דיאלוג צונחת בעקבות כוונת אפל לייצר רכיבים בעצמה

11 אפריל, 2017

מניית Dialog צנחה במסחר בבורסה על רקע דיווחים כי אפל מתכוונת לייצר את שבבי ה-PMIC בעצמה. בשבוע שעבר צנחה מניית אימג'יניישן לאחר שאפל הודיעה כי תחדל להשתמש במעבדים הגרפיים שלה

חשש גובר בקרב ספקיות של אפל (Apple) על רקע האסטרטגיה המסתמנת שלה לייצר בעצמה את הרכיבים האלקטרוניים בתוך מוצריה, כדי להגדיל את שולי הרווח ולהפחית את התלות בספקיות חיצוניות. השבוע צנחה מנייתה של יצרנית השבבים הגרמנית-אנגלית דיאלוג (Dialog Semiconductor) בכ-15% במסחר בבורסה בפרנקפורט (לאחר שכבר נפלה ביותר מ-30% במהלך המסחר), וזאת על רקע לאחר שבנק ההשקעות הגרמני בנקהאוזה למפה (Bankhaus Lampe) פרסמו המלצת "מכירה" למנייתה של דיאלוג בטענה כי ישנם "סימנים משמעותיים" שאפל מתכוונת לפתח בעצמה שבבים לניהול צריכת חשמל (PMIC) ולהחליף את שבבי ה-PMIC של דיאלוג, המשמשים להפחתת צריכת החשמל בסוללה במכשירי האייפון.

אפל מזעזעת את הספקים שלה

המכירות לאפל מהוות כ-70% מכלל הכנסותיה של דיאלוג, ועל כן ביטול החוזה עם אפל יהווה מכה קשה לחברה. אפל עדיין מתכוונת להשתמש בשבבים של דיאלוג בדגמים של 2017 ו-2018, אך נראה שהחל מ-2019 היא מתכוונת לעשות שימוש בשבבים מתוצרתה. על פי האנליסטים של בנקהאוס למפה, אפל מקימה בקליפורניה ובמינכן מרכז פיתוח של שבבי ניהול צריכת חשמל בקליפורניה ובמינכן ואף מנסה לגייס למרכז במינכן מהנדסים שעובדים במרכז של דיאלוג במינכן.

אין זו הספקית הראשונה של אפל שקורסת במסחר על רקע המהלכים אפל לפתח שבבים בעצמה. לפני כשבוע צנחה מנייתה של אימג'יניישן הבריטית (Imagination Technologies) בלמעלה מ-60%, , וזאת לאחר שאפל הודיעה כי היא מתכוונת להפסיק להשתמש במעבדים הגרפיים של החברה תוך 18-24 חודשים. בדומה לדיאלוג, גם אימג'יניישן תלויה במידה רבה בחוזה עם אפל, כאשר כמחצית מההכנסות מקורן באפל, שמטמיעה את המעבדים הגרפיים של אימג'יניישן במכשירי האייפון, האייפד והאפל ווטש.

אסטרטגיית הייצור העצמי של אפל מעוררת חשש בשורה של ספקיות שעימן היא עובדת, ואשר רבות מהן תלויות במידה מכרעת במכירות לאפל. האתר הפיננסי CNBC פרסם רשימה של החברות עם החשיפה הגדולה ביותר למהלך החדש של אפל. החברה עם החשיפה הגדולה ביותר לאפל היא יצרנית המעגלים המודפסים האמריקנית Multi Fineline, שכ-75% מהכנסותיה מגיעים מאפל. במקום השני מצויה יצרנית שבבי האודיו Cirrus Logic, שאפל מהווה כשני שליש מהכנסותיה. בהמשך הרשימה ניתן למצוא את Japan Display, ש-54% מהכנסותיה מגיעים מאפל, Glue Mobile (53%), ו-Gung Hu Online (52%).

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס