מלאנוקס הכריזה על שבב הליבה Spectrum-2

11 יולי, 2017

שבב ה-ASIC החדש של מלאנוקס מגיע לקיבולת מיתוג מקסימלית של 6.4Tb/s, ויכולת עיבוד של 9.52 חבילות בשנייה. ערכת פיתוח התוכנה (SDK) עבור Spectrum-2 זמינה כיום לגישה מוקדמת. השבב Spectrum-2 עצמו ייצא לשוק מאוחר יותר השנה

Mellanox Spectrum Ethernet Switch

חברת מלאנוקס (Mellanox) מיקנעם השיקה את שבב ה-ASIC החדש שלה למתגי איתרנט (Ethernet), מדגם Spectrum-2, העובד בקצבי תעבורה של 200Gbps-400Gbps. החברה הודיעה שלהערכתה המתג החדש מספק כיום את רמת הסקלביליות הגבוהה ביותר בעולם. המתג החדש מספר מספר תצורות חיבור בהתאם לצרכים השונים של מרכז הנתונים או פלטפורמת המחשוב שבה הוא משמש: 16 חיבורי מיתוג  בקצב של 400GbE, תצורת, 32 חיבורי מיתוג בקצב של 200GbE, תצורת 64 חיבורים בקצב של 100GbE, וכן 128 למהירויות תעבורה של 50GbE ו-25GbE.

מתג Spectrum-2 מיישם סדרה שלמה של פרוטוקולי רשת המטמעים בתוך שבב ה-ASIC במתכונת של קושחה. הוא אפילו כולל יכולת ניתנת לתיכנות של חבילות הניתן, על-מנת שיוכל לעבוד גם לאחר שיושקו סוגים חדשים של פרוטוקולים עתידיים, שעדיין לא הוגדרו או לא ידועים. המתג החדש נשען על יכולות הסיליקון של מלאנוקס, ומרחיב את יכולת הדור הראשון של שבבי Spectrum. חברת מלאנוקס מסרה שמתג Spectrum-2 הוא מתג ה-200/400GbE הראשון בתעשייה המספק ניתוב אדפטיבי ואיזון עומסים עם אפס אבידות בחבילות וביצועים בלתי מותנים (Unconditional Port Performance). הוא מאפשר להכפיל את קיבולת הנתונים בזכות זמן השהייה נמוך מאוד של כ-300 ננו-שניות.

יבמ בוחרת ב-Spectrum

גם שבב הדור החדש משמר את הממשק (API) המקורי של Spectrum, המשמש להתאמת תוכנות לשבב דרך הממשק Open SDK/SAI API  או Switchdev. הוא תומך בכל מערכות ההפעלה והממשקים לרשתות הסטנדרטיים, כולל Cumulus Linux, SONIC, הפצות Linux סטנדרטיות ועוד. "הגידול המעריכי בהיקף הנתונים כתוצאה מאימוץ הארגונים למחשוב קוגניטיבי ובינה מלאכותית, דורש תשתיות רשת מהירות וסקלאביליות יותר", אמר בריאן טליק, מנהל IBM OpenPOWER System Enablement. לדבריו, Spectrum-2 של מלאנוקס מאפשר ליבמ לספק סקלאביליות ואופטימיזציה של רשתות טובות יותר במערכות OpenPOWER".

בסך הכל, שבב הליבה החדש של מלאנוקס מגיע לקיבולת מיתוג מקסימלית של 6.4Tb/s, ויכולת עיבוד של 9.52 חבילות בשנייה (packets per second). מלאנוקס מסרה שערכת פיתוח התוכנה (SDK) עבור Spectrum-2 זמינה כיום לגישה מוקדמת. השבב Spectrum-2 צפוי להיות זמין מאוחר יותר השנה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת