חברת Vayyar רוכשת את חברת Dele Health Tech הנורבגית

24 ספטמבר, 2023

Dele פיתחה פלטפורמה לגיל השלישי המספקת תובנות התנהגותיות והתרעות על התדרדרות במצב הדייר. שתי החברות שיתפו פעולה בתחום של מניעת נפילות קשישים

בתמונה למעלה: גלאי נפילות קשישים ביתי המבוסס על שבב המכ"ם של Vayyar

חברת ואיאר (Vayyar), שפיתחה טכנולוגיית מכ"ם המספקת חישה בארבעה מימדים, מחזקת פעילותה בשוק רווחת הגיל השלישי, ובייחוד בתחום מניעת הנפילות של קשישים בביתם ובבתי אבות. ואיאר הודיעה כי רכשה את חברת Dele Health Tech הנורבגית, שפיתחה פלטפורמת רפואה-מרחוק ייעודית לגיל השלישי. סכום העסקה לא נמסר.

הפתרון של Dele ישולב בחטיבת Vayyar Care, המתמקדת בשיווק הפתרון שפיתחה ואיאר למניעת נפילותעל בסיס טכנולוגיית המכ"ם שלה. Vayyar Care הוא התקן ביתי, שניתן לתלות בפשטות על הקיר או התקרה, ומשמש כגלאי המסוגל לזהות מקרה של נפילת קשיש בביתו ולשדר אות מצוקה לקרוב משפחה או לאיש סיעוד, שיגיעו לסייע לקשיש. הגלאי של ואיאר מאושר לשיווק גם בישראל.

המערכת של Dele Health היא פלטפורמה אנליטית, המספקת לצוות הרפואי בבית האבות ומוסדות דיור מוגן תובנות התנהגותיות ובריאותיות לגבי הדייר, ויכולה להתריע על התדרדרות במצבו על סמך נתוני העבר. במהלך השנים האחרונות שימשה Dele Health כשותפה אסטרטגית של Vayyar Care, ושילבה את גלאי הנפילות של ואיאר בפתרון שלה. הגלאי סיפק למערכת מידע רב שסייע בהפקת התובנות. לדברי ואיאר, העסקה הנוכחית תוביל לסינרגיה טובה עוד יותר בין הפתרון של Vayyar Care לפלטפורמת Dele Health.

נפילת קשישים בביתם היא תופעה שכיחה וכאובה: לפי נתוני משרד הבריאות, מדי שנה נופלים בישראל כ-350 אלף קשישים בביתם, מה שמציב את ישראל במקום השני בעולם המערבי באחוז הנפילות בקרב אזרחים מעל גיל 65. במקרים מסוימים, אם הקשיש איבד את הכרתו או אינו מצליח לקום בכוחות עצמו, הוא עשוי להישאר שכוב על הרצפה שעות רבות ללא יכולת להזעיק עזרה, מה שעשוי להחמיר את פציעתו ובמקרים מסוימים גם להסתיים במוות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , מיזוגים ורכישות , מכ"ם , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: Vayyar , וייאר