הערוץ המקסיקני משיק אתר משחקים של פנטזי הישראלית

8 ינואר, 2017

חברת TV Azteca נמצאת בימים אלה בשלבי ההשקה הראשונים של האתר Azteca Play, שיאפשר לצופים לשחק במשחקי Fantasy sport כדי לחזק את הקשר בינם לבין שידורי הספורט. מתחת לאף מתפתח שוק של 5 מיליארד דולר

בשבועות הקרובים יהיה ברור האם הרעיון של חברת חברת פטנזי נטוורק (Fantasy Network) מתל-אביב תופס את השוק ומעביר אותה ממצב של חברת סטארט-אפ המגייסת הון, לחברה בורסאית סולידית. חברת פנטזי נטוורק פיתחה פלטפורמה של משחקי ספורט מקוונים מסוג חדש, משהו הנמצא בין משחק מחשב מקוון לבין הימורים המתחוללים בין קבוצות גדולות של משתמשים.

בימים אלה ששת הלקוחות הראשונים שלה מתחילים להשיק את השירותים המבוססים על הפלטפורמה שלה, כאשר השקת המבחן החשובה ביותר היא זו של חברת המדיה המקסיקנית TV Azteca, הנחשבת לאחת מחברות המדיה הגדולות באמריקה הלטינית, המחזיקה בבעלותה בנוסף לתחנות טלוויזיה וערוצי ספורט, גם שתי קבוצות כדורגל עם אצטדיון.

חברת TV Azteca נמצאת בימים אלה בשלבי ההשקה הראשונים של האתר Azteca Play, שיאפשר לצופים לשחק במשחקי Fantasy sport ויחזק את הקשר בינם לבין שידורי הספורט של החברה. על-פי ההסכם בין שתי החברות, אצטקה תשקיע לפחות 12 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות כדי לקדם את האתר.

משחקי Fantasy sport הם קטגוריה צומחת במהירות בעולם המשחקים המקוונים (iGaming). משחקי פנטזי ספורט הם משחקי מחשב מקוונים שבמסגרתם המשתתפים מרכיבים נבחרות וירטואליות של ספורטאים אמיתיים מתוך קבוצות בליגות אמיתיות בענף ספורט קבוצתי כלשהו, ומתחרים זה בזה. מדובר בסוג של הימורים, המבוססים על מערכות איסוף מידע סטטיסטי על הביצועים של הספורטאים.

משתתף בחדר משחקי כדורגל, למשל, מרכיב לעצמו נבחרת מהיצע של שחקנים שיכולותיהם מוגדרות על מידע סטטיסטי שנאסף בעקבות הביצועים שלהם. המנצח הוא זה שהקבוצה שלו קיבלה את הניקוד הגבוה ביותר. מכיוון שהתחרות מתקיימת לאורך זמן מוגדר, מחזור משחקים שלם למשל, המתחרים לא יודעים איזה מידע סטטיסטי ייאסף מהביצועים של השחקנים האמיתיים, וכך הם לא יכולים לדעת בוודאות האם הם ינצחו או יפסידו בסוף המחזור.

כיום התחום הזה נמצא בתהליכי שינוי ויש עלייה במספר המשתתפים במשחקים יומיים. להערכת חברת המחקר Juniper Research, בשנת 2016 הגיע מספר המשתתפים במשחקי פנטזי ספורט יומיים לכ-5.6 מיליון משתתפים. מספרם צפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-13.4% ולהגיע לכ-10.5 מיליון משתתפים ב-2021. במונחים כספיים המספרים גדולים יותר: בשנת 2016 הסתכם שוק המשחקים היומיים בכ-2.7 מיליארד דולר. ב-2021 יגיע היקפו לכ-5.4 מיליארד דולר.

לדברי יו"ר החברה, אבי אנג'ל, הייחוד של חברת פנטזי נטוורק אינו בהמצאת המשחקים, אלא במודל העסקי שלה: "התחום הזה החל בארצות הברית באמצעות אתרים כמו Funduel ו-Draft Kings, שעעצרו את פלטפורמת המשחקים שלהם עצמם. אנחנו גיבשנו אסטרטגיית B2B, שבה אנחנו מספקים את הפלטפורמה הטכנולוגית תמורת דמי ניהול שאנחנו מקבלים מבעל המותג".

המנכ"ל ומייסד החברה, ברק אייזנשטיין, סיפר שהחברה מבוססת על שימוש בפלטפורמת הענן של אמזון, כאשר טכנולוגיית התוכנה מבוססת על מודולי React, המאפשר התאמת משחקים שונים לצרכים של הלקוחות השונים.

"הטכנולוגיה המרכזית שלנו היא מחולל מודולים המגדירים כל אלמנט בפלטפורמה. הפלטפורמה שלנו היא זירת משחקים גדולה שיכולה לחבר בין שחקנים הבאים מלקוחות שונים שלנו, ועל-ידי כך להגדיל את מספר השחקנים והפרסים אצל כל אחד מהלקוחות. כך אנחנו יוצרים אקו-סיסטם שהגודל שלה מעניק יתרון לכל המשתתפים".

חברת פנטזי נטוורק מעסיקה כ-20 עובדים ופועלת מתוך אולם תעשייתי באזור המוסכים של דרום תל-אביב. היא הוקמה בשנת לפני ארבע שנים על-ידי ברק אייזנשטיין, ואנשי הטכנולוגיה אסף כרמל ומשה אינגבר שהגיעו מחברת SAP. אייזנשטיין הוא יזם עם נסיון: לפני פנטזי נטוורק היה ממקימי ומנהלי חברת טריידמסטר שסיפקה פלטפורמה למסחר פיננסי מקוון. היו"ר אבי אנג'ל נכנס לחברה בחודש ספטמבר. הוא משמש כיו"ר פעיל.

לפני-כן היה מייסד ומנכ”ל פילת מדיה גלובל, עד מכירתה בשנת 2014 תמורת כ-100 מיליון דולר. פילת סיפקה תוכנה לניהול שידורי טלוויזיה לחברות מדיה ברחבי העולם. הנסיון שלו סייע בהגדרת האסטרטגיה הנוכחית של החברה: מוצר B2B לחברות מדיה המנסות לחזק את המותג שלהן מתחום שידורי הספורט.

בשנת 2015 נכנסה פנטזי נטוורק לבורסה בתל-אביב באמצעות רכישת שלד בורסאי, ובספטמבר 2016 גייסה 4.3 מיליון שקל. עד היום היא חתמה על 6 עסקאות כשהחשובה שבהן היא עיסקת אצטקה: הצלחתה תהפוך את תחום הפנטזי ספורט לחלק בלתי נפרד מערוצי הטלוויזיה הספורטיביים בעולם.

בתמונה למעלה: ברק אייזנשטיין (מימין) ואבי אנג'ל

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע