תוצאות שיא לסיליקום: עלייה של 16% במכירות

27 יולי, 2017

בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו המכירות של סיליקום בשיא של כ-55.6 מיליון דולר. גם נצחון התכנון הגדול מתחילת השנה מתחיל לתת את פירותיו, והיה אחראי לכ-10 מיליון דולר מכירות

Silicom

ברבעון השני של שנת 2017 הסתכמו המכירות של חברת סיליקום (Silicom) מכפר-סבא בכ-30.3 מיליון דולר. מדובר בעלייה של 16% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ועלייה של 19% בהשוואה לרבעון הראשון של השנה. למעשה, זהו הרבעון הטוב ביותר של החברה בכל תולדותיה. בנוסף, הרווח נטו עלה ב-19% והסתכם בכ-4.2 מיליון דולר.

בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו המכירות בכ-55.6 מיליון דולר – עלייה של 17% בהשוואה למחצית הראשונה של 2016. אחת מהסיבות להצלחה בשנת 2017, היתה ניצחון התכנון החשוב ביותר של החברה: ברבעון הראשון היא זכתה בפרוייקט של אחת מעשרת חברות הענן הגדולות בעולם, אשר הזמינה מסיליקום מתג מהיר לכרטיסי רשת, העובד במהירות של 100Gigabit לשנייה.

סיליקום קיבלה הזמנה ראשונית בהיקף של 17 מיליון דולר, המכסה את כל הוצאות הפיתוח של גרסת האלפא, את הביצוע תוכנית ביטא אינטנסיבית ואת הייצור וההפצה המסחרית הראשונית של המוצר. החברה העריכה לפני כשלושה חודשים שההזמנה הזו צפויה להביא לה מכירות בהיקף של יותר מ-30 מיליון דולר בשנה.

הציפייה הזו התבררה כמוצדקת: עם פרסום הדו"חות גילה המנכ"ל שייקה אורבך שהניצחון הזה הביא לחברה הזמנות בהיקף של יותר מ-10 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה. אורבך: "אנחנו ממשיכים לספק מוצרים והלקוח ממשיך להעביר לנו הזמנות חדשות. יש לנו ביטחון גובר בכך שבקרוב נגיע לתהליך פריסה יציב שיביא להזמנות בהיקף של כ-30 מיליון דולר בשנה. יחסי האמון שנרקמו בינינו ובין הלקוח המגה-גדול הזה, מאפשרים לנו לזהות אפשרויות התרחבות, גם בתחום הזכייה וגם בתחומים חדשים".

חברת סיליקום מספקת פתרונות קישוריות וכרטיסי תיאום לשרתים, מערכי מיחשוב מבוססי שרתים ולתשתיות טלקום. המוצרים שלה מאפשרים לספק קישוריות של 1/10/40/100Gigabit Ethernet במרכזי הנתונים ומבוססים על מעבדים בארכיטקטורה של אינטל (x86), רכיבי FPGA ועל טכנלוגיית SETAC העצמית, המאפשרת להתייחס אל שרת סטנדרטי כאל אבזר תקשורת ייעודי.

בנוסף, היא מחזיקה בבעלותה את חברת ADI Engineering האמריקאית, המשמשת כלשכת תכנון של אבזרי תקשורת העוסקת גם בייצור אבות הטיפוס של הכרטיסים שהיא מפתחת. חברת ADI היא שותפה אסטרטגית של חברת אינטל ומאז שנת 2000 היא משמשת כאחד מבתי התכנון המספק לאינטל תכנוני ייחוס בתחום אבזרי תקשורת, המבוססים על מעבדי אינטל.

החברה נהנית כיום מכך שתהליך המכירה בשוק שלה הוא איטי מאוד. כאשר החברה בקשיים הדבר מדרדר אותה במהירות, אולם כאשר היא בתנופה חיובית, הדבר מבטיח תוצאות טובות לאורך זמן. במצגת שלה למשקיעים, היא מסבירה שתהליך המכירה, הכולל תיאום טכני, נמשך בדרך-כלל 6-18 חודשים, ולאחריו מתקבלות הזמנות במשך 2-4 שנים. כיום כ-90% מהלקוחות של החברה הם לקוחות חוזרים, ופירוש הדבר שהיא מצליחה לייצר פרוייקטים חדשים עם לקוחות קיימים. ככל הנראה זה הבסיס לאופטימיות של אורבך ביחס לזכיית הענק של החברה.

בעקבות פירסום הדו"ח השנתי עלתה מניית סיליקום בנסד"ק מכ-51 דולר ליותר מ-56 דולר, וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-417 מיליון דולר.

Silicom Presentation Slide

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת