "במקביל, נקים מרכז פיתוח טכנולוגי במזרח אירופה כדי להפחית עלויות ולשווק את המוצרים שלנו באזורים נוספים". לדבריו, החברה מחפשת כיום טכנולוגיות מתאימות לרכישה, שניתנות לשימוש במוצרים שלה ותמשיך לפתי מוצרים חדשים, "כולל מערכות למניעת פשעים בשוק האזרחי, פתרון יירוט תשדורות חדש לרשתות LTE ועוד".

מערכת אביליטי ליירוט תשדורות סלולריות ברשתות GSM
מערכת אביליטי ליירוט תשדורות סלולריות ברשתות GSM

חברת אביליטי פועלת מקרית עתידים בתל-אביב ומספקת ציוד מודיעין אלקטרוני לסוכניות ממשליות וכוחות צבא. החברה הוקמה בשנת 1994 על-ידי המנכ"ל אנטולי חורגין והטכנולוג הראשי שלה, אלכסנדר אורובסקי. היא מתמחה במערכות ציטוט, פיענוח ויירוט תשדורות אלחוטיות באופן חוקי. המערכות שלה מבצעות יירוט אקטיבי ופסיבי של תקשורת סלולרית דוגמת GSM, CDMA, UMTS ו-LTE.

בנוסף, אביליטי מספקת ציוד ליירוט תשדורות מלווייני תקשורת דוגמת אירידיום, Thuraya ועוד, ויירוט תקשורת של מפעלי לווייני תקשורת, כמו איטלסאט, יוטלסאט, ערבסאט וכדומה.  בימים אלה היא עוסקת בפיתוח מערכת תוכנה למניעת פשעים, המבוססת על תוכנה המנחת תמידע המיורט מטלפונים סלולריים. המערכת עדייו לא יצאה לשוק.

במחצית הראשונה של 2015 הסכתמו המכירות של אביליטי ב-43 מיליון דולר, בהשוואה ל-16.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בתקטוה הזו צמחו הרווחים ב-394% מ-3.4 מיליון דולר אשתקד ל-16.8 מיליון דולר השנה. היקף השוק העולמי ליירוט חוקי של תשדורות תקשורת נאמד בכ-5.8 מיליארד דולר בשנת 2015. הוא צפוי לצמוח בשיעור שנתי של 11% עד לשנת 2020.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: featured