אינפינידאט בוחנת הקמת קווי ייצור בחו"ל

14 דצמבר, 2016

פתרונות האיחסון של Infinidat מיוצרים כיום בחברת טלעד בכפר-סבא. החברה בוחנת הקמת קווי ייצור נוספים אצל קבלני שירותי ייצור והרכבה גלובליים, כדי להיות קרוב ללקוחות בחו"ל

פתרונות האיחסון של Infinidat מיוצרים כיום בחברת טלעד בכפר-סבא. החברה בוחנת הקמת קווי ייצור נוספים אצל קבלני שירותי ייצור והרכבה גלובליים, כדי להיות קרוב ללקוחות בחו"ל

חברת אינפינידאט (Infinidat) מהרצליה פיתוח נמצאת במשא ומתן עם מספר קבלני ייצור גלובליים לצורך הקמת קווי הרכבה של מערכי איחסון הנתונים שהיא מספקת ללקוחות בעולם. ככל הנראה היא נמצאת במגעים מול קבלניות גדולות כמו פולקסטרוניקס, פוקסקון, ג'ייביל וסנמינה. חברת אינפינידאט מספקת ללקוחות פתרונות איחסון מלאים הכוללים חומרה ותוכנה המנהלת את מערך הזיכרון. הפתרון של החברה מופיע בצורת ארון איחסון בגודל של 42U בשם InfiniBox, המיועד לשימוש במחשבים מרכזיים (מיינפריים) אצל לקוחות המשתמשים בהם לצורך הפעלת מערכות קריטיות.

חברת תוכנה המספקת מערכת איחסון שלמה, כולל חומרה

כיום הייצור של המערכות מתבצע בחברת טלעד בכפר-סבא. בתגובה לשאלת Techtime, אמר מנהל המכירות של אינפינידאט בישראל, אורן ישרים, שהחברה מחוייבת להמשיך ולייצר בישראל. ישרים: "החברה ממקדת מאמצים בשווקים הגדולים כמו למשל באסיה ובצפון אמריקה ואחד מהיעדים שלנו הוא לקצר את זמן ההגעה של מוצרים ללקוחות. כרגע אנחנו מנהלים משא ומתן מול כמה קבלני ייצור במסגרת בדיקת אפשרויות להרחבת קווי הייצור כדי להרחיב את הפריסה הגלובלית של החברה".

הכפלת מספר העובדים בתוך כשנה

חברת אינפינידאט היא ככל הנראה אחת מחברות ההייטק בעלות קצב הצמיחה המהיר ביותר בארץ. בשנה האחרונה בלבד היא הכפילה את מספר העובדים מכ-250 לכ-500 עובדים, מתוכם כ-350 ממוקמים במשרדי החברה בבית אקרשטיין בהרצליה פיתוח, והשאר במשרדים בעולם. כיום החברה ממשיכה בתנופת הגיוסים ומתכננת לבצע גיוס עובדים רחב-היקף גם בשנת 2017.

אורן ישרים

השבוע היא חנכה משרדים חדשים בוולתם, מסצוסטס, המשתרעים על שטח של כ- 2100 מ"ר. מהמשרדים האלה תנוהל הפעילות העולמית של החברה.

הם כוללים דטה סנטר המיועד להציג ללקוחות את פתרון האחסון של החברה. חברת אינפינידאט נוסדה בשנת 2010 על-ידי משה ינאי, אשר היה בין המייסדים השותפים של חברת EMC העולמית ומייסד חברת XIV שנירכשה על-ידי IBM בשנת 2008. עד היום החברה גייסה כ-230 מיליון דולר כאשר הגיוס האחרון נעשה בחודש אפריל 2015.

במהלך הגיוס היא מכרה 12% ממניותיה לקרן TPG (אשר רכשה את מקאפי) תמורת 150 מיליון דולר. העיסקה בוצעה לפי שווי חברה של כ-1.2 מיליארד דולר.

כאוס טכנולוגי

לדברי אורן ישרים, ברבעון השלישי של 2016 היא הפכה ריוווחית ואינה זקוקה לגיוסי הון נוספים. "הצמיחה המהירה שלנו נובעת מהתפישה הייחודית שהחברה פיתחה". אינפינידאט הוקמה על בסיס הצוות הבכיר של XIV, מומחים שהגיעו מ-EMC ואפילו אנשים שהיו בשלבי הפיתוח הראשונים של פלטפורמת סימטריקס באלביט, לפני שהטכנולוגיה נמכרה ל-EMC.

"בשנת 2010 ינאי הוביל צוות שבדק את השוק לעומק והגיע למסקנה שתחום האחסון נקלע למשבר בשני צירים מרכזיים: קצב הגידול בהיקף המידע גדול בהרבה מקצב ירידת מחירי האיחסון, ולכן ההוצאה על האיחסון נמצאת בעלייה מתמדת. במקביל, מערכות הניהול נבנו לאורך השנים במתכונת של תוספות על-גבי תוספות, ולכן החברות מתמודדות כיום עם בעיית מורכבות קשה מאוד.

"יש בארגונים מגוון גדול מאוד של פתרונות איחסון וקשיי הניהול נעשים בלתי נסבלים, והמוצר שלנו מספק מענה לשתי הבעיות בו-זמנית. מבין השחקים החדשים שנכנסו לאחרונה לשוק האיחסון, אינפינידאט היא היחידה שנכנסה ישירות לתוך שוק המחשבים המרכזיים (מיינפריים). זהו תחום של מערכות קריטיות שבו אנחנו מתחרים מול יבמ, היטאצ'י ו-EMC".

המשרד החדש שנחנך השבוע בארה"ב

חברת התוכנה שמספקת חומרה

מנהל התמיכה הטכנית בלקוחות ישראלים, עופר טל, מסביר שלמרות שאיניפנידאט היא חברת תוכנה, היא מספקת ללקוח מערכת איחסון שלמה המנוהלת באמצעות התוכנה (Software Defines Storage). "אנחנו מספקים ללקוחות מערכת אחסון המורכבת מפתרונות סטנדרטיים מהמדף שעברו הסמכה על-ידי החברה, ומנוהלים באמצעות התוכנה שלנו.

"מסדי InfiniBox מבוססים על שרתי דל ומערכי דיסקים סטנדרטיים. ההסתמכות על מוצרים מהמדף מאפשרת לנו לספק תמיד את החומרה המתקדמת ביותר בשוק, ובמחירים מאוד אטרקטיביים. לאחר ההרכבה, כל מסד עובד תהליך בדיקות הנמשך 3-4 שבועות כדי לוודא שהוא עובד כראוי וניתן לספק אותו כמערכת המיועדת לרמת שירות של 24X7.

"המטרה שלנו היא לספק מערך איחסון אחיד, קל מאוד לניהול הנותן מענה לכל סוגי המידע של הארגון, משום שהארגונים לא יודעים להגדיר איזה מידע הם יצטרכו מתי. פיתחנו טכנולוגיות תוכנה רבות כדי לעמוד במשימה. הגשנו 180 בקשות לרישום פטנט, ומתוכן כבר אושרו 60.

"כתבנו מחדש את ארכיטקטורת RAID המשמשת לגיבוי דיסקים. כיום הדיסקים כל-כך גדולים שהגיבוי וההתאוששות שלהם נמשכת ימים רבים שבהם ה-CPU עובד קשה וכל המערכת נמצאת במצב סיכון. הפתרון שלנו מאפשר לבנות מחדש דיסק נתונים בנפח של 8 טרה בייט, בתוך מספר דקות בלבד".

היכן שמור הגנום האנושי?

אינפינידאט מוסרת מידע מועט מאוד על לקוחותיה. לדברי אורן, רובם לקוחות מתחומי הפיננסים, הביטחון ותשתיות קריטיות. בין הלקוחות בארץ: אמדוקס, מנורה, AIG, בספקי ענן כמו טריפל סי, בזק בינלאומי, אופק טכנולוגיות ועוד. לאחרונה נודע שחברת טסלה בחרה בה עבור פיתוח פלטפורמת הרכב האוטונומי שלה.

המוצרים של החברה נבדקים במעבדת דטהבייס מהגדולות בעולם המאחסנת מידע בנפח כולל של 150 פטה-בייט. לדברי אורן, אינפינידאט מפעילה ארבע מעבדות מסוג הזה: שלוש בישראל ואחת בארה"ב. בין השאר ניתן למצוא בארץ מסד InfiniBox הכולל את כל המידע של פרוייקט הגנום האנושי, שהחברה מעמידה לרשות האקדמיה בישראל.

אורן ישרים: "משה ינאי החליט להביא את המידע הזה לישראל. מכיוון שמדובר בכמות עצומה של נתונים, נאלצנו להטיס ללונדון מסד InfiniBox, לטעון אותו בנתונים, ולהחזיר אותו לארץ".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , מחשבים ומערכות משובצות