הלקוח הגדול ביותר של סיליקום לא הצליח למצוא ספק משני

31 ינואר, 2018

נשיא ומנכ"ל החברה, שייקה אורבך: "נראה שלא יהיה ספק משני בשנת 2018, אם בכלל. זהו כרטיס מאוד מורכב, ועבודות הפיתוח והבדיקות שיש לבצע כדי לוודא שהכל עובד כמו שצריך אינן פשוטות"

SILICOM CARD

חברת סיליקום (Silicom) מכפר סבא הציגה השבוע תוצאות שיא, לאחר שנה מוצלחת במיוחד. החברה דיווחה על מכירות שיא של 37.8 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2017, המייצגות צמיחה של 33% בהשווה לרבעון המקביל אשתקד. המכירות בשנת 2017 כולה צפויות להסתכם בכ-125.7 מיליון דולר – צמיחה של 25% בהשוואה לשנת 2016. נשיא ומנכ"ל החברה, שייקה אורבך, אמר שהצמיחה של החברה קשורה לתהליך שינוי מאסיבי באופי תשתיות המחשוב בעולם. "חברות ענן ו-Web 2.0, ספקיות שירותי תקשורת וספקיות שירותי אינטרנט נאבקות כדי לא לפגר אחר הגל הגואה של ריבוי נתונים".

במסגרת התהליך הזה דיווחה סיליקום במרץ 2017 על "זכיית התכנון החשובה ביותר בתולדות החברה": שיתוף פעולה מתמשך עם אחת מעשרת חברות הענן הגדולות בעולם, אשר רכשה מסיליקום מתגי מארג בכרטיסי רשת איתרנט (Switch Fabric-on-a-NIC), העובדים במהירות של 100Gigabit לשנייה. עם חתימת העסקה העריכה סיליקום ששיתוף הפעולה הזה צפוי להביא לה מכירות בהיקף של יותר מ-30 מיליון דולר בשנה, אולם לקראת סוף 2017 העריכה סיליקום שההכנסות השנתיות מהלקוח יעלו לכ-75 מיליון דולר בשנה החל מ-2019.

במהלך שיחת הוועידה השבוע גילה אורבך שהיקף ההזמנות הגיעו כבר ב-2017 להיקף של יותר מ-10 מיליון דולר. בתוך כך, התברר שאותו לקוח ניסה לאתר מקור משני (Second Source) למוצרים של סיליקום, אבל בלא הצלחה. "כרגע אין ספק נוסף לכרטיסים", אמר אורבך בשיחת הוועידה השבוע (תימלול Seeking Alpha). "כעת נראה שלא יהיה ספק משני בשנת 2018, אם בכלל. זו לא החלטה קלה להחליט האם להשתמש או לא בספק משני, מכיוון שזהו כרטיס מאוד מורכב. הפיתוח והבדיקות שיש לבצע כדי לוודא שהכל עובד כמו שצריך אינן פשוטות".

התפתחות המכירות של סיליקום בשנים האחרונות
התפתחות המכירות של סיליקום בשנים האחרונות

אינטל דוחפת את סיליקום

מנוע נוסף בצמיחת סיליקום קשור ככל הנראה ליחסים ההדוקים שלה עם אינטל. בחודש אוקטובר 2015 היא רכשה את חברת ADI Engineering האמריקאית תמורת כ-10 מיליון דולר, המשמשת כלשכת תכנון של אבזרי תקשורת בשותפות אסטרטגית עם חברת אינטל, ומתמחה בפלטפורמות אינטל. מאז שנת 2000 היא מספקת לאינטל תכנוני ייחוס בתחום אבזרי תקשורת המבוססים על פלטפורמות העיבוד של אינטל. במצגת למשקיעים של סיליקום, היא דיווחה שאינטל מציגה את פתרונות סיליקום בפני הלקוחות של אינטל בתחומי הענן, מרכזי הנתונים וספקי האינטרנט. מנהל שיווק חטיבת מוצרי התקשורת של אינטל, ממליץ ישירות על סיילקום: "סיליקום מספקת מגוון גדול של כרטיסים המשלבים הצפנה ודחיסה, שהם שני האתגרים המרכזיים של במרכזי המיחשוב של הענן וה-SDN", הוא צוטט במצגת. "אנחנו מאמינים שהם מספקים פתרון לבעיית השרתים בענן ובשוק אבזרי התקשורת".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת