מנכ"ל אנבידיה חשף בישראל את הטכנולוגיות החדשות

18 אוקטובר, 2017

ג'ן-סן הואנג נשא את הרצאת הפתיחה בכנס GTC של אנבידיה, שהתקיים היום בישראל. לדבריו, יש בישראל יותר מומחי בינה מלאכותית לנפש מאשר בכל מקום אחר בעולם

NVIDIA CEO

כ-1,500 מפתחים ואנשי קהילית ההייטק המקומית הגיעו היום (ד') למרכז הירידים בתל-אביב לארוע הבינה המלאכותית הראשון שחברת NVIDIA מקיימת בישראל. החברה, שהכריזה לאחרונה על הקמת מרכז פיתוח בישראל המעסיק כיום כ-20 עובדים, מקיימת את אירוע GTC בעולם מזה 8 שנים, וזו הפעם הראשונה שהוא מתקיים בישראל. הדובר המרכזי בארוע היה מנכ"ל NVIDIA העולמית, ג'ן-סן הואנג, שהגיע לביקורו הראשון בישראל והציג את הטכנולוגיות החדשות ביותר של החברה.

הואנג הציג את פלטפורמת Holodeck המספקת סביבת עיצוב מוצרים וירטואלית, אשר נפתחה החודש למפתחים נבחרים בהשקה מוקדמת. Holodeck מספק אפשרות לבנות ולחקור יצירות בסביבת מציאות מדומה ריאליסטית, כמו למשל תכנון מלא של מכונית על כל חלקיה. להערכתו, התעשייה נמצאת כעת בשלב מעבר, כאשר הרשתות העצביות המניעות את יישומי הבינה המלאכותית גדלות בטור הנדסי. "אנחנו נכנסים לעידן חדש לחלוטין של מחשוב עם דרישות חדשות". כדי לספק מענה לדרישות אלו, NVIDIA חשפה לאחרונה את תוכנת ההיקשים TensorRT 3AI, המריצה רשת עצבית בסביבת ייצור. התוכנה החדשה תאיץ את הביצועים ותקצץ את עלות ההיקשים מהענן להתקני הקצה, לרבות מכוניות אוטונומיות ורובוטים.

STARTUP NATION
הסטארט-אפים הישראלים שהלהיבו את מנכ"ל אנבידיה

הואנג: "כדי להגיע לקצב עיבוד של 45,000 תמונות לשנייה, נדרשים כיום 160 שרתים כפולי מעבדי CPU, שמחיר כל אחד מהם הוא 600,000-700,000 דולר, וכן רישות ואספקת חשמל שתזין צריכה של 65 קילוואט. השילוב של TensorRT 3 עם יחידות העיבוד הגרפיות של NVIDIA מספק את יכולת ההיקש (Inferencing) המהירה בעולם. בשילוב עם מאיצי GPU Tesla V100 שלנו, TensorRT מסוגלת לעבד 5,700 תמונות לשנייה, לעומת 140 בלבד ביחידות העיבוד של היום. אותה עבודה ניתנת לביצוע עם שרת NVIDIA HGX יחיד המצויד בשמונה GPU  מסוג Tesla V100 וצורך 3 קילוואט של חשמל בלבד".

הואנג מסר פרטים על מחשב פגאסוס, המכונה גם NVIDIA – Drive PX. זהו מחשב ייעודי לרכב אוטונומי המבוסס על מעבדי ה-GPU של החברה. הוא מיועד לספק יכולת עיבוד הדרושה לעיבוד החיישנים ברכב בצריכה של 8 קילוואט. "פגסוס נועד לאפשר את תחילת הייצור של כלי רכב אוטונומיים ברמה 5, כגון מוניות רובוטיות המסוגלות לפעול ללא התערבות אנושית". השוק לשירותי רכב מעין אלה צפוי להגיע ל-300 מיליארד דולר עד 2030, כך על-פי תחזיות גולדמן-סאקס.

מחשב ייעודי לרכב אוטונומי

הוא העריך שמוניות אוטונומיות ימצאו על הכבישים כבר בשנת 2020. מחשב הבינה המלאכותית DRIVE PX Pegasus שגודלו בערך כגודלה של לוחית הרישוי של המכונית יכול להחליף תא מטען שלם מלא בציוד מחשוב. "הוא מספק עוצמת מחשוב של 320 טריליון פעולות בשנייה וביצועי הבינה המלאכותית שלו שווי ערך למרכז נתונים עם 100 שרתים". המחשב צפוי לצאת לשוק ברבעון הראשון של 2018. הואנג הודיע גם ש-NVIDIA תשחרר בקרוב את ערכת פיתוח התוכנה NVIDIA DRIVE IX (ראשי תיבות של Intelligent eXperience) אשר תאפשר לפתח פתרונות בינה מלאכותית למעקב אחר המתרחש בתוך הרכב: זיהוי פנים, או עקיבת מבט כדי לבחון את מידת הסחת הדעת והנמנום של הנהג וכדומה.

סטארט-אפ ניישן אוהבת שינויים

במפגש עם עיתונאים שהערך לאחר הרצאות, הואנג התייחס לגורמים שהביאו את אנבידיה לישראל ואמר שלהערכתו יש בארץ יותר חברות בינה מלאכותית ו-GPU לנפש מאשר בכל מקום אחר בעולם."ישראל היא סטארטאפ ניישן ומה שסטארט-אפים אוהבים זה פריצות דרך ושינויים. הם שונאים סטטוס קוו. מה שקורה כרגע בזירת הבינה המלאכותית זה לא פחות ממהפיכה טכנולוגית חסרת תקדים. לכן זה רק טבעי שנגיע לישראל שפועלים בה כל כך הרבה סטארטאפים מעניינים בתחום שלנו. אנחנו כאן כדי לתמוך באקוסיסטם המקומי, לייצר עבורם פלטפורמת פיתוח פתוחה ונגישה, לשתף איתם פעולה ולתת להם הזדמנות להשמיע את קולם בתעשייה העולמית.

"יש פה תשוקה אמיתית ליזמות וטכנולוגיה ולכן אנו רוצים לגדול כאן". בעת הביקור בישראל הכריז ג'ן-סן הואנג כי הסטארט-אפ הישראלי Imagry נבחר להיות החברה ה-2,000 שמצטרפת לתכנית ההאצה וההשקעות המיוחדת במיזמי בינה מלאכותית של אנבידיה. Imagry פועלת מחיפה ומפתחת פלטפורמה מיוחדת לזיהוי אובייקטים בתמונות ובווידאו בזמן אמת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס