ברנמילר אנרג'י חשפה טכנולוגיה תרמית לאגירת אנרגיה

8 דצמבר, 2016

מתקן ההדגמה של ברנמילר אנרג'י בדימונה ממיר אנרגיה ממקורות שונים לקיטור בטמפרטורה גבוהה, ומספק חשמל בהספק של 1.5 מגה-ואט. האם החברה ויתרה על החלום הסולארי ומתמקדת בחוליה אחת בלבד בשרשרת האנרגיה?

מתקן ההדגמה של ברנמילר אנרג'י בדימונה ממיר אנרגיה ממקורות שונים לקיטור בטמפרטורה גבוהה, ומספק חשמל בהספק של 1.5 מגה-ואט. האם החברה ויתרה על החלום הסולארי ומתמקדת בחוליה אחת בלבד בשרשרת האנרגיה?     

brenmiller-energy

חברת ברנמילר אנרג'י (Brenmiller Energy) חשפה טכנולוגיה מתקדמת לאגירת חום ממגוון מקורות אנרגיה, והמרתו לחשמל זול. החברה הקימה מערכת הדגמה בהספק של 1.5 מגה-ואט במרכז הפיתוח שלה בדימונה. המערכת נטענת ממספר מקורות שונים, בהם שמש, גז טבעי, חום שיורי ודלק – ומייצרת קיטור יציב המתאים לייצור חשמל או ליישומים תעשייתיים. הטכנולוגיה פותחה בשיתוף עם משרד האנרגיה ובמימון משותף, מתאימה לתחנות מסוגים וגדלים שונים. החל מגנרטורים הפועלים על דלק ועד תחנות מחזור משולב המונעות בגז.

השימוש באגירה משפר משמעותית את יעילות שריפת הדלק וגם מספק פתרונות לתחום ניהול הרשת החכמה באמצעות ניוד חשמל משעות השפל לשעות השיא. "צמצום משמעותי של הפליטות מחייב הטמעה רחבה של אנרגיות מתחדשות, מעבר לייצור מבוזר ואמין, ופתרון אגירה זול ויעיל", אמר מנכ"ל ברנמילר אנרג'י, אבי ברנמילר. "טכנולוגיית האגירה שפיתחנו מסייעת בפתרון אחת הבעיות המרכזיות בשוק החשמל – התאמת הביקוש לכושר הייצור".

חברת ברנמילר אנרג׳י הוקמה ב-2012 על-ידי אבי ברנמילר, מנכ"ל סולל לשעבר, וקבוצת מהנדסים שפרשו מסולל לאחר מכירתה לסימנס הגרמנית בשנת 2009. טכנולוגיית האגירה שפיתחה החברה מבוססת על מרכז אנרגיה המאפשר אגירת חום בטמפרטורות גבוהות של 550 מעלות צלסיוס, והמרתו לחשמל נקי בכל שעות היממה.

מעבר מאנרגיה סולארית לקיטור

ההכרזה האחרונה מייצגת שינוי אסטרטגי בתפיסת השוק והטכנולוגיה של החברה. אבי ברנמילר הקים את החברה כדי לפתח טכנולוגיית אנרגיה סולארית יציבה. הרעיון המקורי של החברה היה לספק תחנות אנרגיה סולאריות הכוללות חוות מראות לייצור חום גבוה, ומתקן אגירה תרמי של האנרגיה, המאפשר להמיר אותה בכל שעה לאנרגיה חשמלית באמצעות טורבינות קיטור סטנדרטיות.

למרות שבאתר שלה באינטרנט החברה עדיין מציגה עצמה כספקית של אנרגיה סולארית, חשיפת המתקן בדימונה מלמדת שהחברה ויתרה של השוק הסולארי, ומתמקדת בחוליה החלשה ביותר של כל תשתיות האנרגיה האלטרנטיביות: אגירה והתממשקות אל מקורות ייצור חשמל סטנדרטיים. אסטרטגית, יש להחלטה הזו שני יתרונות מרכזיים. הראשון הוא שהיא לא צריכה להתחרות עם חברות המקימות תחנות אנרגיה ויכולה להיות ספקית שלהן. היתרון השני הוא בהרחבת השוק שלה אל מערכות אנרגיה אלטרנטיבית נוספות, מעבר לאנרגיה סולארי, כמו מערכות ביו-תרמיות, מערכות גיאותרמיות ועוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות