סקיפיו שברה את מחסום ה-4Gbps בצמד חוטי נחושת

24 אוקטובר, 2017

החברה מרמת גן הדגימה השבוע יכולת העברת נתונים בצמד חוטי נחושת בקצב עולה של 3.1Gbps בו-זמנית עם הורדת נתונים בקצב של 900Mbps, באמצעות ערכת השבבים שלה, SCK23000. סקיפיו היא החברה הראשונה בעולם שהשיגה את התוצאה הזאת

Sckipio Technologies and South Korean network infrastructure equipment maker HFR, Inc. announce the world’s first G.fast distribution point unit (DPU) that supports up to 24 subscribers in a single DPU.

בתמונה למעלה: יחידת הפצת Gfast ל-24 דירות שפותחה על-ידי סקיפיון ו-HFR הקוריאנית

חברת סקיפיו (Sckipio) מרמת-גן השיגה השבוע תוצאה יוצאת דופן כאשר הדגימה בתערוכת Broadband World Forum בברלין יכולת העברת נתונים בצמד חוטי נחושת, שהיא גבוהה יותר מהיעד שקבעו חברות טלקום בתיקון 3 (Amendment) לתקן Gfast המוגדר על-ידי ה-Broadband Forum. "סקיפיו דוחפת את טכנולוגיית Gfast למהירותיות מדהימות עם סיליקון קיים", אמר מייסד משותף ומנכ"ל סקיפיו, דוד באום. "אין אף פתרון Gfast אחר המסוגל לספק תקשורת בפרופיל 212a" (המתייחס לשבבים העובדים במהירות של 212MHz).

במסגרת ההדגמה שנערכה השבוע, ביצעה סקיפיו תקשורת בקצב העלאת נתונים של 3.1Gbps בו-זמנית עם הורדת נתונים בקצב של 900Mbps על-גבי צמד חוטי נחושת הקיימים בתשתיות הטלפון (CAT-3) באמצעות ערכת השבבים שלה, SCK23000, מעבד התקשורת WinPath של Microsemi ותוכנת WanStaX של Civica. תקן Gfast נועד לפתור את הבעיה שנוצרה כאשר התברר שאין אפשרות כלכלית לחבר את בתי הלקוחות לרשתות תקשורת מהירות המבוססות על סיבים אופטיים.

אלגוריתם לביטול הפרעות הדדיות

הבעיה המרכזית בתקשורת מהירה על-גבי כבלי נחושת היא הפרעות הדדיות הנוצרות עקב האותות בתדריפם גבוהים. הפתרון התקבל באמצעות התקנת יחידת הפצה מקומית (Distribution Point Unit) במרחק של 250 מטר מבניין המגורים, אשר מסוגלת לספק שירות תקשורת מהיר למספר דיורות או לבניין. יחידות אלה מחוברות מצד אחד אל הרשת של חברת הטלקום באמצעות סיב אופטי, ומהצד השני אל בתי הצרכנים באמצעות כבל נחושת המפעיל את פרוטוקול Gfast. בצד של הלקוחות מותקנים מודמים ייעודיים הקושרים אל יחידת ה-DPU באמצעות קווי הנחושת המסורתיים הקיימים בכל המבנים המחוברים לרשתות טלפון. ליבת הטכנולוגיה מבוססת על ביצוע חישוב מסוג Vectoring: המעבד ביחידת ההפצה מחשב את ההפרעות ההדדיות שקווי התקשורת מייצרים בסביבתם הקרובה, ומורה למודם בבית כיצד לבטל את ההפרעות באופן אקטיבי על-מנת לקבל אות נקי.

חברת סקיפיו הוקמה בתחילת 2012 על-ידי קבוצה של מהנדסים שעבדו בעבר באורכית ולאחר מכן ייסדו את חברת CopperGate, שנמכרה ל-Sigma Designs. החברה מתמקדת בפיתוח וייצור ערכות שבבים המיישמות את תקן Gfast. בסוף שנת 2012 היא גייסה 10 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון ג'נסיס, ג'מיני, אביב ואמיתי האמריקאית. בחודש דצמבר 2014 היא גייסה סכום נוסף של 17 מיליון דולר בהשתתפות המשקיעי הקיימים ובהובלת קרן פיטנגו. בנובמבר 2015 היא קיבלה השקעה מקרן ההשקעות אינטל קפיטל. מעניין לציין שההשקעה הזו בוצעה פחות מחצי שנה לאחר שחברת אינטל רכשה את חברת Lantiq מגרמניה תמורת 600 מיליון דולר. לאנטיק היתה אחת מהשותפות העיסקיות החשובות של סקיפיו, וערב העיסקה היא הכריזה על הזמינות של יחידת תקשורת ביתית המבוססת על שבבי Sckipio.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת