גילת ואינטלסאט גיבשו פתרון לווייני-סלולרי לאזורים מרוחקים

2 יולי, 2017

שתי החברות הרכיבו נקודת תקשורת הכוללת שירותי ניהול, תשתית סלולרית מקומית, תקשורת לוויינית ויחידת אנרגיה סולארית, המאפשרת לקשר אתרים מרוחקים אל רשתות סלולריות - באמצעות הלוויין

Gilat VSAT

חברת גילת רשתות לוויין (Gilat) מספקת פתרון משותף ביחד עם חברת לווייני התקשורת האירופית אינטלסאט מלוקסמבורג (Intelsat S.A), לאספקת תשתית 3G לאתרים מרוחקים שבהם לא ניתן לספק שירותי תקשורת יבשתיים. הפתרון Mobile Reach Solar 3G החדש הוא פתרון מנוהל שירות שגובש עבור מפעילות רשת סלולרית (MNOs) אשר מעוניינות להרחיב את שטחי השירות שלהן לאזורים שבהם פריסת רשת התקשורת היבשתית אינה כלכלית. הפתרון כולל גם הזנה סולארית, שירותים מלווייני הקיבולת הגבוהה EpicNG של Intelsat ושימוש במערכות VSAT של גילת לתאים סלולריים ולתמסורת לוויינית.

תא תקשורת עצמאי בלב מדבר

גילת מסרה שהשילוב הזה מספק למפעילת הרשת הסלולרית את כל הנדרש בכדי להרחיב את שירותי 3G ולהקים תאים סלולריים ברדיוס של 2.5 ק"מ, כולל אספקת חשמל, עמוד תקשורת, וכל הציוד הלווייני והסלולרי. מערכת Mobile Reach Solar 3G הינה תחנת בסיס סלולרית קטנה המחוברת באמצעות לוויין וניתנת לניוד ולהתקנה בידי צוות מצומצם. הוא מתאים לשימוש גם באתרים שבהם קיימת אספקת חשמל לא יציבה המתבססת על מנועי דיזל או לחילופין לא קיימת אספקת חשמל כלל. במקומות אלו, תחזוקת ציוד ואספקת דלק עלולים להיות החלק המאתגר והיקר ביותר בהפעלת תחנות סלולריות מסורתיות. התוצאה: יחידת תקשורת עצמאית המופעלת באמצעות אנרגיה סולארית הניתנת להתקנה בג'ונגל או בלב מדבר.

"שירות Mobile Reach Solar 3G הינו דוגמא לאפשרות הרחבת השוק באמצעות שירותים יעילים יותר מלווייני EpicNG", אמר סמנכ"ל פס רחב ב-Intelsat, ג'ון פיליפ ג'ילט. "אחד מהיתרונות הגדולים של הלוויין הוא ביכולת להעניק כיסוי לאזורים שבהם הקישוריות היבשתית מוגבלת". סמנכ"ל לקוחות אסטרטגיים בחברת גילת, רון לוין, אמר שפתרון ה-turnkey שגובש על-ידי גילת ואינטלסאט כולל תחנת בסיס סלולרית קטנה, טרמינל לווייני בעל ביצועים גבוהים ושימוש יעיל ברוחב הפס. "פתרון Mobile Reach Solar 3G מאפשר למפעילות רשת סלולרית להקצות משאבים למקומות בהם הם הכי נדרשים".

לוויינים חדשים ומרובי אלומות

לווייני Epic הינם לווייני התקשורת מהדור החדש של חברת אינטלסאט. הם מיועדים לספק קיבולת תקשורת גבוהה יותר מלווייני הדור הקודם וכוללים מספר חידושים טכנולוגיים. השינוי העיקרי בהם הוא מעבר משימוש באנטנה אחת המכסה אזור שלם, לשימוש במערך של משדרים ושל אנטנות המעניקים כיסוי מקומי בטכנולוגיית ריבוי אלומות, במתכונת של חלת דבש.

Intelsat Epic Satellite

הדבר מאפשר לספק קיבולת תקשורת גבוהה יותר לאזורים ממוקדים, תוך כדי חסכון באנרגיית השידור. כדי לנהל את חלוקת המשאבים בין המשדרים במערך, הלוויינים כוללים מטריצה של מתגים פנימיים המתאמים בין מקורות השידור ובין המטרות ומספקים את דרגת ההספק האופטימלית בכל תרחיש. הרעיון הוא שחלוקת הספקטרום הזמין בין אזורים גיאוגרפיים שונים, מאפשרת שימוש חוזר באותו ספקטרום באתרים מרוחקים, ושיפור היעילות הכוללת של הלוויין.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , תעשייה ישראלית , תקשורת