רבעון שיא לסיליקום בזכות "הלקוח החשוב ביותר" בתולדותיה

26 אוקטובר, 2017

החברה מדווחת על הכנסות של 32.3 מיליון דולר ברבעון השלישי. במקביל, מעדכנת החברה כי ההכנסות מ"הלקוח החשוב ביותר" צפויות לעלות החל מ-2019 ל-75 מיליון דולר בשנה

ברבעון השלישי של שנת 2017 הסתכמו המכירות של חברת סיליקום (Silicom) מכפר-סבא בכ-32.3 מיליון דולר. מדובר בעלייה של 31% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ועלייה של 7% בהשוואה לרבעון השני של השנה. זהו הרבעון הטוב ביותר בתולדות החברה, וזאת לאחר ששיא המכירות הקודם נרשם ברבעון הקודם. בנוסף, הרווח הנקי על בסיס GAAP עלה ב-44% והסתכם בכ-4.6 מיליון דולר.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו המכירות של סיליקום בכ-87.9 מיליון דולר – עלייה של 22% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2016. בחברה מייחסים ברמת המקרו את הגידול בפעילות העסקית של החברה להתרחבות שוק הענן העולמי, ולזכיות התכנון (Design Win) המשמעותיות שרשמה החברה בתחום זה בשנה האחרונה. ברבעון האחרון דיווחה החברה על שלוש זכיות משמעותיות בתחום הענן, מרכזי הנתונים וזכייה עבור כרטיסי רשת מבוסס FPGA.

"הזכייה החשובה אי-פעם" ממשיכה להניב תוצאות

הזכיות הללו מצטרפות למה שהוגדר על ידי החברה בתור "זכיית התכנון החשובה ביותר בתולדות החברה", שעליה דיווחה החברה בחודש מרץ. מדובר בשיתוף פעולה מתמשך עם אחת מעשרת חברות הענן הגדולות בעולם, אשר רכשה מסיליקום מתגים מהירים לכרטיסי רשת, העובד במהירות של 100Gigabit לשנייה. מוקדם יותר החודש דיווחה סיליקום כי אותה חברת ענן גדולה מכשירה כעת יצרן שרתים גדול אשר ישמש בעבורה כקבלן משנה בתחום תשתיות הענן, ובמסגרת המהלך, אותו יצרן שרתים הזמין מסיליקום את המתג שלה לכרטיסי רשת בהיקף של 10 מיליון דולר.

עם חתימת העסקה בחודש מרץ, העריכה סיליקום ששיתוף הפעולה הזה צפוי להביא לה מכירות בהיקף של יותר מ-30 מיליון דולר בשנה. ואולם כעת, על פי הערכתו המחודשת של הלקוח עצמו, לאחר שתשתית הענן החדשה שלו תהפוך להיות זמינה למשתמשים ותחל הפרישה של הרשת בקצב מלא, ההכנסות השנתיות של סיליקום מאותו לקוח יעלו החל מ-2019 ל-75 מיליון דולר בשנה. "לאור פוטנציאל ההכנסות הגבוה הזה ויחסי שיתוף הפעולה שאנחנו מפתחים עם הלקוח וספקי הרשת והתשתית המובילים שלו, אין ספק כי זכייה זו מהווה נקודת מפנה אסטרטגית עבורנו," אמר שייקה אורבך, נשיא ומנכ"ל סיליקום.

עוד ציין אורבך, כי למרות ששני שווקי המפתח של החברה הם תחום הענן ושרתי המידע, החברה מכוונת גם לשווקים צומחים אחרים, ובהם אבטחת סייבר ו- .SD-WAN"לתחום הענן אין כמעט גבול, אך במקביל אנחנו ממשיכים לבנות מומנטום בשווקים אחרים ומפתחים שיתופי פעולה עם חברות ענק בתעשייה, ואנחנו אופטימיים יותר מאי פעם לגבי עתינו," הוסיף אורבך.

חברת סיליקום, אשר הינה חלק מקבוצת רד של האחים זיסאפל, מספקת פתרונות קישוריות וכרטיסי תיאום לשרתים, מערכי מיחשוב מבוססי שרתים ולתשתיות טלקום. המוצרים שלה מאפשרים לספק קישוריות של 1/10/40/100Gigabit Ethernet במרכזי הנתונים ומבוססים על מעבדים בארכיטקטורה של אינטל (x86), רכיבי FPGA ועל טכנלוגיית SETAC העצמית, המאפשרת להתייחס אל שרת סטנדרטי כאל אבזר תקשורת ייעודי.

על רקע המפנה העסקי, מניית החברה, הנסחרת בנסד"ק, טיפסה מאז חודש מרץ ב-83% והחברה נסחרת כעת לפי שווי שוק של 527 מיליון דולר. בינואר 2016 נמחקה המנייה של סיליקום מבורסת תל אביב.

silicom stock in the past year
מניית סיליקום בשנה האחרונה

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , ענן