הצרות בטליט לא נגמרות: פרסמה אזהרת רווח נוספת

28 נובמבר, 2017

החברה הודיעה כי הרווחים לשנת 2017 יהיו נמוכים "משמעותית". במקביל, ביצעה החברה שינויים בדירקטוריון החברה והודיעה על תוכנית ייעול. יוסי פייט מונה למנכ"ל הקבוע של החברה

המצב העסקי של חברת טליט (Telit) ממשיך להתערער. לאחר שבחודש ספטמבר הורידה החברה את תחזית ההכנסות שלה לשנת 2017, ביום חמישי שעבר פרסמה החברה אזהרת רווח נוספת לגבי תוצאותיה השנתיות, וציינה כי רווחי החברה צפויים להיות נמוכים "באופן משמעותי" מן המצופה וזאת לאור הירידה בשולי הרווח. בעקבות כך, צנחה מנייתה ביום חמישי ב-21.5% בבורסת ה-AIM בלונדון.

בניסיון לייצב את הספינה המיטלטת, הודיעה במקביל הנהלת החברה על שורה של מינויים חדשים ועל תוכנית ייעול שבמסגרתה יבוצעו קיצוצים בכוח האדם. בתוך כך, החברה, שעדיין מנסה להתאושש מפרשת המנכ"ל הקודם יוסי כץ, שהסתיר מן החברה מידע אודות כתב אישום שהוגש כנגדו בארצות הברית לפני 25 שנה, מתמודדת כעת עם אינדיקציות גוברות על ניסיון השתלטות של קרן הון מהונג קונג על החברה.

הטלנובלה הבלתי נגמרת של טליט

מאז חודש מאי איבדה מנייתה של טליט כ-58% מערכה, וזאת על רקע דו"חות הרווח המאכזבים שפרסמה החברה לרבעון השני ועל רקע הפרשה המביכה שבה הודח המנכ"ל הקודם, עוזי כץ, בחודש אוגוסט לאחר שהתברר, בעקבות תחקיר בתקשורת, כי הסתיר מהחברה את זהותו האמיתית ואת העובדה כי הוגש נגדו ונגד אשתו כתב אישום בארצות הברית לפני כ-25 שנה בגין חשד להונאת נדל"ן.

בסוף חודש ספטמבר פרסמה החברה אזהרת רווח שבה הורידה החברה את תחזית ההכנסות של החברה לשנת 2017 ב-30 מיליון דולר לטווח של 390-400 מיליון דולר. כמו כן, החברה הורידה את תחזית ה-EBITDA (הכנסות לפני מס והפחתות) לשנת 2017 לטווח של 44-48 מיליון דולר, המשקפת ירידה שנתית של כ-19% בהשוואה ל-54 מיליון דולר ב-2016. כעת, לאור אזהרת הרווח הנוספת, נראה כי התוצאות צפויות להיות אף נמוכות יותר.

במקביל הודיעה בשבוע שעבר טליט על שורה של מינויים חדשים בהנהלת החברה. ריצ'רד קילסבי, לשעבר יו"ר חברת ההימורים המקוונים 888, מונה ליו"ר הדירקטוריון. היו"ר הקודם, אנריקו טסטה, שהיה משותפיו של כץ בהשקעה בטליט בעבר, יישאר כחבר דירקטוריון. סיימון דאפי יצטרף למועצת המנהלים כדירקטור עצמאי וישמש כיו"ר ועדת הביקורת. יריב דפנה, המשמש כסמנכ"ל התפעול, יצטרף גם כן לדירקטוריון, ואילו דוידי גילה יפרוש ממועצת המנהלים בסוף השנה. הדירקטוריון הודיע כי בכוונתו להציג בתחילת החודש הבא תוכנית ייעול שמטרתה להביא לשיפור רווחיות החברה.

היו"ר החדש קילסבי אמר, "השינויים הללו בהנהלת החברה מסמנים התחלה חדשה עבור טליט. סיימון ואני מחויבים לכך שהדירקטוריון יפעל לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר של ממשל תאגידי ושקיפות בכל חטיבות החברה ויבטיח כי הדיווח והבקרות יהלמו את מורכבותו של העסק וכי העסק ינוהל מעתה באופן נבון. "

מניית טליט בשנה האחרונה

מכירת מניות בעיתוי מעורר סימני שאלה

בנוסף טליט הודיעה כי יוסי פייט,  שהחליף את עוזי כץ המודח ושימש עד כה כמנכ"ל זמני, מונה למנכ"ל הקבוע של החברה. ואולם, גם פייט נקשר בפעילות מעוררת סימני שאלה של מכירת מניות. ב-28 ביוני מכר פייט כמעט 490 אלף מניות של טליט במחיר של 310 פני וגרף רווח של 1.5 מיליון ליש"ט, וזאת ימים ספורים לפני פרסום דו"חות הרווח של החברה שהצניחו את המנייה בעשרות אחוזים.

היו"ר קילסבי גיבה את פייט והתייחס ל"טענות שהועלו" בנוגע למסחר המניות של פייט. "אני סמוך ובטוח ביושרתו של פייט ומאמין, לאחר שביצעתי בדיקה בסיוע יועץ משפטי חיצוני, כי הפעילות היה חוקית." קילסבי הוסיף כי "לאחר שבחנו היטב את טליט ועסקיה, אנו בטוחים שיוסי ויריב הם האנשים הנכונים להוביל את העסק קדימה".

חשש גובר מהשתלטות

על רקע אזהרת הרווח והירידה התלולה בערך המנייה של החברה בחודשים האחרונים, עלו בשוק בשבועות האחרונים ספקולציות כי קרנות הון ינצלו את ירידת השווי של טליט וינסו להשתלט על החברה. החשודה הבולטת היא קרן ההון מהונג קונג Run Liang Tai Management, שהגדילה באחרונה את החזקותיה בחברה לכ-14% ממניות החברה והיא כעת בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה. בעל המניות השני בגודלו בחברה הוא המנכ"ל לשעבר כץ, המחזיק כ-12.9% ממניות טליט.

חברת טליט, אשר נוסדה בשנת 2000, עוסקת בתחום התקשורת של מכונה-אל-מכונה (M2M) וכן מספקת פתרונות קישוריות להתקני IoT (האינטרנט של הדברים) למגוון תחומים כגון ערים ובניינים חכמים, תחבורה, קמעונאות, תעשייה וחקלאות. בחודש אוגוסט הודיעה החברה כי היא בוחנת את מכירת חטיבת הרכב של החברה, המספקת מוצרי IoT לניהול ציי רכב, מעקב אחר רכבים וניטור נתונים לצורך הערכות ביטוח. אחד הלקוחות העיקריים של החברה בתחום הרכב היא יצרנית הרכבים החשמליים Tesla של אלון מאסק.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , דוחות רווח