HPE רוכשת את חברת האיחסון Nimble בכ-1.3 מיליארד דולר

8 מרץ, 2017

חברת נימבל התמחתה בייצור מערכי איחסון היברידיים המשלבים את היתרונות של דיסקים מגנטיים עם היתרונות של רכיבי זיכרון פלאש. מטרת הרכישה היא לחזק את מעמדה של HPE בשוק אחסון הפלאש הצומח

HPE ממשיכה במסע הרכישות שלה השנה. אתמול הודיעה יצרנית המחשבים וטכנולוגיות IT על רכישת חברת אחסון המידע Nimble Storage תמורת כ-1.3 מיליארד דולר. הסכום בנוי מרכישת כל המניות בסכום של 1.09 מיליארד דולר (על-פי מחיר של 12.5 דולר למניה, וסכום נוסף של כ-200 מיליון דולר בגין השקעות הון שבוצעו בנימבל. חברת נימבל מייצרת פתרונות אחסון היברידיים, המשלבים דיסקים קשיחים כונני פלאש (SSD). הגישה ההיברידית מאפשר למקסם הן את ביצועי המהירות והן לספק נפח אחסון גדול. מטרת הרכישה של HPE היא להרחיב את סל מוצרי האחסון שלה ובעיקר להגדיל את כוחה של החברה בשוק האחסון מבוסס פלאש הצומח במהירות.

ב-2015 התפצלה חברת HP לשתי חברות נפרדות: .HP Inc העוסקת בתחום המדפסות והמחשוב האישי, וחברת HPE העוסקת בתחום פתרונות מידע ארגוניים. תחת ניהולה של המנכ"לית מג ווייטמן, חברת HPE החליטה להתמקד בתחום האחסון, הנטוורקינג ושירותי הטכנולוגיה. להערכת חברת המחקר IDC, שוק זיכרונות הפלאש צפוי להתרחב מ-15 מיליארד ב-2016 לכ-20 מיליארד דולר בשנת 2020, כאשר פלח השוק של פתרונות אחסון All-Flash צומח בקצב שנתי של 17%.

האסטרטגיה ההיברידית של HPE

ברבעון האחרון ירדו הכנסות HPE בתחום האחסון ב-13%, ובעקבות זאת החברה הורידה את תחזית ההכנסות שלה ל-2017. עיסקת הרכישה של נימבל נועדה להחזיר את המכירות בתחום למסלול צמיחה. למעשה, היא קונה לקוחות ולא רק טכנולוגיה. נימבל הוקמה ב-2007 ומטה החברה נמצא בסאן חוזה, קליפורניה. החברה מעסיקה כ-1,300 עובדים ברחבי העולם ויש לה כ-10,000 לקוחות. החברה רשמה בשנה האחרונה הכנסות של 402 מיליון דולר.

המתחרות העיקריות של HPE בשוק האחסון האירגוני הן חברת EMC (שנרכשה על-ידי Dell), חברת IBM וחברת NetApp. רכישת נימבל מתיישבת עם האסטרטגיה של HPE לספק פתרונות מידע היברידיים, כלומר כאלה שמתבססים מצד אחד על טכנולוגיות המצויות במרכזי המידע של הלקוחות, ומצד שני על שירותים המסופקים באמצעות ענן ציבורי.

רכישה שלישית מתחילת 2017

"סל מוצרי האחסון של נימבל משלים ומחזק את המוצרים שלנו בשוק אחסון הפלאש הצומח במהירות ויסייע לנו להוציא לפועל את החזון של להנגיש את ה-IT ההיברידי ללקוחותינו," אמרה מג ווייטמן, נשיאת ומנכ"לית HPE. מדובר בעיסקת הרכישה שלישית של HPE מתחילת השנה: בינואר 2017 הודיעה החברה כי תרכוש את ספקית תוכנת האנליטיקס Cloud Cruiser ובפברואר רכשה תמורת 650 מיליון דולר את חברת הענן SimliVity, שהוקמה ב-2009 על-ידי הישראלי לשעבר דורון קמפל, ואשר מספקת יישומים עבור מרכזי מידע אשר משלבים אחסון, מחשוב ורישות במוצר אחד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע