קאדו וספקית המטענים של סמסונג יפתחו מטען דק למחשבים ניידים

16 ינואר, 2018

קאדו ו- Dongyang E&Pיפתחו מטען מתקפל בעובי של 8 מ"מ ובהספק של 65 וואט, אשר יהיה מותאם למרבית המחשבים הניידים. הפיתוח, שבו יושקעו כ-2 מיליון דולר, יושלם תוך 14 חודשים

שיתוף פעולה בינלאומי ראשון לחברת הסטארט אפ הישראלית קאדו (Kado), שמפתחת טכנולוגיית טעינה חדשנית בתצורה דקה ביותר. החברה הודיעה היום כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Dongyang E&P הדרום קוריאנית כדי להשלים את הפיתוח של המטען הדק ביותר עבור מחשבים ניידים.

בפרויקט הפיתוח יושקעו כ-2 מיליון דולר, מתוכם כמיליון דולר יגיעו מקרן KORIL-RDF, קרן דו-לאומית שהוקמה ב-2001 על ידי ממשלות ישראל ודרום קוריאה במטרה לתמוך במחקר ופיתוח משותף של חברות ישראליות ודרום קוריאניות. הפיתוח המשותף יתבצע במרכזי הפיתוח של שתי החברות בלוד ובסיאול. החברות מעריכות כי הפיתוח יושלם תוך 14 חודשים.

Dongyang E&P מייצרת מטענים ורכיבי הספק נוספים לטלוויזיות, מסכי פלזמה, LCD ו-LED ופאנלים סולאריים. בין הלקוחות המרכזיים של החברה נמנית ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית סמסונג. החברה נסחרת בבורסה של דרום קוריאה (KOSDAQ) ומעסיקה כ-2,285 אובדים. בשנת 2016 עמדו הכנסותיה של החברה על 392 מיליון דולר.

המטען שייפתחו שתי החברות יהיה המטען המתקפל הראשון בעולם המיועד למחשבים ניידים, והוא צפוי להיות מותאם למרבית הדגים בשוק. עוביו של המטען יהיה כ-8 מילימטר, כעוביו של סמרטפון ממוצע, וההספק שלו יהיה 65 וואט. הוא יכלול שתי יציאות USB המאפשרות טעינה בו זמנית של מחשב נייד ומכשיר קטן נוסף כגון סמארטפון או מחשב טאבלט. Kado מפתחת מוצרים נלווים כגון כבלים נגללים ייעודיים, כיסויים ויחידות מודולריות אחרות, כדי להשלים את חוויית הטעינה הייחודית.

קאדו הוקמה במאי 2016 על ידי היזמים איתי חסיד, דניאל עסיס ושותפים נוספים. חסיד ועסיס, שנמצאים בסוף שנות ה-20 לחייהם, כבר רשמו אקזיט מוצלח בשנה שעברה של חברת הסטארט אפ הקודם שהקימו, Mobeeg, שפיתחה מטען חד פעמי למכשירי סלולר. בפברואר השנה כייסה החברה כ-1.2 מיליון דולר בהשתתפות קרן ההון AltaIR Capital.

Kado פיתחה טכנולוגיה להמרת מתח בעלת רמות גבוהות של צפיפות הספק ונצילות המאפשרת לייצר מטענים ושנאים קומפקטיים ודקים במיוחד, המתאימים לסגנון החיים הנייד של ימינו.

קאדו השיקה השנה את המטען המילימטרי הדק ביותר בעולם למכשירי סמארטפון. עוביו של המטען, הכולל כבל נגלל, הוא כ-5 מלימטר (כעוביים של 3 כרטיסי אשראי), כלומר ניתן בקלות לשאת אותו בארנק ומכאן שמו –  Kado Wallet. משקלו של המטען הוא 21 גרם וההספק שלו הוא 10 וואט והוא אף מתאים לטעינת מכשירים ניידים נוספים וביניהם טאבלטים, מצלמות, רמקולים, אוזניות אלחוטיות ועוד.

מנכ"ל החברה, דניאל עסיס, אמר "אנחנו מתכוונים לגייס הון נוסף ב-2018 ולקדם שיתופי פעולה עם חברות נוספות במטרה להביא את המטענים הדקים והנוחים ביותר שיוצרו אי פעם לשוק הגלובלי."

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: טאבלט וסמארטפון