מעבדי 8 Intel Core כוללים שבב גרפי של AMD

8 ינואר, 2018

ה-GPU וה-CPU משלבים ידיים: גם אינטל וגם AMD הכריזו על מערכות על שבב הכוללות את מעבדי ה-CPU המתקדמים שלהן, המופיעים במארז משותף עם פלטפורמת הגרפיקה (GPU) של AMD

Intel Core With AMD Radeon RX

ההכרזה הראשונה של חברת אינטל בתערוכת CES הנפתחת מחר בלאס וגאס מוקדשת לשיתוף פעולה יוצא דופן עם המתחרה שלה, חברת AMD. אינטל השיקה רשמית את מעבדי Intel Core מהדור השמיני המופיעים במארז אחד ביחד עם המעבד הגרפי Radeon RX Vega M Graphics של חברת חברת AMD. זהו המעבד הראשון של אינטל שהמארז שלו כולל גם מעבד גרפי נפרד (Discrete Graphics processor), רכיב זיכרון משופר וחיבור כל הרכיבים באמצעות טכנולוגיה המנהלת את משאבי הזיכרון והאנרגיה.

לצד אינטל, גם חברת AMD ביצעה מהלך דומה, כאשר הכריזה לקראת התערוכה על השבב החדש Ryzen, אשר ייצא לשוק במתכונת של APU – Accelerated Processing Unit. הכוונה היא לרכיב מסוג מערכת על-גבי שבב (SoC) הכולל גם מעבד כללי מסוג CPU וגם מעבד גרפי (GPU). מעבדי ה-APU החדשים מבוססים על ארכיטקטורת Raven Ridge של החברה בעלי 4 ליבות ו-8 ליבות, ועל המעבדים הגרפיים Radeon RX Vega הכוללים 11 ליבות עיבוד. החברה מסרה שהיא תייצר אותם בתהליכי 12 ננומטר ו-14 ננומטר, והודיעה שדוגמאות של גרסת ה-12 ננומטר נשלחות כיום ללקוחות מרכזיים.

שני שבבים במארז אחד

השילוב הזה שהוכרז על-ידי שתי החברות, נועד לאפשר פיתוח של מחשבים ניידים ומשולבים (2-in-1) קלים ודקים, או מחשבים שולחניים קטנים. מוצרים אלה יעניקו גם יכולות מיחשוב חזקות, גם ביצועים גרפיים מתקדמים וגם חיי סוללה ארוכים עבור גיימרים, יוצרי תוכן כמו מעצבים ועורכי וידאו, יישומי VR ועוד. כזכור, בנובמבר 2017 דיווחה אינטל על שיתוף פעולה מפתיע עם AMD בשילוב Radeon RX בפלטפורמות שלה. כעת היא חושפת את הפרטים המלאים, לרבות המפרט הטכני ונתוני הביצועים.

אינטל מסרה שהיתרון במעבדים החדשים הוא בשילוב בין המעבד הכללי (CPU) והמעבד הגרפי (GPU) והמעבר משימוש בזיכרון GDDR5 לזיכרון HBM2. החיבור בין שני סוגי המעבדים בשבב של אינטל מתבצע באמצעות טכנולוגיית Embedded Multi-Die Interconnect Bridge – EMIB המאפשרת שיתוף במשאבי האנרגיה בין ה-CPU וה-GPU). שילוב כל הרכיבים במארז יחיד מקטין בכמחצית השטח שתופס הסיליקון בהשוואה לסידור המקובל של רכיבים נפרדים על-גבי לוח האם.

מיליארד גיימרים צמאים לעוצמת מיחשוב

המעבדים מיועדים למחשבים ניידים חזקים. להערכת IDC, בין 2014 ו-2017 צמחו מכירות המחשבים בקטגוריה הזו ב-24%. בנוסף, מכירות מחשבי המיני צומחים בשיעור שנתי של 8% בשוק הצרכני ובכ-40% בשוק המסחרי. חברת DFC Intelligence מעריכה שיש כיום כמיליארד גיימרים פעילים וכ-130 מיליון יוצרי תוכן דיגיטלי כמו מעצבים ועורכי וידאו. שוק יעד נוסף הוא של מערכות VR, שלהערכת Citi GPS Global Perspectives & Solutions יגיע להיקף של כ-80 מיליארד דולר עד לשנת 2020.

מעבדי הדור השמיני של אינטל ומבוססים על ארכיטקטורת Kaby Lake בתהליך ייצור של 14nm+. הם יוכלו לתמוך בצגי K5 ובתוכני וידאו 4K UHD. המחשבים הראשונים עם המעבדים החדשים יהיו זמינים בשוק באביב 2018. בין היצרניות הראשונות שישיקו אותם: Dell ו-HP. אינטל פועלת בישראל משנת 1974 ומעסיקה כ-10,000 עובדים ישירים במפעל ייצור בקריית גת ובארבעה מרכזי פיתוח (חיפה, יקום, ירושלים ופתח תקווה).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס