NI הביאה לישראל מערכת אוטומטית לבדיקות מכ"ם ברכב

4 ינואר, 2018

מערכת VRTS מאפשרת לבצע בדיקות של מערכות מכ"ם בתדרי 76GHz-81GHz ומיועדת לפיתוח מערכות ADAS ובדיקת חיישנים ברכב אוטונומי. יחיאל פלד: "ישראל נכנסה לתעשיית הרכב בזכות הרכב האוטונומי והרכב המקושר"

National Instruments Israel Yechiel Peled

בתמונה למעלה: יחיאל פלד, מנהל National Instruments ישראל

חברת נשיונל אינסטרומנטס ישראל (National Instruments) זיהתה את הכניסה המרשימה של התעשייה הישראלית אל תעשיית הרכב, והביאה לארץ את מערכת הבדיקה החדשה Vehicle Radar Test System המיועדת לסייע בפיתוח מערכות מכ"ם עבור כלי רכב. "ישראל נכנסה לתעשיית הרכב בזכות הופעתן של טכנולוגיות חכמות חדשות, כמו מערכות עזר בטיחותיות (ADAS), התפתחות הרכב המקושר (V2V, V2X) והרכב האוטונומי", אמר ל-Techtime מנהל National Instruments ישראל, יחיאל פלד.

"כדי להתמודד עם המגמות החדשות הכרזנו על כלים חדשים העונים לצורכי המפתחים. אחת מהמערכות האלה היא מערכת VRTS המבוססת על תשתית PXI ומאפשרת לסנכרן מכשירים ומדידות במערכות ADAS וברכב אוטונומי: מדידות מכ"ם וסימולציות של מכשולים בדרך באמצעות ייצור אותות המכ"ם שהיו מגיעים מהחיישן אם הרכב היה נוסע בדרך והחיישן היה מאתר את המכשול".

מערכת VRTS מגיעה על-גבי מסד PXI מודולרי ומאפשר לסמלץ את כל אותו המכ"ם המגיעים ממערכות הפועלות בתדרי 76GHz-81GHz שבהם פועלות כיום מערכות המכ"ם הממונעות. השילוב של מקורות mmWave Radio Head ביחד עם מקמ"ש וקטורי (PXI Vector Signal Transceiver) מאפשרים לבצע מדידות RF רבות, כולל מדידות ביועים ואיפון קרן השידור של המכ"ם. הדבר מאפשר להשתמש באותה מערכת חומרה בכל שלבי הקיום של מערכות ה-ADAS או המכ"ם הממונע: משלב הפיתוח הראשוני ועד שלבי בדיקות האיכות של המוצר המוגמר בקווי הייצור ההמוני.

NI Vehicle Radar Test System
המערכת החדשה NI Vehicle Radar Test System

בליבת המערכת מצויים המודולים החדשים: מקמ"ש אותות הווקטורי PXIe-5840 ומחולל השהיית אותות משתנה NI-5692. המודולים האלה פועלים ביחד עם אנטנת האותות המילימטריים NI mmRH-3608 המספקת את ממשק ה-RF לחיישן המכ"ם וכוללת גם סרגל לייזר לכיוונון מדוייק של המכ"ם הנבדק והאנטנה. המקמ"ש המיתכנת PXIe-5840 מספק שתי פונקציות קריטיות למערכת: מדידות של אותות המכ"ם ואמולציה של מכשולים בדרך במרחקים של 4-300 מטר מהרכב ברזולוציה של 10-12 ס"מ.

הסימולציה חוסכת קילומטרים

לדברי פלד, החברה מרחיבה את הפעילות שלה בתחום המדידות לתעשיית הרכב. "הרכב החדש מכיל חיישנים רבים, יחידות עיבוד, בקרים ומערכות תקשורת בתוך הרכב ובין הרכב לבין כלי-רכב אחרים ותשתיות הדרך שבסביבתו. כל אלה דורשים עיבוד של כל סוגי המידע בזמן-אמת. הדבר דרש מאיתנו להיכנס לתחום חדש שאנחנו מכנים בשם Hardware-in-the-Loop.

"מערכת VRTS היא חלק ממשפחה של פתרונות המאפשרים לנהל את כל המערך הזה ולסצע סימולציות מורכבות של התנהלות המערכת. הדבר חשוב לא רק לפיתוח מערכות נפרדות. כך למשל, כדי שהרכב החכם יקבל אישור רגולטורי לעלות לכביש הוא צריך לבצע נסיעה של מיליון קילומטרים, על-מנת להשלים את כל הבדקות הנדרשות ממנו. הסימולציה שהיצרנים והמפתחים מבצעים באמצעות תפישת HIL חוסכת קילומטרים רבים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , צב"ד , ציוד בדיקה