מדיגייט גייסה 5.35 מיליון דולר לפיתוח הגנה למכשירים רפואיים מקושרים

15 נובמבר, 2017

לאור העלייה במספר המכשירים הרפואיים המקושרים לרשת, גוברת הסכנה למתקפות סייבר שעלולות לפגוע בבטיחות המכשירים. הפיתרון של מדיגייט מסייע למפות את כל המכשירים המקושרים ולזהות ניסיונות פריצה

חברת הסייבר מדיגייט (Medigate) מתל אביב, המפתחת פתרון לאבטחת מכשירים רפואיים מקושרים מפני מתקפות סייבר, גייסה הון של 5.35 מיליון דולר בסבב סיד (Seed), בהובלת קרן הון הסיכון YL Ventures ובהשתתפות בלומברג קפיטל..

בדומה לתחומים אחרים, גם עולם הרפואה עובר מהפכה בכל הנוגע למכשור חכם ומקושר. לפי ההערכות, כבר כיום ישנם ברחבי העולם כ-100 מיליון מכשירים רפואיים המחוברים לרשת – ממכשירי ניטור מטופלים, מכשירי הדמאה כדוגמת MRI ו-CT ועד משאבות אינפוזציה. בשנים הקרובות תחום ה-IoT הרפואי רק יצבור תאוצה ביתר שאת, ומספר המכשירים המקושרים צפוי להכפיל את עצמו תוך שנתיים עד שלוש.

ככל שעולם הרפואה הופך להיות מקושר יותר ויותר, הולכת וגדלה לאין שיעור החשיפה שלו למתקפות סייבר. בשנים האחרונות תעשיית הרפואה גם הפכה להיות מטרה נפוצה בקרב האקרים. להערכת מכון המחקר Ponemon, יותר מ-90% מספקי שירותי הבריאות נפגעו מתקיפת סייבר אחת לפחות בשנתיים האחרונות כתוצאה מפרצות אבטחה. אחת מצורות המתקפה החמורות ביותר שהחלה לפגוע החל מ-2015 בארגוני בריאות ובתי חולים נקראת MEDJACK, שבה ההאקר משבית מערכות רפואיות בדרישה לכופר.

מתקפות הסייבר לא רק עלולות לסכן חיים על ידי השבתת מערכות רפואיות קריטיות, אלא גם לפגוע בפרטיות הרפואיות של המטופלים על ידי גניבת מידע. לאור העלייה במתקפות הסייבר ובהשלכותיהן על מערכות הבריאות, מנהל המזון והתרופות בארצות הברית (FDA) מגבש הנחיות חדשות שיחייבו ארגוני בריאות וחברות המפתחות מכשור רפואי לתת מענה לאיומי הסייבר, מה שצפוי להגביר את הדרישה בתעשייה לפתרונות של הגנת סייבר.

נראות לכל מכשיר רפואי מחובר

כיום, בתי חולים וארגוני בריאות נסמכים על כלי אבטחת מידע גנריים להגנה על מכשור רפואי מקוון. ואולם, בשל השוני הגדול בין מכשור רפואי למערכות מידע רגילות, הכלים הללו אינם יעילים ואינם מספקים את ההגנה הנדרשת. כך למשל, במכשור רפואי לא ניתן לבצע עדכוני תוכנה מקוונים או לנהל אותם מרחוק באמצעות מוצרי אבטחת מידע רגילים. כמו כן, כלי הפיירוול הנפוצים לא מתאימים למכשור כזה ומותירים אותו חשוף לתקיפות מצד פרוטוקולי רשת רגילים וגם כאלה שנכתבו במיוחד לפריצת מכשירים רפואיים.

הפתרון שמפתחת מדיגייט מיועד לספק הגנה מערכתית למכשור רפואי המחובר לרשומות רפואיות אלקטרוניות, שרתים, מערכות פנימיות של בתי חולים וארגונים אחרים, ורשת האינטרנט בכלל. הפלטפורמה מספקת נראות לכל המכשירים הרפואיים המחוברים לרשת, ומאפשרת זיהוי מלא של סוגי המכשירים והמאפיינים הייחודיים של כל אחד מהם, וכן ניתוח והבנה של הפרוטוקולים הייעודיים, התקשורת וההתנהגות של כל מכשיר ברשת. באמצעות מיפוי המכשירים הרפואיים, הפלטפורמה של מדיגייט מאפשרת לזהות דפוסים חריגים שעשויים להעיד על ניסיונות של מתקפות סייבר שעלולות לפגוע בבטיחות המכשירים ובמידע הרפואי הפרטי של המטופלים.

מדיגייט הוקמה על ידי המנכ"ל יונתן לנגר, איתי קירשנבאום ופיני פנחסוב, שלושתם בוגרי יחידות מודיעין טכנולוגיות בצה"ל. החברה מתכוונת להשתמש בהון שגויס לצורך המשך פיתוח הפלטפורמה, אשר בשלב זה זמינה בגרסת בטא ללקוחות נבחרים ואמורה לצאת אל השוק הרחב במהלך 2018..

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , אבטחת סייבר , גיוסי הון , מכשור רפואי