טכנולוגיה ישראלית מאפשרת לאוויה לספק וידאו בענן

28 ספטמבר, 2017

במסגרת המעבר מחברת חומרה וברזלים לספקית של שירותים ותוכנה, אוויה חושפת שירות שיחות וידאו וירטואלי שפותח על-ידי צוות המהנדסים של חברת רדוויז'ן לשעבר, שנמכרה לאוויה לפני חמש שנים

Avaya Cloud Conference

חברת אוויה (Avaya) חשפה השבוע שירות חדש בתוך פלטפורמת התקשורת האחודה שלה, Equinox, המאפשר לבצע ועידות וידאו בארגון באמצעות תשתיות ענן בלבד – וללא צורך בהתקנת חומרה כמו מצלמות ומרכזיית וידאו הנמצאת כיום באתרים המשתתפים בשיחה. למעשה, כל משתמש המקושר אל מחשב, טאבלט, טלפון נייד, או הטלפון הארגוני החדש של אוויה מדגם Vantage (שפותח גם הוא בישראל), יכול להתחבר אל שיחת הוועידה באמצעות לחיצה על לינק המזמן אותה אליה, ולהשתתתף בה מכל מקום שבו הוא נמצא. מאחורי ההכרזה האחרונה ניצבת טכנולוגיה ישראלית, ואסטרטגיה עסקית חדשה של חברת אוויה.

Guy-Gadnir-Avaya Israel
גיא גדניר

השירות מתקבל באמצעות התקנת אפליקציה בלבד, ומאפשר תקשורת וידאו, תקשורת קולית, שיחות ועידה הכוללות עד 50 משתתפים ויכולות הצגת תכנים, כמו מצגות, סרטים ואפילו מעין לוח רישום המדמה את הלוח המשמש בישיבות פיסיות. חברות שכבר רכשו ציוד ועידת וידאו לא צריכות להשליך אותו לפח: הן מצטרפות אל השירות ישירות בלא צורך התקין אפליקציה. מנהל מרכז הפיתוח של אוויה בישראל, גיא גדניר, הסביר ל-Techtime שהטכנולוגיה פותחה על-ידי צוות המפתחים של חברת רדיוויז'ן, שנירכשה על-ידי אוויה לפני כחמש שנים.

מהי התשתית הטכנולוגית שמאחורי השירות החדש?

גדניר: "מרכזיית הווידאו היא הלב של השירות. היא מקבלת וידאו מכל המשתמשים ומייצרת תמונה המשלבת את הווידאו של כולם. המרכזיה מתאימה את התמונה לכל אחד מהמשתמשים בהתאם לבחירה שלו ובהתאם לרוחב הפס הזמין שיש לו. היא יודעת להעריך את רוחב הפס הזמין בין כל משתמש לבין המרכזיה, ולקבוע את איכות הווידאו האופטימלית עבור כל משתמש. כך למשל, כאשר יש ירידה ברוחב הפס היא מורידה את הרזולוציה כדי לשמור על רצף השיחה, וכשרוחב הפס מתאושש, התמונה חוזרת לרזולוציה האופטימלית.

"זוהי טכנולוגיה ישראלית מוגנת בפטנט. קיימים כאן רבדים טכנולוגיים רבים, המאפשרים לנו לבצע את כל עיבוד הווידאו בענן, ולשלוח למשתמש רק את הרצף שהוא זקוק לו".

מהיכן השירות פועל?

"יש חוות שרתים גדולה מאוד של אוויה המרכזת את השירות הזה וכוללת את מערכת הניהול והבקרה שלו. היא יודעת לעשות הרבה דברים, למשל לספק מתחם ייעודי מוגן (Tenant) לכל לקוח, שזהו חדר וירטואלי המאפשר לו לארח משתתפים מתי וכמה זמן שהוא רוצה. מערכת הבקרה מנטרת את כל החדרים ומאתרת ופותרת תקלות עוד לפני שהמשתמשים חשים בהן. בנינו מערכת המספקת יתירות מלאה לכל המרכיבים, ומערכת אבטחה המספקת הזרמת וידאו מאובטחת".

כלומר, אתם עוברים ממכירת ציוד למכירת שירותים?

"אוויה נמצאת כיום בתהליך שינוי עמוק, מחברה שהיא דינוזאור של חומרה וברזלים לחברת שירותים. כבר היום כ-75% מהכנסות החברה הן מתוכנה ושירותים. אנחנו צופים שבתוך שנה עד שנתיים נגיע למצב שבו כ-90% מהמכירות יהיו של תוכנה ושירותים, כאשר המרכז בישראל לוקח חלק מרכזי במהלך הזה".

מרכז הפיתוח הישראלי בחזית אסטרטגיית התפנית

גיא גדניר מונה לפני כשלושה חודשים למנהל מרכז הפיתוח של אוויה בישראל. הוא הצטרף לחברה ביחד עם אנשי חברת רדוויז'ן בעקבות המיזוג, ומשמש כיום גם כמנהל תחום הווידאו העולמי של אוויה, במעמד של דירקטור פיתוח עסקי עם אחריות גלובלית לפיתוח תחום הווידאו. לדבריו, כיום מעסיק המרכז כ-200 אנשי פיתוח, שכ-80 מהם הם אנשי רדוויז'ן לשעבר. בישראל פותח גם מכשיר הקצה העתידי החדש של החברה, Vantage, שהוכרז לפני כחודשיים. זהו טלפון IP ארגוני חדש, המשלב בין תצורה של סמארטפון מבוסס אנדרואיד לבין טלפון ארגוני. פרוייקט מרכזי נוסף המתבצע בישראל הוא פיתוח מערכת מוקדי השירות של אוויה, המבוסס על רכישת חברת IT Navigator הישראלית לפני כשלוש שנים. בעיני גדניר, עיסקאות הרכישה הן הצלחה גדולה מאוד: "אוויה משיקה שירות גלובלי המבוסס לחלוטין על טכנולוגיה ישראלית".

Avaya Vantage Phone
טלפון ונטאג' הישראלי. מכשיר הקצה העתידי של אוויה

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תקשורת