מנועי הצמיחה החדשים שיפרו את הריווחיות של גילת

8 אוגוסט, 2017

קישוריות רחבת פס לנוסעים בטיסות מסחריות ואינטרנט מהיר ברוסיה ובברזיל היו מנועי הצמיחה החדשים של גילת שהובילו לשיפור ניכר בריווחיות של החברה, למרות ירידה במכירות

*[בתמונה למעלה: פלטפורמת SkyEdge II של גילת]

ההתמקדות של חברת גילת רשתות לוויין (Gilat) במנועי צמיחה חדשים בתחום התקשורת הניידת בפס רחב והתקשורת הלוויינית, מתחילה לתת פירות, בעיקר בשורת הרווח. גילת אומנם דיווחה על ירידה קלה בהכנסות ברבעון השני של 2017, להיקף של 66.2 מיליון דולר בהשוואה ל-67.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אולם הציגה שיפור משמעותי ברווחיות. הסיבה המרכזית: גידול בהכנסות מהתחומים החדשים, ובעיקר תחום הפתרונות לאינטרנט מהיר במטוסים (מודמים), שאותו מסמנת גילת כתחום אסטרטגי.

הרווח התפעולי על בסיס GAAP של גילת הסתכם ברבעון השני ב-1.9 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של 2.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2016. הרווח הנקי על בסיס GAAP של גילת עמד על 2.1 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 3.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2016. מנכ"ל החברה, יונה עובדיה, אמר שהתוצאות האלה מדגישות את הפוטנציאל של מנועי הצמיחה האסטרטגיים של החברה: תקשורת ניידת בפס רחב והפתרונות של גילת לתמסורת סלולרית באמצעות לוויין.

אלפי מטוסי נוסעים ממתינים למודם של גילת

גילת סימנה בשנה האחרונה את תחום הקישוריות בתוך מטוסי נוסעים מסחריים כאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה. בחודש פברואר חתמה גילת על הסכם עם חברת גוגו, המספקת שירותי קישוריות בפס רחב למטוסי עסקים וטיסות מסחריות, שבמסגרתו גוגו תשלב את המודם והתשתית הלוויינית של גילת בדור החדש של מערכת הקישוריות המוטסת של החברה, Gogo 2Ku. במסגרת טיסת הניסוי, שבוצעה בחודש מאי במטוס בואינג 737, הציגה המערכת המשולבת של שתי החברות מהירות תעברה של 100Mbps, שהיא המהירות הגבוהה ביותר שהוצגה עד כה בטיסת נוסעים מסחרית, כך לטענת שתי החברות.

גילת, המספקת ציוד לתקשורת לוויינית מוטסת, מכוונת כעת לשוק המתפתח של קישוריות אינטרנט לטיסות אזרחיות. ושיתוף הפעולה עם גוגו הוא הראשון בתחום זה. לחברת גוגו יש שיתופי פעולה עם 16 חברות תעופה מסחריות. עד היום התקינה החברה את מערכת הקישוריות המוטסת שלה בכ-2,900 מטוסי נוסעים ובלמעלה מ-7,000 מטוסים פרטיים. מנכ"ל גילת, יונה עובדיה, גילה במסגרת פרסום הדו"חות, שבעקבות הניסוי המוצלח תאיץ Gogo את התקנת המודמים של גילת במטוסים מסחריים במטרה להגיע כבר השנה ליותר מ-1,800 מטוסים ב-13 חברות תעופה. "אנו ממשיכים לקדם הזדמנויות עסקיות נוספות בשוק הזה".

תמיכה באינטרנט מהיר ברוסיה ובברזיל

שוק נוסף שבו רשמה החברה צמיחה משמעותית הוא שוק האינטרנט בפס רחב ברוסיה ובמדינות ברית המועצות לשעבר. שתי ספקיות טלוויזיה בלוויין מובילות ברוסיה, NTV-Plus ו-Tricolor TV, בחרו ברבעון האחרון בטרמינל הלווייני של גילת מדגם Scorpio לתמיכה בשירותי האינטרנט המהיר בפס רחב שלהן.

בחודש יולי הודיעה גילת כי קיבלה הזמנות בהיקף של 11.4 מיליון דולר מחברת Telebras, חברת התקשורת הממשלתית בברזיל, לאספקת פתרונות תקשורת לוויינית לצורך יישום התוכנית הלאומית של ממשלת ברזיל להנגשת אינטרנט מהיר בפס רחב לאוכלוסיה. "אנו מקווים כי הגענו לנקודת מפנה חיובית בפעילות העסקית שלנו בדרום אמריקה ואנו מתרכזים בהאצת הליך זה". בעקבות המגמות הללו, הודיעה החברה על העלאת התחזית לרווח התפעולי לשנת 2017 לטווח של 7-11 מיליון דולר. בעקבות פרסום הדו"ח עלתה היום מנייתה של גילת בבורסת תל אביב ב-3% והביאה את שווי השוק של החברה קרוב מאוד ל-1.1 מיליארד שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , תעופה וביטחון , תקשורת