ווסטרן דיגיטל, קואלקום וסמסונג משקיעות ב-ScyllaDB הישראלית

9 מרץ, 2017

הצטרפו לגיוס ההון השני בהיקף של 16 מיליון דולר. ScyllaDB בנתה מחדש את מסד הנתונים של Apache Cassandra תוך שימוש בשפת ++C במקום בשפת ג'אווה שבה הוא נכתב במקור, ועל-ידי כך השיגה שיפור דרמטי בביצועים

חברת ScyllaDB, המפתחת מסד נתונים NoSQL בקוד פתוח, גייסה 16 מיליון דולר בסבב גיוס שני. בסבב הגיוס השתתפו קרנות ההון סיכון של חברות ענק טכנולוגיות, בהן: סמסונג, ווסטרן דיגיטל וקוואלקום, וכן קרנות הון הסיכון מגמה ונצ'רס ובסמר פרטנרס ומשקיעים פרטיים. חברת ScyllaDB נוסדה ב-2015 על-ידי דור לאור ואבי קיוויתי. משרדי החברה נמצאים בהרצליה והיא מעסיקה כ-35 עובדים. בחברה מתכוונים להשתמש בהון שגויס כדי להכפיל את מצבת העובדים ולהמשיך את פיתוח ושיווק המוצר.

הטכנולוגיה של החברה מתמודדת עם בעיה ספציפית: המפתחים צריכים כיום לבחור בין מסד נתונים מסוג Apache Cassandra הנחשב ליציב, לבין מסד נתונים Redis המספק ביצועים טובים יותר. מסד הנתונים שמפתחת חברת ScyllaDB, משלב בין ביצועים ויציבות ועל-ידי כך חוסך מהמפתחים את הצורך לבצע את פשרה. למעשה, ScyllaDB בנתה מחדש את מסד הנתונים של Apache Cassandra זאת תוך שימוש בשפת ++C במקום בשפת ג'אווה שבה הוא נכתב במקור. כך הצליחה לבנות מסד נתונים המספק שיפור בביצועים ובה בעת מבטיח יציבות גבוהה.

בתמונה למעלה: ארכיטקטורת מסד הנתונים. החברה מסרה שמסד הנתונים שלה מציע הספק (throughput) גבוה פי 10, זמן שיהוי (Latency) נמוך של פחות מ-1 מילישנייה, יכולת הרחבה וקלות שימוש. מספר חברות גדולות כבר עושות שימוש בטכנולוגיה הזאת, בהן: IBM, AppNexus, CPI CARD Group ו-Investion.com.

מנכ"ל ScyllaDB דור לאור אמר ש-ScyllaDB "הגדירה מחדש את מסד הנתונים Apache Cassandra. אנחנו מזמינים את קהילת Apache Cassandra להצטרף אלינו במשימתנו להציג את מסד הנתונים NoSQL הטוב ביותר מבחינת ביצועים ויציבות". אדם פישר מקרן ההון בסמר ונצ'ורס, שכבר השקיעה בחברה בסבב הקודם, אמר שמפעם לפעם יש צוות שמחליט לפצח בעייה טכנולוגית קשה באמצעות חשיבה מזווית חדשה. "המפתחים של ScyllaDB לא עשו קיצורי דרך בפיתוח מסד נתונים NoSQL בלתי מתפשר שיקדם את שוק מסדי הנתונים, ואנחנו גאים להיות משקיעים בהם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , טכנולוגיות מידע