ההזדמנות של מלאנוקס: מחשבי בינה מלאכותית

27 יולי, 2017

פרוייקט מחשבי-העל של יבמ ואנבידיה הניב למלאנוקס מכירות בהיקף של כ-31.8 מיליון דולר ברבעון. להערכת וולדמן, מלאנוקס תצמח בזכות המגמה החדשה של מחשבים ייעודיים ליישומי בינה מלאכותית

Mellanox Switch

במהלך הרבעון השני של 2017 הפכה חברת יבמ ללקוחה מרכזית של חברת מלאנוקס (Mellanox), והיתה אחראית ל-15% מהמכירות, בהיקף של כ-31.8 מיליון דולר. מאחורי השינוי עומד שיתוף פעולה ארוך טווח עם יבמ ועם חברת אנבידיה, אשר קשור לפרוייקט מחשב העל החדש של משרד האנרגיה האמריקאי. מדובר בפרוייקט CORAL שהחל בשנת 2014, כאשר משרד האנרגיה הזמין שני מחשבי-על בעוצמה של יותר מ-100TeraFLOPS עבור המעבדה הלאומית ליוורמור והמעבדה הלאומית אוק-רידג', בהיקף כולל של 425 מיליון דולר.

Mellanox Spectrum ההזמנה היתה למחשבים היברידייים המבוססים על אלפי מעבדי Power CPU של יבמ, הפועלים בשילוב עם אלפי מעבדים גרפיים (GPU) של Nvidia. הקבלנית הראשית יבמ בחרה במערך קישוריות פנימי מסוג EDR 100Gb/s של חברת מלאנוקס. השנה החלה יבמ באספקת והרכבת המחשבים, ובעקבות זאת גם הפכה ללקוחה מרכזית של מלאנוקס.

המגמה החדשה: מחשבי בינה מלאכותית

מעניין לציין שלצד יבמ, גם שתי מתחרות מרכזיות שלה הפכו ללקוחות גדולות של מלאנוקס: חברת Dell שהיתה אחראית ל-11% מהמכירות, וחברת HPE (היולט פקרד) שהיתה אחראית לכ-14% מהמכירות ברבעון השני. שיתוף הפעולה עם אנבידיה חשוב למלאנוקס, מכיוון שהיא משתמשת בכרטיסי התקשורת של מלאנוקס עבור תשתיות הבינה המלאכותית שהיא מפתחת.

בתחום זה יש משקל מיוחד למעבד DGX-1 החדש של אנבידיה, המשמש כאבן הבניין המרכזית במחשבים ייעודיים ליישומי בינה מלאכותית ולימוד מכונה. המעבד הזה מפעיל אבזרי בינה מלאכותית ייעודיים כמו Volta החדש, ומחשבים גדולים דוגמת מערכי ענן ייעודיים לתחום הבינה המלאכותית. גם שיתוף הפעולה האסטרטגי שנחתם השנה בין חברת מלאנוקס לבין חברת HPE, ממוקד בפיתוח מחשבי בינה מלאכותית, המבוססים על אלפי מעבדים ומערכי קישוריות פנימית מהירה מאוד.

212 מיליון דולר ברבעון השני

בסך הכל, ברבעון השני של 2017 הסתכמו המכירות של חברת מלאנוקס בכ-212 מיליון דולר, בהשוואה ל-214.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה דיווחה על רווח נקי של 22.4 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של 42.7 מיליון דולר אשתקד. בסוף הרבעון השני הסתכמה קופת המזומנים של החברה בכ-310 מיליון דולר, בהשוואה לכ-328 מיליון דולר בסוף 2016. ביחס לרבעון השלישי של השנה, מלאנוקס צופה שההכנסות יסתכמו ב-222-232 מיליון דולר.

במהלך הרבעון החברה גם הכריזה על מספר מוצרים חדשים, שלהערכת הנשיא והמנכ"ל, איל וולדמן, תהיה להם השפעה מהותית על עתיד החברה: השבב Spectrum-2 עבור מתגי איתרנט, פתרון קישוריות InfiniBand בקצב של עד 200Gbps, והשבב BlueField המספק פתרון שלם על-גבי שבב. וולדמן גילה בשיחת הוועידה לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות, שהשבב BlueField ייצא לשוק במהלך שנת 2018, ומיועד בעיקר לשוקי האיחסון, הענן והשירותים הפיננסיים.

וולדמן צופה שכבר ב-2018 יהיו מכירות ראשונות המבוססות על מעבד ספקטרום-2, בין השאר בזכות העובדה שתהליך ההסמכה שלו יהיה קצר, מכיוון שהוא מריץ את התוכנות שנבנו עבור ספקטרום-1 שכבר עברו את תהליכי ההסמכה. לדבריו, כיום כ-30% מהלקוחות משתמשים במערכות הפעלה לרשתות, שאינן של מלאנוקס, עבור הפעלת השבב. "כיום יש בשוק שלוש-ארבע מערכות הפעלה שונות במרכזי הנתונים, אשר פועלות על-גבי ספקטרום".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , תעשייה ישראלית , תקשורת