DSPG ו-LISNR מפתחות תקשורת קולית כתחליף ל-NFC

13 אוגוסט, 2017

שתי החברות מאמינות שכל אבזר המצוייד ברמקול, מיקרופון, שבב העיבוד הקולי של DSPG ותוכנת LISNR, יכול להתקשר עם כל אבזר דומה בצורה בטוחה וחסכונית באנרגיה בטווח התדרים 18.7kHz-19.2kHz שהוא קרוב מאוד לתדר אולטרא-סוני

DSPG HDClear Chip

חברת DSPG מהרצליה מפתחת ביחד עם חברת LISNR מסינסינטי, אוהיו, פתרון תקשורת חדש לטווח קצר, שעשוי במקרים מסויימים להחילף את התקשורת האלחוטית קצרת הטווח NFC, המשמשת כיום ביישומי תשלומים אלחוטיים. הפתרון החדש נקרא Audio-D והוא מתבסס על שבב העיבוד הקולי של חברת DSPG מדגם DBMD4 (ממשפחת HDClear), ועל תוכנת LISNR של חברת LISNR, כדי לספק יכולת תקשורת זמינה תמיד, חסכונית מאוד באנרגיה ובמשאבי עיבוד (CPU/Battery).

להערכת שתי החברות, השימוש בתקשורת קולית לטוח קצר של מספר סנטימטרים יכול להחליף את הטכנולוגיה האלחוטית NFC בזכות האמינות והחיסכון הגדול באנרגיה. חברת LISNR הוקמה בשנת 2012 וגייסה עד היום קרוב ל-15 מיליון דולר ממשקיעים שונים, ובהם גם קרן אינטל קפיטל. הרעיון שהחברה העלתה הוא שכל אבזר שיש בו מעבד כלשהוא, מיקרופון או רמקול או שניהם, יכול להשתתף בתהליך תקשורת המבוסס על העברת אותות באמצעות גלי קול.

שוק יעד ראשוני: אבזרי IoT חסכוניים באנרגיה

התוכנה של החברה מייצרת גל נושא בפס התדרים 18.7kHz-19.2kHz שהוא קרוב מאוד לתדר אולטרא-סוני. למעשה, רוב בני האדם לא שומעים אותו בכלל, ובאוזני כלבים הוא נתפס כרעש רקע לבן הנבלע ברעשי הרקע הרגילים. החברה גיבשה תקן תקשורת בשם Smart Tone המייצר חבילות תקשורת הכוללות מעטפת המזהה את המשדר והמקלט (ID), מידע על התוכן המועבר באופן המאפשר לבצע תיקוני שגיאות לאבטחת העברה אמינה של הנתונים, והמטען המועיל עצמו (Payload), כלומר התוכן של ההודעה.

מנכ"ל ומייסד משותף של החברה, רודני וויליאמס, שהחברה השקיעה חמש שנים בפיתוח טכנולוגיית התקשורת הקולית, ושיתוף הפעולה עם DSPG מוכיח את היכולות והתועלת של הטכנולוגיה". מנגד, ראוי לזכור שחברת DSPG מחפשת יישומים חדשים לטכנולוגיות העיבוד הקולי שלה, שבמקור תוכננה עבור טלפונים סלולאריים, שברבעון השני של 2017 הסתכמו מכירותיהם בכ-0.9 מיליון דולר בלבד. החברה מאמינה שהשימוש בשבבי DBMD4 יאפשר לספק יכולות קישוריות ליישומי IoT מאוד חסכוניים באנרגיה, ושהשילוב שבב, תוכנה, רמקול ומיקרוסופון, יספקו יכולת קישור הדדית בין כל המכשירים הניידים, בלא קשר ליצרן האבזר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת