אלטרה חוזרת להיאבק על מקומה בשוק הישראלי

7 דצמבר, 2016

אינטל מינתה את אילן הוכמן למנהל השוק הישראלי של מוצרי Altera. מנהל מכירות אירופה, פרנק פורסטר: "השוק הישראלי הוא אחד מהשווקים החזקים שלנו באירופה"

אינטל מינתה את אילן הוכמן למנהל השוק הישראלי של מוצרי Altera. מנהל מכירות אירופה, פרנק פורסטר: "השוק הישראלי הוא אחד מהשווקים החזקים שלנו באירופה"

intel-altera-frank

חברת אינטל מינתה את אילן הוכמן למנהל המכירות של פעילות אלטרה (Altera) בישראל. הוכמן הוא אחד ממנהלי השיווק והמכירות המנוסים של החברה, ושימש עד לאחרונה כמנהל השיווק והפיתוח העיסקי של אינטל בישראל, תפקיד שאותו ביצע משנת 2005.

לפני-כן שימש כמנהל קו מוצרי HP בחברת בינת. מדובר במינוי במשקל כבד, אשר מלמד על החלטתה של אינטל לצאת למאבק על שוק רכיבי ה-FPGA בישראל, בעיקר מול המתחרה המרכזית זיילינקס (Xilinx). בכך מסתיימת שנה של חוסר בהירות: בדיוק לפני שנה השלימה חברת אינטל (Intel) את עיסקת המיזוג הגדולה ביותר בתולדותיה: רכישת חברת אלטרה (Altera) תמורת כ-16.7 מיליארד דולר.

העיסקה זיעזעה את שוק הרכיבים המיתכנתים (FPGA) העולמי, שנישלט בעיקר על-ידי החברות אלטרה וזיילינקס, שהחזיקו ברוב המכירות בשוק מערכות הקצה הבינוני והגבוה, בחלקים כמעט שווים. העיסקה עוררה מבוכה בקרב לקוחות רבים של אלטרה, שלא ידעו כיצד היא תשפיע על מפת הדרכים שלה, המוצרים ומה הן תוכניותיה של אינטל ביחס לעתידה.

המטרה: להתרחב בשוק הישראלי

במהלך 2016 ביצעה אינטל מהלכים רבים שנועדו לשכנע את לקוחות אלטרה שמבחינתם דבר לא השתנה: היא הקימה את קבוצת הפתרונות המיתכנתים (Programmable Solutions Group), במתכונת של יחידה עסקית עצמאית המרכזת את הפעילות של אלטרה לשעבר: ניהול עצמאי, מכירות עצמאיות, ותמיכה עצמאית בלקוחות. אלא שבישראל, כל עוד לא בוצע מהלך מרכזי ומהדהד, נשאר השוק בחוסר ודאות. השבוע פגש Techtime את מנהל המכירות הראשי של אלטרה באירופה, פרנק פורסטר (בתמונה למעלה), שסיפר על מינויו של אילן הוכמן.

פורסטר הגיע לכנס משותף של אינטל וחברת איסטרוניקס המוקדש להאצת ביצועים באמצעות מעבדי CPU של אינטל ורכיבי FPGA של אלטרה. פורסטר: "השוק הישראלי הוא אחד מהשווקים החזקים ביותר שלנו באירופה. כמנהל החדש של השוק הישראלי, אילן יתמקד בהגדלת הפעילות שלנו בשוק הישראלי ובהתרחבות לתחומים מתפתחים כמו הענן, הדור החמישי, בינה מלאכותית ועוד".

מהו המסר שלך ללקוחות הישראלים שהגיעו לכנס?

"החלטנו שישראל היא שוק חשוב עבורנו. יש לנו כאן לקוחות נאמנים ואנחנו מחוייבים להמשיך ולפתח את השוק המקומי. אנחנו חושבים שה-FPGA הוא מנוע של חדשנות לחברות אשר רוצות להאיץ את היציאה לשוק של מוצרים חדשים. איסטרוניקס אשר תמשיך להיות המפיצה הבלעדית שלנו. יש לנו נסיון מצויין עם איסטרוניקס ויש לנון מחוייבות לתמוך בשוק הישראלי באמצעות איסטרוניקס".

altera-fpga

מהו תפקיד ה-FPGA באסטרטגיה של אינטל?

"כיום ה-FPGA יושב בכל מקום שבו יש צורך בעיבוד חזק יותר מאשר בעבר. מדובר בפתרון גנרי מאוד. בתחום התקשורת, אנחנו סבורים שרכיבי FPGA ייכנסו לשימוש לכל רוחב הרשת: מאבזרי הקצה, תשתיות התקשורת ועד לתשתית הענן. ה-FPGA יכול לסייע בהאצת העיבוד בכל אחד מהשלבים האלה, ולכן הוא יהיה בכל מקום – מקצות הרשת ועד למרכז הענן".

כיצד הרכב האוטונומי והדור החמישי משפיעים על השוק שלכם?

"הרכב האטונומי הוא חלק מתחום רחב יותר של בינה מלאכותית. לרכיבי FPGA יש תפקיד חשוב מאוד במערכות בינה מלאכותית, משום שהאלגוריחתמים העומדים מאחורי מערכות בינה מלאכותיתי הם מטבעם מתאימים מאוד ליישום ברכיבי FPGA. הרבה מאוד מידע נכנס למערכת, מתבצע עליו עיבוד בזמנים קצרים מאוד והוא ממשיך הלאה.

"באותה מידה גם מערכות הדור החמישי הן מנוע צמיחה לעולם ה-FPGA. החל מהעבודה שהן מספקות את הצינור המקשר בין עולם ה-IoT והענן, והצינור הזה זקוק להרבה מאוד FPGA. גם היום בתחנות הבסיס הסלולריות יש הרבה רכיבי GPGA. בנוסף, עדיין אין תקנים סגורים ל-5G, ופירוש הדבר שהמוצרים צריכים להיות גמישים מאוד – יכולת שקל להשיג עם FPGA".

אתם מתכננים לעבור מ-ARM לארכיטקטורת אינטל?

"יש לנו מחוייבות מלאה לפתרונות SoC המבוססים על ARM. אנחנו נשארים עם הארכיטקטורה של ARM בתחום ה-FPGA".

יש שמועות שתהליך המזעור של הרכיבים מתעכב

"התשובה היא לחלוטין שלילית, אין עיכוב. כבר ברבעון השלישי של השנה התחלנו לספק ללקוחות הראשונים דוגמאות של רכיבי Stratix 10 FPGA, המיוצרים בטכנולוגיית הטרנזיסטורים tri-gate בתהליך של 14 ננומטר. ברכיב הזה יש הרבה מאוד פיתוחים טכנולוגיים שישפיעו עמוקות על עולם הדטה-סנטרים.

"השילוב של אלטרה בעולם של אינטל נותן ללקוחות הרבה יותר ערך מאשר שינויים טכניים כמו מיזעור של תהליך הייצור. ה-FPGA מוטמע בהדרגה בכל האקו-סיסטם של אינטל. אחד מהדברים הראשונים שאינטל עשתה אחרי הרכישה היתה תיגבור צוות הפיתוח של אלטרה ביותר מ-300 מהנדסים".

איזה חידושים צפויים לצאת בקרוב לשוק?

"כיום אנחנו מפתחים רעיונות מהפכניים נוספים. אחד מהם הוא למשל פתרון חדש בשם Enpirion המפשט ומייעל את כל מערכת אספקת הכוח לרכיבי FPGA. זו משפחה של פתרונות הספק ל-FPGA שמטרתה לספק ללקוחות מוצר שבו מערכת אספקת הכוח תופסת שטח קטן יותר, קלה יותר לניהול וחסכונית יותר. אנחנו מרחיבים את טווח ההספקים שבה הסדרה תומכת, כאשר בקרוב ייצא מוצר ראשון שיתמוך בזרמים של עד 30 אמפר".

enpirion

"אינטל לוקחת את ה-FPGA ומחברת אותו אל מעבדי השרתים. לאחרונה הצגנו לשותפים העסקיים שלנו פתרון חדש שייצא בעתיד לשוק, המבוסס על הרעיון של Multi Component Package. זהו מארז חדש אשר בתוכו יהיו גם מעבד שרתים מתקדם ממשפחת Xeon וגם רכיב FPGA, כדי לספק את הפתרון האופטימלי לייעול מרכזי הנתונים. זה יהיה קו מעבדים חדש המיועד לעולם הדטה סנטר שנצא איתו בקרוב. הפתרון הזה מעורר עניין רב מאוד בקרב לקוחות שלנו הבונים מרכזי נתונים גדולים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: FPGA , חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים , שיווק והפצה