אמזון פתחה שירות לפיתוח מהיר של יישומי מציאות רבודה

29 נובמבר, 2017

חברת שירותי הענן של אמזון, Amazon Web Services, הכריזה על שירות Amazon Sumerian המאפשר פיתוח קל ומהיר של אפליקציות מציאות מדומה, מציאות רבודה ותלת מימד, לפלטפורמות החומרה הנפוצות בשוק

AWS SUMERIAN

חברת שירותי הענן של אמזון, Amazon Web Services – AWS הכריזה על השירות Amazon Sumerian, שנועד להקל על הפיתוח של של אפליקציות מציאות מדומה (VR), מציאות רבודה (AR) ותלת מימד (3D), ולהריץ אותן על מכשירים ניידים, משקפי מציאות מדומה, שילוט דיגיטלי או דפדפן אינטרנט. העורך של Amazon Sumerian מאפשר למפתחים ליצור סביבות וירטואליות ריאליסטיות, להטמיע בהן אובייקטי תלת-מימד ודמויות מאוירות ולתכנת את האופן שבו הם יוצרים אינטראקציה אחד עם השני ועם משתמשי האפליקציה. היישומים שיפותחו באמצעות Amazon Sumerian ירוצו על כל דפדפן שתומך בעיבוד גראפי מסוג WebGL או WebVR כולל: Daydream, HTC Vive, Oculus Rift ומכשירים ניידים עם מערכת ההפעלה iOS. השימוש ב-Amazon Sumerian לא דורש התקנת תוכנה או תשלום כלשהו – המשתמשים משלמים רק עבור האחסון לנכסי תלת-מימד והיקף התעבורה הנוצרת בעת הגישה לסצנות הווירטואליות שיצרו.

ארגונים במגוון תעשיות מאמצים טכנולוגיות מציאות מדומה ומציאות רבודה כדי לבנות סביבות מדומות ריאליסטיות או למקם אובייקטים מדומים בעולם האמיתי. זאת עבור מגוון אפליקציות וביניהן סימולציות הדרכה, דלפקי קבלה וירטואליים, חוויות קנייה מורחבות ברשת, סיורים בבתים ועוד. עד עתה יצירת סביבות מדומות ריאליסטיות חייבה יכולות ייחודיות ושימוש במגוון כלים עבור דיסציפלינות כמו מידול תלת ממד, תכנון סביבתי, אנימציה, אפקטים של תאורה, עריכת אודיו ועוד.

יצירת דמות וירטואלית באמצעות ממשק המשתמש המקוון
יצירת דמות וירטואלית באמצעות ממשק המשתמש המקוון

בשלב הבא, כשאפליקציית המציאות המדומה או המציאות הרבודה מוכנה, על המפתחים ללמוד וליישם מפרטים ייחודיים ותהליכי הטענה של כל ספק חומרה מרכזי. Amazon Sumerian פותר את האתגרים הללו באמצעות עורך (editor) מבוסס רשת שהמפתחים יכולים לעשות בו שימוש במהירות ובקלות ליצירת סצנות איכותיות ומקצועיות, וכן כלי תכנות וויזואלי לבניית הלוגיקה שמנהלת את האופן שבו האובייקטים והדמויות שבסצנות מתנהגים ומגיבים לפעולות. Amazon Sumerian גם מקל לבנות סצנות שבהן אינטראקציות עשירות וטבעיות בין אובייקטים ודמויות מתרחשות באמצעות שימוש בשירותי AWS כמו: Amazon Lex, Amazon Polly, Amazon Lambada, AWS IoT ו-Amazon DyamoDB.

"לקוחות בתעשיות שונות רואים את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיות מציאות מדומה ומציאות רבודה במגוון רחב של שימושים: החלב בהדרכת עובדים וכלה ביצירת חוויות חדשות ללקוחות. אך הם המומים מההשקעה ומהכישורים הייחודיים הנדרשים", אמר מרסלו ארג'נטי, סגן נשיא טכנולוגיה ב-AWS. "עם Amazon Sumerian יכול כל מפתח ליצור תוך שעות אפליקציית מציאות דומה או מציאות רבודה, ריאליסטית ואינטראקטיבית".

מידע נוסף על השירות: https://aws.amazon.com/sumerian

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע