Analog Devices מינתה את Arrow למפיצה גלובלית בלעדית

16 פברואר, 2017

אנלוג דיוייסז הסבירה את ההחלטה במעבר לאסטרטגיה הממוקדת ביחסים ארוכי טווח עם הלקוחות במקום במכירתיות. בטווח הקרוב ההחלטה לא צפויה להשפיע על השוק הישראלי

חברת אנלוג דיוייסז (Analog Devices) ביטלה את הסכם ההפצה הגלובלי עם חברת אבנט העולמית (Avnet) וחתמה על הסכם הפצה עם המתחרה הגלובלית שלה, ארו (Arrow Electronics). בהודעה שפירסמה השבוע, הסבירה אנלוג שהשינוי לא ישפיע על הפעילות של המפיצים האזוריים, אולם בעקבותיו תהיה ארו המפיץ הגלובלי הבלעדי של החברה.

מבחינת ישראל פירוש הדבר שבטווח הקרוב תהיה להחלטה השפעה מוגבלת בלבד. חברת אבנט ישראל היא חברה בת בבעלות אבנט העולמית, ולא הפיצה את אנלוג דיוייסז בישראל. בנוסף, רוב המכירות של אנלוג בארץ היו באמצעות המשרד המקומי של אנלוג המנוהל על-ידי צחי פטל, ועל-ידי המפיצות המקומיות ניסקו ופיניקס ועל ידי חברת Digi-Key. מההודעה של אנלוג ניתן להבין ששלושת הערוצים האלה ימשיכו לפעול כרגיל.

יחד עם זאת, יש עדיין סימן שאלה מעניין בקשר לעתיד הקרוב: בחודש יולי 2016 חתמה אנלוג על עיסקת ענק לרכישת חברת לינאר (Linear Technology) תמורת 14.8 מיליארד דולר. העיסקה הזו מתוכננת להסתיים ברבעון השני של 2017. כיום המוצרים של לינאר נמכרים בארץ על-ידי אבנט ישראל ועל-ידי Digi-Key, כאשר השאלה מה יקרה לאחר העיסקה היא עדיין פתוחה.

אסטרטגיית שיווק חדשה

חברת אנלוג הסבירה את השינוי בכך שהיא תקבל תמיכה עמוקה יותר והרחבת מגון השירותים ללקוחות. סגן נשיא למכירות גלובליות ושיווק דיגיטלי באנלוג, מרטין קוטר, אמר שחברת ארו תסייע לאנלוג לבצע שינוי באופן הפעילות שלה: התמקדות בקשרים האסטרטגיים עם הלקוחות, במקום בקשרים המבוססים על תהליכי מכירה.

חברת אנלוג דיוייסז היא מיצרניות השבבים הוותיקות והגדולות בעולם. החברה הוקמה לפני 50 שנה ומעסיקה כ-10,000 עובדים. ברבעון האחרון הסתכמו מכירותיה ב-984 מיליון דולר. כיום אנלוג דיוייסז נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-25.2 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , שיווק והפצה