אבנט ישראל מתחילה להפיץ את הרכיבים של מקסים

31 ינואר, 2018

לאחר שנים ארוכות שבהן הפיצה בלעדית את חברת לינאר, קיבלה אבנט ישראל את המתחרה מקסים אינטגרייטד

MAXIM

חברת אבנט ישראל (Avnet) מתחילה להפיץ בארץ את המוצרים של חברת מקסים (Maxim Integrated). המהלך החדש מוסיף את אבנט ישראל להסכם ההפצה שבין אבנט העולמית ומקסים העולמית. אבנט ישראל לא הפיצה עד היום את מוצרי מקסים מכיוון שהיתה המפיצה של חברת לינאר (Linear) בישראל, שהיא אחת המתחרות המרכזיות של מקסים. אולם העניינים השתנו בעקבות התהפוכות העולמיות בשוק השבבים. בחודש יולי 2016 רכשה אנלוג דיוייסז (Analog Devices) את חברת לינאר תמורת כ-14.8 מיליארד דולר, ובחודש פברואר 2017 היא מינתה את ארו (Arrow) למפיצה הגלובלית שלה.

מקסים משלימה את זיילינקס

ל-Techtime נודע שחברת אבנט מעמידה לרשות הלקוחות מערך תמיכה טכנית של כ-20 מהנדסים, שכמחציתם יתמוך בקו המוצרים של מקסים, ביחד עם כ-14 אנשי מכירות השטח של אבנט. לאבנט יש מלאי גדול של רכיבי מקסים שיעמוד לרשות השוק הישראלי בימים הקרובים. למקסים יש קו מוצרי הספק ואנלוג שהוא מוכר ופופולרי בשוק הישראלי. הסכם ההפצה החדש מעניק לאבנט יתרון נוסף: אחד מקווי המוצר החשובים של אבנט ישראל הוא פתרונות הרכיבים המיתכנתים (FPGA) של חברת זיילינקס (Xilinx) שאבנט ישראל היא המפיצה הבלעדית שלהם בארץ.

לזיילינקס העולמית יש הסכם שיתוף פעולה עם מקסים שבמסגרתו הן מפתחות ביחד תכנוני ייחוס לרכיבים של זיילינקס, כאשר זיילינקס ממליצה ללקוחות להשתמש ברכיבים האנלוגיים של מקסים לצורך פיתוח מוצרים חדשים המבוססים על הפתרונות שלה. ההסכם החדש מאפשר לאבנט לקדם את שתי החברות באחד מהשווקים החשובים ביותר בשוק הישראלי. מכיוון שישראל מצטיינת בעיקר בפיתוח מערכות מתקדמות ופחות בייצור המוני, מרכיב ה-FPGA בשוק הרכיבים הישראלי הוא גבוה מאוד ביחס למדינות אחרות. למעשה, המכירות היחסיות של זיילינקס בישראל גבוהות פי עשרה מהממוצע העולמי.

השמועה שהקפיצה את מניית מקסים

חברת מקסים מסן חוזה, קליפורניה, מתמקדת בתכנון וייצור רכיבים אנלוגיים ורכיבי אותות מעורבים, רכיבי הספק וממשקים. היא נחשבת לאחת מהמתחרות המרכזיות של לינאר ושל טקסס אינסטרומנטס (TI). החברה מעסיקה כ-7,000 עובדים ונסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-14.4 מיליארד דולר. מכירות החברה בשנת 2017 צפויות להסתכם בכ-2.3 מיליארד דולר. בשבוע האחרון חוותה מניית החברה זעזוע לאחר פרסומים בתקשורת האמריקאית שלפיהן מתנהלות שיחות עם חברת Renesas Electronics היפנית, אשר מעוניינת לרכוש את מקסים. מניית החברה זינקה ביותר מ-12%, אולם מייד לאחר מכן ירדה השבוע בכ-10%, לאחר שרנסאס הכחישה את הפרסום: "הידיעה שפורסמה לא הגיעה מאיתנו והיא אינה נכונה", היא מסרה בהצהרה רשמית.

סמינר של מקסים בישראל

חברת מקסים תקיים במהלך חודש פברואר סמינר טכני גדול לראשונה בישראל. לסמינר צפויות להגיע חברות ישראליות רבות וכן מספר לא קטן של מומחים מחו"ל בתחומים השונים, אשר יציגו את הפתרונות של החברה בתחומי האבטחה, החיישנים וההספק.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים , שיווק והפצה