המכון לייצור מתקדם הכריז על מסלול תמיכה מזורז במפעלים

19 ינואר, 2024

על רקע המלחמה, מפעלים יוכלו לקבל בסבסוד כ-240 שעות ייעוץ לאבחון והטמעה של פתרונות טכנולוגיים להגדלת הפריון. עד היום הוביל המכון כ-500 פרויקטי ייצור מתקדם

על רקע אתגרי התעשייה הישראלית בתקופת המלחמה, המכון לייצור מתקדם הכריז על "מסלול מהיר לתעשייה מתקדמת" במטרה להאיץ הטמעת חדשנות במפעלים ישראליים. במסגרת התוכנית, שנתמכת על ידי הג'וינט, יוכלו מפעלים לקבל, בסבסוד של 60%, כ-240 שעות ייעוץ והטמעה מטעם יועצי המכון, המתמחים באיפיון צרכים טכנולוגיים בתעשייה. 30 השעות הראשונות בליווי הינן ללא עלות. תקציב התוכנית מוגבל, והמועד האחרון להגשת בקשה הינו סוף חודש מרץ.

במסגרת תהליך הייעוץ, יועצי המכון יבצעו מיפוי של צרכי המפעל ויספקו המלצות לשיפור ביצועים ומעבר לייצור מתקדם. ממכון הייצור נמסר כי התהליך עשוי להוביל לקידום פרויקטים בייצור מתקדם תוך שבועות ספורים. התוכנית מתמקדת בנושאים כמו הטמעת מערכות מידע ופתרונות אוטומציה ורובוטיקה, כמו גם פיתוח הון אנושי ומיומנויות טכנולוגיות.

המכון לייצור מתקדם, שהוקם בינואר 2020 ופועל מאזור התעשייה תפן, מספק לחברות תעשייה ברחבי הארץ שירותי איבחון, ייעוץ והטמעה מסובסדים בתחום התעשייה החכמה (industry 4.0). עד כה הוביל המכון כ-500 פרויקטים של ייצור מתקדם בכ-330 מפעלים, מרביתם מפעלים קטנים ובינוניים מענפי המתכת, מזון ומשקאות, עץ וריהוט, פלסטיק וגומי וכן אלקטרוניקה. לפי נתוני המכון, המפעלים שהשלימו הטמעה של טכנולוגיות רשמו שיפור בפריון של 16.8%.

מכון מנוהל על ידי קבוצת הייעוץ תפן (Tefen), בשיתוף חברת ESI ומכללת בראודה, שזכו במכרז לניהול המכון. מנכ"לית תפן, מלי ביצור-פרנס, היא גם יו"ר המכון, ומירב גרוסמן משמשת כמנכ"לית. לאחר תהליך האבחון המסובסד כמעט במלואו על-ידי משרד הכלכלה, המפעל יכול להמשיך לשלב הייעוץ וההטמעה: בליווי המכון הוא מגבש תוכנית הצטיידות בטכנולוגיות הרלוונטיות, הכוללת גם בחירה בספקים המתאימים ביותר. גם בשלב הזה המפעל נהנה מסבסוד של כ-50%-70% על-ידי משרד הכלכלה. מימון הטכנולוגיות עצמן גם כן עשוי לזכות לסיוע מטעם רשות החדשנות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , רובוטיקה

פורסם בתגיות: המכון לייצור מתקדם