מלאנוקס החלה לספק ללקוחות את שבב BlueField החדש

4 ינואר, 2018

החלה לספק ללקוחות הראשונים את השבב הענק שלה, BlueField אשר כולל חבילה גדולה מאוד של מאיצים עבור צרכים מיוחדים כמו ניהול מערכי זיכרון מבוססי שבבים וניהול מערכות בינה מלאכותית המבוססות על אלפי מעבדי GPU

Mellanox BlueField

חברת מלאנוקס מיקנעם (Mellanox) החלה לספק את המשלוחים הראשונים של שבב BlueField שלה ליצרניות ציוד איחסון ותקשורת עבור מרכזי נתונים. סמנכ"ל מוצרים במלאנוקס טכנולוגיות, יעל שנהב, אמרה שמוצרי BlueField "קובעים שיאי ביצועים חדשים ומספקים את הביצועים המובילים בתעשיית ה-NVMe ובתפוקת נתונים".

שבב-ענק לשוק צומח

השבב החדש מיועד לספק מענה לשלוש מגמות מרכזיות בתחום מרכזי הנתונים: פלטפורמות איחסון גדולות מאוד המבוססות על מוליכים למחצה, דרישות גוברות של קישוריות מהירה ווהפעלת פונקציות אבטחה כמו הצפנה ופיענוח באמצעות מעבד-עזר המשחרר את המעבד המרכזי (Offload). המגמה השלישית, המייצגת אולי שוק יעד חדש עבור מלאנוקס, היא הצורך בשבב ניהול מרכזי של מערכות לימוד מכונה המבוססות על כמות גדולה מאוד של מעבדים גרפיים (GPU) המקושרים במירקם תקשורת מהיר מאוד.

כדי לעמוד במטלות האלה פיתחה מלאנוקס שבב ענק (SoC) הכולל ארבע תת-מערכות המספקות את כל מרכיבי העיבוד הדרושים עבור מימוש פתרונות מלאים ביישומי היעד של השבב: ליבת CPU המבוססת על מעבד ARM A72 בעל 16 ליבות, כולל זכרונות המטמון ובקרי הזיכרון בכל ליבה. המרכיב השני הוא ממשק איתרנט 100Gbps ו-InfiniBand המבוסס על שבב בקרת התקשורת הקיים של מלאנוקס ConnectX-5, המחוזק במעגלים עבור גישה מהירה מרוחקת לזיכרון (Remote Direct Memory Access), לקיצור זמני ההשהייה במרכזי נתונים, ולביצוע מטלות ניהול ובקרת איכות במערכי זיכרון מבוססי מוליכים למחצה (NVMe).

ההצעה של מלאנוקס: משבב ועד מערכת

המודול השלישי הוא מתג PCIe מהדור הרביעי, והמודול האחרון הוא מערך של מאיצי חומרה למשימות ייעודיות כמו הצפנה, פיענוח, גישה מרוחקת לזיכרון (RDMA). מלאנוקס מוכרת אותו במספר אופנים: כשבב נפרד עבור יצרני ציוד אשר יפתחו ויבנו ציוד מסביבו, היא מוכרת גם כרטיס ניהול זיכרון וגם כרטיס מתאם סטנדרטי המבוססים על השבב החדש. בנוסף היא מספקת ללקוחות פלטפורמת פיתוח מלאה לקיצור זמני הפיתוח של מוצרים חדשים המבוססים על BlueField.

שבב הליבה החדש מצטרף אל משפחות שבבי הליבה הנוכחיות של החברה, Spectrum ו-ConnectX, וממשיך את מסורת הסיליקון של החברה: אספקת מערכת שלמה הנותנת פיתרון מלא, אשר מבוססת על רכיב סיליקון ייעודי (ASIC) משלה, המשמש כמנוע פנימי שבזכותו היא משיגה ביצועים גבוהים. חברת מלאנוקס נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-3.3 מיליארד דולר.

דיאגרמת המלבנים של שבב BlueField
דיאגרמת המלבנים של שבב BlueField
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס