חברת טליט מוכרת את חטיבת הרכב

19 אוקטובר, 2017

במסגרת הרה-ארגון שמבצעת החברה, אישרה טליט כי היא בוחנת אפשרויות למכירת חטיבת הרכב. במקביל פרסמה החברה אזהרת רווח ומתמודדת עם ספקולציות על השתלטות של קרן מהונג קונג

חברת טליט (Telit), העוסקת בפיתוח מוצרי תקשורת מכונה-אל-מכונה (M2M) בתחום ה-IoT, מחפשת רוכש לחטיבת הרכב (Automotive) שלה, כך אישרה החברה בהודעה לבורסה המשנית של לונדון (AIM), שבה נסחרת החברה, וזאת בעקבות פרסום ב-Financial Times מוקדם יותר השבוע. בכך מוותרת החברה, שמנייתה צנחה בשנה האחרונה ביותר מ-50%, על אחד השווקים הצומחים ביותר בתעשיית האלקטרוניקה.

בתחילת השבוע דווח ב-Financial Times כי טליט החלה במגעים, בהובלת חברת הייעוץ רוטשילד (Rothschild), עם שורה של קרנות הון פרטיות למכירת חטיבת הרכב של החברה, וזאת כחלק מהמהלך של החברה להפחית עלויות ולמקד את קווי המוצרים של החברה. בהודעה שהעבירה החברה לבורסת ה-AIM בלונדון אישרה החברה את הדיווח וציינה כי "מועצת המנהלים בוחנן באופן אקטיבי מזה זמן מה את עתיד קווי המוצרים אשר אינם תואמים את האסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה. אחד מקווי המוצרים שעומדים לבחינה היא חטיבת הרכב. תהליך זה, המובל על ידי חברת רוטשילד, נמצא בשלבים מוקדמים מאוד."

חברת טליט, אשר נוסדה בשנת 2000, עוסקת בתחום התקשורת של מכונה-אל-מכונה (M2M) וכן מספקת פתרונות קישוריות להתקני IoT (האינטרנט של הדברים) למגוון תחומים כגון ערים ובניינים חכמים, תחבורה, קמעונאות, תעשייה וחקלאות. בתחום הרכב מספקת הרכב מוצרי IoT לניהול ציי רכב, מעקב אחר רכבים וניטור נתונים לצורך הערכות ביטוח. אחד הלקוחות העיקריים של החברה בתחום הרכב היא יצרנית הרכבים החשמליים Tesla של אלון מאסק.

הצרות של טליט לא נגמרות

בששת החודשים האחרונים איבדה מנייתה של טליט כ-55% מערכה, וזאת על רקע דו"חות הרווח המאכזבים שפרסמה החברה לרבעון השני ועל רקע הפרשה המביכה שבה הודח המנכ"ל הקודם, עוזי כץ, בחודש אוגוסט לאחר שהתברר בעקבות תחקיר בתקשורת כי הסתיר מהחברה את זהותו האמיתית ואת העובדה כי הוגש נגדו ונגד אשתו כתב אישום בארצות הברית לפני כ-25 שנה בגין חשד להונאת נדל"ן.

נראה כי הדו"ח המאכזב לרבעון השני לא העיד על נסיגה חד-פעמית, אלא על מגמה מתמשכת של ירידה בביצועים העסקיים של החברה ב-2017. בסוף חודש ספטמבר פרסמה החברה אזהרת רווח שבה הורידה החברה את תחזית ההכנסות של החברה לשנת 2017 ב-30 מיליון דולר לטווח של 390-400 מיליון דולר. כמו כן, החברה הורידה את תחזית ה- EBITDA(הכנסות לפני מס והפחתות) לשנת 2017 לטווח של 44-48 מיליון דולר, המשקפת ירידה שנתית של כ-19% בהשוואה ל-54 מיליון דולר ב-2016.

יוסי פייט, שמונה לתפקיד המנכ"ל הזמני לאחר הדחתו של עוזי כץ, נימק את הורדת התחזית בעלויות הארגון מחדש שמבצעת החברה, וציין כי החברה "מתמקדים ביישום של מדיניות רעננה, ממושמעת זהירה ושקופה יותר". על רקע אזהרת הרווח והירידה התלולה בערך המנייה של החברה בחודשים האחרונים, עלו בשוק בשבועות האחרונים ספקולציות כי קרנות הון ינצלו את ירידת השווי של טליט וינסו להשתלט על החברה. החשודה הבולטת היא קרן ההון מהונג קונג Run Liang Tai Management, שהגדילה באחרונה את החזקותיה בחברה לכ-14% ממניות החברה והיא כעת בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה.

מניית טליט בשנה האחרונה

ולחדשות הטובות

בתוך כך, טליט הודיעה השבוע קיבלה בארצות הברית אישור להפעלת מוצריה בתחום העברת קול על-גבי רשת (VoLTE) עבור רשת התקשורת של AT&T, מה שיאפשר לטליט לשלב מוצרי IoT הכוללים פתרונות VoLTE ברשת של AT&T. בדו"ח הרווח לרבעון השני ציינה החברה כי אחד הגורמים לירידה בהכנסות הינו עיכוב באישור לייצור שבבי LTE שהוזמנו על ידי ספק גדול לשוק האמריקני, וייתכן כי זהו האישור שצוין בדו"ח. "העברת קול על גבי רשת היא צורך חיוני עבור מוצרי IoT, בעיקר בשוק האמריקני, שבו המפעילות צריכות לבטל את טכנולוגיית הקול. הלקוחות הקיימים שלנו, שעושים שימוש במודולים שמתאימים לרשתות 2G, 3G ורשתות ללא VoLTE, יוכלו להשתמש במוצרים הכוללים טכנולוגיות קול בעלי תוחלת מוצר ארוכה מאוד," אמר המנכ"ל פייט בהודעה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , IOT , דוחות רווח , השקעות והון סיכון , רכב אוטונומי , תקשורת אלחוטית