אוטונומו מהרצליה גייסה 25 מיליון דולר

8 אפריל, 2017

דלפי מעמיקה את מעורבותה בישראל: שבוע לאחר שהובילה השקעה של 60 מיליון דולר ב-Valens, היא הובילה גיוס של 25 מיליון דולר ב-Otonomo, שפיתחה פלטפורמה לאיסוף ושיתוף מידע מכלי-רכב מקושרים

[בתמונה למעלה: בן וולקוב (מימין) ואבנר כהן]

חברת Delphi מעמיקה את מעורבותה בתעשיית האוטו-טק הישראלית. לאחר שבתחילת השבוע הובילה יצרנית המערכות הגדולה לתעשיית הרכב סבב השקעה של 60 מיליון דולר בחברת Valens, דלפי מודיעה על השקעה ושיתוף פעולה עם חברת אוטונומו (Otonomo) מהרצליה, שפיתחה פלטפורמת ענן לאיסוף ושיתוף מידע מכלי-רכב מקושרים. בסבב גיוס ההון, שאותו הובילה דלפי, גייסה אוטונומו כ-25 מיליון דולר.

בחודש נובמבר 2016 גייסה החברה 12 מיליון דולר בסבב גיוס שהובל על-ידי הקרנות Bessemer ו-Stageone. בסך הכול גייסה אוטונומו מאז הקמתה כ-40 מיליון דולר. אוטונומו תשתמש בהון שגוייס כדי להרחיב את נוכחותה בשוקי יעד כגון ארצות הברית ואסיה. בנוסף חתמו דלפי ואוטונומו על הסכם לשיתוף פעולה שבמסגרתו תשולב הטכנולוגיה של אוטונומו במוצרים של חברת דלפי.

חברת אוטונומו הוקמה ב-2015 על-ידי נשיא החברה אבנר כהן והמנכ"ל בן וולקוב, ופיתחה פלטפורמה מבוססת ענן המיועדת לאיסוף, עיבוד ושיתוף מידע מכלי-רכב מקושרים וכלי-רכב אוטונומיים. האפליקציה של אוטונומו אוספת מידע שימושי ממיליוני כלי רכב מקושרים: נתונים על דפוסי נסיעה וצריכה, מסלולי נסיעה, מצב הרכב אופי הנהג ועוד. היא מציעה את המידע ללקוחות כגון יצרניות רכב וספקי שירותים לנהגים וכלי רכב, חברות ביטוח, שירותי תיקון ותחזוקה ועוד. הפלטפורמה היא מעין זירת מסחר למידע הנאסף מכלי הרכב. המערכת כוללת טכנולוגיה ייחודית השומרת על האנונימיות של הרכב והנהג הספציפיים. היא מרכזת את המידע באופן המאפשר שימוש בו בלא פגיעה בפרטיות, לסחור במידע ולהציע לנהגים שירותים מותאמים.

דלפי נכנסת עמוק להייטק הישראלי

בסוף 2016 הצטרפו לדירקטוריון החברה אישים בעלי משקל בתעשיית הרכב העולמית. בהם: אנדי גייס לשעבר מנהל AT&T Business Solutions וסטיב גירסקי לשעבר סגן יו"ר חברת ג'נרל מוטורס. נשיא ומנכ"ל דלפי קווין קלארק, אמר שמטרת הסכם שיתוף הפעולה בין דלפי ואוטונומו תהיה להביא את זירת המסחר של אוטומו לכלי-רכב מקושרים אל לקוחות ה-OEM של דלפי – כלומר אל יצרני המכוניות. "הפלטפורמה של אוטונומו תשולב במוצרים של דלפי, כדי להציע ליצרניות כלי רכב פתרונות שלמים לאיסוף ומסחור מידע."

חברת דלפי היא אחת מיצרניות הרכיבים והחלפים לכלי רכב הגדולות בעולם. היא מעסיקה כ-161 אלף עובדים ברחבי העולם ונסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי שוק של 20.2 מיליארד דולר. בתחילת השבוע שעבר השתתפה דלפי בסבב גיוס הון בהיקף של 60 מיליון דולר של חברת ואלנס הישראלית, המפתחת שבבי תקשורת לכלי רכב. כמו-כן, דלפי משתפת פעולה עם חברת מובילאיי ועם אינטל בפיתוח ערכה לנהיגה אוטונומית שתאפשר ליצרניות רכב להסב את כלי הרכב שלהן לנהיגה אוטונומית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , השקעות והון סיכון , טכנולוגיות מידע , ענן , רכב אוטונומי