אינפינידאט גייסה 95 מיליון דולר לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר

9 אוקטובר, 2017

חברת אינפינידאט שהוקמה על-ידי משה ינאי פיתחה את פלטפורמת האיחסון InfiniBox, המבוססת על שימוש בחומרה מוכנה מהמדף ומבטיחה זמינות גבוהה בבסיסי נתונים גדולים מאוד

INFINIDAT

חברת אינפינידאט (Infinidat) מהרצליה פיתוח, מספקת פתרונות איחסון מאסיבי מלאים הכוללים חומרה ותוכנה, השלימה גיוס שלישי בהיקף של 95 מיליון דולר בהובלת זרוע ההשקעות הפרטיות של גולדמן זקס (PCI), ובהשתתפות TPG Growth, שהובילה את סבב הגיוס השני. עד היום גייסה אינפינידאט 325 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי בוצע לפי הערכת שווי חברה של 1.6 מיליארד דולר. בגיוס הקודם, שהתקיים בחודש אפריל 2015, החברה גייסה 150 מיליון דולר לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר.

חברת אינפינידאט הוקמה בשנת 2011 על-ידי היו"ר והמנכ"ל משה ינאי, מי שהיה אחראי על פיתוח ארכיטקטורת Symmetrix של חברת EMC, ולאחר מכן ייסד ועמד מאחורי הטכנולוגיה של חברת XIV הישראלית שנמכרה ליבמ בשנת 2008 תמורת כ-350 מיליון דולר. חברת אינפינידאט פיתחה את פלטפורמת האיחסון InfiniBox, המבוססת על שימוש בחומרה מוכנה מהמדף ומבטיחה זמינות ברמה של 99.99999% לבסיסי נתונים בעלי קצב של יותר מ-750 אלף פעולות קריאה/כתיבה בשניה (750K IOPS) ובנפח של עד 2 פטה-בייט (מיליון ג'יגה-בייט) במסד יחיד של 42U. המערך משתלב בסביבות האיחסון המקובלות בתעשייה כמו למשל OpenStack ו-VMware.

החברה מסרה שבפועל כל פתרון InfiniBox שהיא מכרה מנהל למעלה מ-5 פטה-בייט של נתונים. בין לקוחותיה: חברות טלקום גדולות בעולם, בנקים וספקי תשתיות ושירותי ענן. הפתרון שלה מבוסס תוכנה ולא חומרה, ולכן ניתן לבססו על חומרה קיימת. הוא משתמש בטכנולוגיות לימוד מכונה (Machine Learning) כדי לספק ביצועים ואמינות גבוהים מאד מתוך חומרה בעלת עלות נמוכה. כיום החברה מעסיקה כ-500 עובדים בישראל וב-17 מדינות. היא פועלת באמצעות שני מטות, בהרצליה ובוולת'ם, מסצ'וסטס.

רוב המידע ייוצר על-ידי מכונות ולא על-ידי אנשים

להערכת חברת המחקר IDC, עד 2025 יגיע נפח המידע הגלובלי לכ-163 זטה-בייט – יותר מפי 10 מ-16.1 זטה-בייט, שזו כמות המידע שנוצרה בשנת 2016. אלא שעם עד היום רוב המידע נוצר על-ידי משתמשים במדיה החברתית, בעשור הקרוב ייוצר רוב המידע באמצעות מגונות: אבזרי IoT, בינה מלאכותית, אנליטיקה ומדע הגנטיקה, רכב אוטונומי ועוד. "המשימה שלנו היא לאחסן את הידע האנושי על מנת לאפשר סוגים חדשים של מיחשוב", אמר סמנכ"ל טכנולוגיות ב-INFINIDAT, בראיין קרמודי. "בעוד שהתעשייה מתמקדת במערכי אחסון All Flash קטנים ויקרים כדי לשמור את המחיר לגיגה-בייט גבוה כל האפשר, אנחנו בנינו ארכיטקטורת תוכנה שתוכננה עבור העשור הקרוב של היפר-גידול בשוק הפטה-בייט".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , מחשבים ומערכות משובצות