IMEC פיתחה מקמ"ש Bluetooth בהספק של 1.6mW בלבד

8 מרץ, 2017

המקלט עובד במתח הפעלה של 0.85 וולט בלבד, ומגיע לצריכת הספק זעומה של פחות מ-1.6mW בהספק השיא שלו. הוא מיועד לחיישנים המקושרים באמצעות Bluetooth Low Energy ו- IEEE 802.15.4

מכון המחקר האירופי IMEC פיתח מקלט אלחוטי חסכוני ביותר באנרגיה עבור יישומי IoT, במטרה לאפשר לחיישנים המקושרים באמצעות Bluetooth Low Energy ו- IEEE 802.15.4, לעבוד שנים רבות בלא צורך בהחלפת הסוללות.

המקלט פותח ביחד עם חברת Holst Centre שהוקמה על-ידי IMEC. הוא מיוצר בטכנולוגיית CMOS בגיאומטריה של 40 ננומטר ומיושם בפיסת סיליקון בשטח של 0.3 מ"מ מרובע בלבד. המקלט עובד במתח הפעלה של 0.85 וולט בלבד, ומגיע לצריכת הספק זעומה של פחות מ-1.6mW בהספק השיא שלו.

כדי להגיע לתכנון חסכוני באנרגיה, המקלט משתמש במעגל digitally-controlled oscillator במקום במעגל   phase locked loop הצורך יותר אנרגיה, ומיישם סכימת digital phase-tracking המאפשרת לבצע דה-מודולציה ישירה של אותות ה-RF הנקלטים.

מנהלת התוכנית ב-IMEC, קתלין פיליפס, אמרה שהקונספט החדש שהדגם בפיתוח הזה אינו מיועד רק לשימוש עבור מערכות Bluetooth 5, "אלה לסמן כיוון לפיתוח מערכות תקשורת עתידיות החל מאבזרי IoT וכלה באבזרים לבישים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים , תקשורת