דיימלר מאמצת את טכנולוגיית הטעינה של סטור-דוט

14 ספטמבר, 2017

חברת StoreDot השלימה גיוס הון של 60 מיליון דולר עם דיימלר כמשקיעה אסטרטגית, אשר תסייע בפיתוח טכנולוגיית ההטענה המהירה של החברה הישראלית, ותטמיע אותה במכוניות החשמליות העתידיות שלה

Storedot car battery

חברת StoreDot מהרצליה השלימה גיוס הון שלישי בהיקף של 60 מיליון דולר בהובלת חטיבת מכוניות היוקרה וכלי-הרכב המסחריים של תאגיד דיימלר הגרמני. בגיוס השתתפו גם קרן Lucion venture capital ומוסדות פיננסים מישראל ומסין. בנוסף, הצטרפו אליו כמו כן לוקחים בו חלק משקיעים ותיקים יותר של סטורדוט, כמו סמסונג ונצ'רס ונורמה השקעות, המיוצגת על-ידי רומן אברמוביץ. חברת דיימלר הצטרפה לגיוס במעמד של שותף אסטרטגי אשר יאיץ ויקדם את הפצת טכנולוגיית הטעינה המהירה, FlashBattery של סטור-דוט, בשוק הרכב החשמלי.

חברת StoreDot מתל-אביב פיתחה טכנולוגיה המאפשרת טעינה של סוללות סמארטפון בתוך 30 שניות בלבד וטעינה מלאה של סוללות לכלי-רכב חשמליים בתוך חמש דקות בלבד. הטכנולוגיה מבוססת על תגלית מדעית של פרופ' אהוד גזית וצוות המחקר שלו מאוניברסיטת תל-אביב. בשנת 2003 הם גילו מבנים חלבוניים זעירים הקשורים להתפתחות מחלת אלצהיימר. בהשראת המבנים האלה, פיתח פרופ' גיל רוזנמן (ממייסדי חברת StoreDot) גבישים חדשים בשם Nanodots.

לגבישים האלה יש תכונות מיוחדות: קיבוליות גבוהה והפקת אור נראה בצבעים בהירים ועוד. כיום החברה מפתחת צגים אורגניים לאבזרים ניידים, וכן סוללות חדשות המיועדות להחליף את סוללות הליתיום-יון באבזרים ניידים, על בסיס גבישי Nanodots, בגודל של 2 ננומטר כל אחד. בסוללות שהחברה פיתחה מחליפים את הנוזל האלקטרוליטי בנוזל המכיל Nanodots, ועל-ידי כך גדלה קיבולת האנרגיה של הסוללה לפחות פי עשרה. טכנולוגיה זו קיבלה את הכינוי FlashBattery. להערכת החברה, הסוללה שלה תהיה בשימוש המוני כבוק כבר בשנת 2020 ותוכל לבצע טעינה מהירה של סוללת רכב חשמלי בהספק של 350kW, המאפשרת נסיעה למרחק של כ-300 ק"מ.

ד"ר דורון מאיירסדורף מייסד ומנכ"ל StoreDot
ד"ר דורון מאיירסדורף מייסד ומנכ"ל StoreDot

שוק יעד ראשוני: משאיות חשמליות

חבר מועצת המנהלים ומנהל תחום המשאיות והאוטובוסים של דיימלר, מרטין דאום, אמר שהטענה חשמלית של משאיות נמצאת כיום בראש סדר העדיפויות של החברה. "היום אנחנו מבצעים השקה עולמית של המשאית החשמלית נFuso eCanter. טעינה מהירה היא פרמטר חשוב במיוחד עבור המשאיות של דיימלר. יחד עם StoreDot אנחנו עכשיו נוכל לעבוד יחד לקידום הגישה ההוליסטית להטענה מהירה".

לדברי מייסד ומנכ"ל StoreDot, ד"ר דורון מאיירסדורף, "יחד עם דיימלר כשותף אסטרטגי, נוכל להאיץ את השלמת הפיתוח של FlashBattery לשוק הציבורי. בשילוב עם הצוותים של דיימלר אנו יוצרים סינרגיה במטרה לייעל את המאפיינים של הפתרונות החדשניים שלנו יחד עם הדרישות לחשמל זמין לכלי רכב עתידיים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , חדשות