ווטסון של יבמ יפעיל את האלגוריתם של MedyMatch הישראלית

19 מרץ, 2017

החברה פיתחה תוכנה אשר מזהה תופעות של ארוע מוחי ברמת דיוק גבוהה יותר מאשר רוב הרדיולוגים המקצועיים, מכיוון שהיא כוללת טכנולוגיות לימוד מכונה המבוססת על שימוש ברשתות תוכנה נוירוניות

חטיבת Watson Health של חברת יבמ תפתח שירותי דיאגנוסיטקה מתקדמים ביחד עם חברת MedyMatch Technology הישראלית. שיתוף הפעולה יתמקד בבניית יכולת עבודה הדדית בין האלגוריתם החכם של חברת מדימאטץ', לבין המחשב-על ווטסון של יבמ. השירותים צפויים להינתן לרופאים בחדרי מיון ובאתרים המתמודדים עם רפואת חירום, אשר ייעזרו בעוצמת המיחשוב של המחשב ובאלגורתים של החברה הישראלית, כדי לזהות דימומים בלתי נראים במוח. דימומים שגם במערכות דימות נוכחיות קשה מאוד לאתר אותם.

חברת MedyMatch Technology הוקמה בסוף 2013 על-ידי מנהל הכספים מיכאל רוזנברג, מנהל התיפעול רוברט מהלר, נתנאל פרי וד"ר קובי כהן המשמש כטכנולוג הראשי של החברה. החברה פיתחה תוכנה אשר מזהה תופעות של ארוע מוחי ברמת דיוק גבוהה יותר מאשר רוב הרדיולוגים המקצועיים, מכיוון שהיא כוללת טכנולוגיות לימוד מכונה (Deep Learnind) המבוססת על שימוש ברשתות תוכנה נוירוניות. התוכנה משלבת ידע הניצבר באמצעות ביג דטה, ומאפשרת לסרוק במהירות קבצים גדולים מאוד של סריקות מוח, ולזהות חריגות זעירות שבמקרים רבים לא ניתן לראות אותן גם בעין של מומחה.

בין השאר, היא משתמשת במידע נוסף העומד לרשותה, דוגמת סריקות של חולים אחרים, מידע מהתיק הרפואי של המטופל ושל חולים אחרים ועוד. מנכ"ל החברה הוא ג'ין סרנס, שבשנים 2009-2015 ניהל את כל תחום ההדמאה (Imaging Systems) של חברת Phillips Healthcare. כאשר הצטרף לחברה הוא סיפר שטכנולוגיית ניתוח צילומי המוח של מדימאטץ' מדוייקת ב-95% – בהשוואה לכ-70% בלבד שהיא רמת הדיוק המושגת על-ידי רדיולוגים מומחים.

החברה פיתחה מודל שירות מבוסס ענן: כאשר צילומי ההדמייה של פציינטים המגיעים לחדר מיון או למרפאה, נשלחים אל אתר הפיענוח בענן, ומקבלים במהירות תשובה הכוללת את האזורים החשודים כפגועים. למהירות ולדייקנות יש חשיבות רבה, מכיוון שטיפול מוצלח בשבץ מוחי דורש התערבות בתוך 6 שעות בלבד מאז הארוע. המודל העסקי הזה, בנוסף ליעילות, הוא אחד מהגורמים המעניינים את יבמ, שכן הוא מקביל למודל העיסקי של IBM Watson Health. חברת יבמ הקימה את החטיבה הזו במתכונת של שירות בענן המאפשר ללקוחות בריאות בכל העולם לקבל שירותי עיבוד נתונים המתבססים על המחשב וואטסון, שיבמ מגדירה אותו כמחשב הבינה המלאכותית המתקדם בעולם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , חדשות , טכנולוגיות מידע , מכשור רפואי