מניית OTI מזנקת בעקבות ההכרזה על פיתוח כספומטים לביטקוין

18 דצמבר, 2017

מנכ"ל החברה מראש פינה הודיע שהחברה תפתח יכולות תשלום בביטקוין באמצעות מכונות התשלום האלקטרוניות שלה, והמנייה בנסד"ק זינקה ביותר מ-100%

On Track Innovations

אם נדרשנו להוכחה נוספת עד כמה שוק הביטקוין (Bitcoin) לוהט, היא התקבלה השבוע בעקיפין, לאחר שחברת On Track Innovations מראש העין הודיעה שהיא מפתחת יכולת לשלב תשלום במטבע ביטקוין באמצעות מכונות התשלום שהיא מייצרת. התגובה להודעה היתה חדה ומיידית: עם פתיחת המסחר בנסדק זינקה מניית החברה המנומנמת ממחיר של 99 סנט למחיר של 2.35 דולרים, ובהמשך המסחר היא התייצבה על מחיר של 2.13 דולרים, יותר מפי שניים ערב פתיחת המסחר.

למעשה, מדובר בהודעה שהיא יותר הצהרת כוונות מאשר הכרזה טכנולוגית. מנכ"ל החברה, שלומי כהן, מסר בהודעה שהחברה עובדת על מתן יכולת תשלום במטבע ביטקוין באמצעות מערכות התשלום שלה מסוג NFC, Bluetooth ו-QR code. "אנחנו מצפים לשלב את מטבע הביטקוין במכונות התשלום שלנו (ATM) ובכל המוצרים שלנו המשמשים לתשלום ללא מזומנים".

ההודעה הקצרה הזאת הספיקה כדי להריץ את המשקיעים אל החברה הגלילית הקטנה. חברת OTI מראש פינה מעסיקה כ-150 עובדים ונסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-88 מיליון דולר. בשנת 2016 הסתכמו מכירותיה בכ-20.6 מיליון דולר. החברה הוקמה בשנת 1990 ומספקת פתרונות טכנולוגיים ליישומי תשלומים ללא מגע ותקשורת בפרוטוקול קרבה (NFC), המוגנים באמצעות 35 פטנטים. הפתרונות שלה משמשים בעיקר בתחנות דלק, בעמדות כירטוס של מערכות הסעת המונים וברשתות קמעונאות (Retailer).

מניית OTI בנסד"ק מגיבה להצהרה

בשנה האחרונה נראה שהיא נמצאת בתנופת צמיחה: בחודש פברואר קיבלה הזמנות לאספקת אלפי מערכות תשלום המשלבות את טכנולוגיית החברה לתשלום שלא במזומן, עבור מפעילי רשתות מזון ומכונות ממכר אוטומטיות בארה"ב. ההזמנות הגיעו דרך מפיצי החברה בארה"ב. המערכות יסופקו במהלך 2017.

במהלך השנה היא קיבלה 3,000 הזמנות ראשונות מתוך זכייה במכרז של 10,000 מערכות תשלום לאחת מרשתות הקמעונאות הגדולות ביפן שיסופקו לאורך שלוש שנים. מערכות התשלום של און טראק שהוזמנו, מסוג UNO 8700,  נחשבות למערכות התשלום האלחוטי הראשונות בעולם אשר קיבלו הסמכה לתקן FeliCa של חברת סוני.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , תעשייה ישראלית