"נהגים אנושיים לא מבינים רכב אוטונומי"

16 ינואר, 2018

מנכ"ל אוטוטוקס חגי זיס מזהיר שבעיית תיאום מאיימת על חזון הרכב האוטונומי, במיוחד בשלב המעבר שבו מכוניות אוטונומיות ינועו לצד כלי-רכב מאויישים. "הנהגים עלולים להתנהג באופן המקשה על הרכב האוטונומי לחזות ולהגיב"

Autotalks Chip and the CEO

"היעדר תיאום בין כלי-רכב אוטונומיים לבין כלי-רכב מאוישים עלול להכשיל את חזון המכונית ללא נהג, אמר מנכ"ל חברת אוטוטוקס (Autotalks) הישראלית, חגי זיס, המפתחת שבבי תקשורת בין כלי-רכב לבין כלי-רכב אחרים ותשתיות הדרך (V2X). "בעיית התיאום הזאת חייבת להדאיג מאוד את קובעי המדיניות ואת תעשיית הרכב. מקבלי ההחלטות חייבים לקדם טכנולוגיות שימנעו תאונות ויצילו חיים. פתרון בעיית התיאום יהיה אחד האתגרים המרכזיים של תעשיית הרכב בשנים הבאות. רבים בתעשייה קופצים בדמיונם לנקודת הזמן שבה כל כלי-הרכב בכבישים יהיו אוטונומיים, אבל לא שמים לב לאתגר העצום המאפיין את תקופת המעבר הארוכה, שבה רוב כלי-הרכב יהיו מאוישים וביניהם ינועו בכבישים גם כלי-רכב אוטונומיים".

חגי זיס יציג את הבעיה בפני התעשייה במהלך הרצאה שיישא השבוע בתערוכת Automobili-D בדטרויט. לדבריו, "לבעיית התיאום יש ביטויים רבים, אבל שני נושאים מרכזיים מדגימים עד כמה הבעיה חמורה. הראשון הוא העובדה שתאונות בין כלי-רכב אוטונומיים לבין כלי-רכב מאוישים כבר התרחשו. שנית, קיים קושי מובנה מצד נהגים אנושיים להבין כלי רכב אוטונומיים וקושי של כלי-רכב אוטונומיים להבין נהגים אנושיים.

לקראת ייצור המוני ב-2019

"נהגים אנושיים נלחצים כשהם רואים כלי-רכב אוטונומי. הם עלולים לשנות נתיב באופן פתאומי, לקחת זכות קדימה שלא מגיעה להם או אפילו לעבור באור אדום באופן המקשה על הרכב האוטונומי לצפות אותו ולהגיב אליו. השילוב של טכנולוגיות V2X ותקשורת DSRC יכול לפתור את בעיית התיאום בין כלי-רכב אוטונומיים לכלי-רכב מאוישים. לכן חשוב להניח תשתית של חקיקה ורגולציה, אשר יחד עם טכנולוגיות נוספות יבטיחו שהשילוב של כלי-רכב אוטונומיים בכבישים ימנע תאונות, במקום לגרום תאונות".

חברת אוטוטוקס מכפר נטר מפתחת רכיבי תקשורת בין כלי-רכב לבין כלי-רכב אחרים ותשתיות דרך (V2X) באמצעות פרוטוקול DSRC, המיוצרים על-ידי יצרנית השבבים הצרפתית-איטלקית STMicroelectronics. הפתרון המלא כולל את מערך השבבים CRATON2 של אוטוטוקס ואת פלטפורמת הטלמטיקה Telemaco של STMicroelectronics. החברה הוקמה בשנת 2008 וגייסה עד היום כ-80 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה גם חברת טויוטה.

המנכ"ל חגי זיס שימש בעבר כסמנכ"ל חטיבת מוצרים בסרגון וסמנכ"ל מו"פ באיזיצ'יפ. הטכנולוגי הראשי ומייסד משותף של החברה הוא און הרן, ששימש בעבר כסמנכ"ל הטכנולוגיות של פסווה הישראלית שנמכרה בשנת 2006 ל-PMC-Sierra תמורת 300 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת. החברה נערכת לאספקה המונית של הפתרון שלה בשנת 2019.

למידע נוסף: www.auto-talks.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי