אינטל רוכשת 15% מחברת המיפוי HERE

8 ינואר, 2017

אינטל הגישה בקשה לרכישת חברת המיפוי הגרמנית אשר נשלטת על ידי יצרניות הרכב BMW, Daimler ו-Volkswagen. בשבוע שעבר הודיעו מובילאיי ו-HERE על שיתוף פעולה בתחום הרכב האוטונומי

ענקית השבבים אינטל (Intel) מבקשת לרכוש 15 אחוזים מחברת המיפוי הדיגיטאלי HERE, זאת כחלק מאמציה של החברה לבסס את מעמדה בתחום הרכב האוטונומי. חברת HERE הגרמנית נשלטת על ידי שלושת יצרניות הרכב הגרמניות המובילות BMW, Daimler ו-פולקווגן אאודי. הצדדים לא מסרו פרטים בנוגע לסכום אותו מוכנה אינטל לשלם עבור הנתח המבוקש ב-HERE.

מנכ"ל אינטל בריאן קרזניץ ציין כי "מכוניות הופכות במהירות למכשירים החכמים והמחוברים ביותר בעולם, ואנו מצפים לעבוד עם HERE ושותפותיה בתחום הרכב בקידום הטכנולוגיה של העתיד". "אינטל יכולה להאיץ את השאיפות של HERE בתחום הרכב האוטונומי על ידי תמיכה וסיוע ביצירה של פלטפורמה דיגיטאלית פתוחה ומעדוכנת המחברת בין הרכב, הענן והתשתיתיות המחוברות" הוסיף מנכ"ל HERE אטצרד אובקביק.

בנוסף לעסקה הנרקמת, הודיעו אינטל ו-HERE על שיתוף פעולה בתחום עדכוני HD של מפות דיגיטליות לרכבים אוטונומיים ואוטונומיים למחצה. המהלך הנוכחי מצטרף לשורה של מהלכים שמבצעת אינטל במטרה לבסס את עצמה בתחום הרכב האוטונומי – אינטל אף הקימה לאחרונה חטיבת רכב ייעודית, זאת בנוסף לשלל שיתופי פעולה חדשים בתחום הנהיגה האוטונומית ורכישות של חברות בתחום.

עונת שיתופי הפעולה

HERE היא שחקנית מרכזית בתחום המיפוי לרכב אוטונומי. החברה, אשר הוקמה על ידי יצרנית הטלפונים נוקיה ונרכשה ב-2015 על ידי יצרניות הרכב הגרמניות, הכריזה אך בשבוע שעבר על שיתוף פעולה חדש עם מובילאיי הישראלית במסגרתו תמזגנה החברות את טכנולוגיות המיפוי שלהן כדי להציע מערכת מתקדמת למיפוי דרך עבור כלי רכב אוטונומיים. אינטל מצידה משתפת גם היא פעולה עם מובילאיי ויצרנית הרכיבים האלקטרוניים לרכב דלפי (Delphii) בפיתוח ערכה אוטונומית לרכב. הוול סטריט ג'ורנאל מצידו מדווח כי גורמים בתעשייה סבורים כי HEREE קרובה להכרזה על שותפות אסטרטגית עם גורם מרכזי בתחום הרכב ביפן.

ריבוי שיתופי הפעולה הוא חלק ממגמה רחבה בתחום הנהיגה האוטונומית. אם בעבר ניסו חברות רכב רבות לייצר טכנולוגיות אוטונומיות ייחודיות, הרי שכעת מתגברת מגמת שיתוף הפעולה בין היצרניות לבין חברות טכנולוגיה המקדמות פלטפורמות פתוחות אשר אינן תפורות למידותיה של יצרנית רכב בודדת. הכוונה של אינטל לרכוש נתח ב-HERE היא יותר מעוד רכישה של חברה בתחום הנהיגה האוטונומית, אלא למעשה כניסה לשותפות עם שלושה מיצרניות הרכב המובילות בעולם. החברות ציינו בהכרזתן המשותפת כי תבחנה את הארכיטקטורה אותו הן מתעתדות לפתח ביחד יחד עם ב.מ.וו, דאימלר ואאודי (חברת בת של פולקסווגן).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , טכנולוגיות מידע