ירידה של 10% בהכנסות DSPG: נבלם הגידול במוצרים החדשים

1 פברואר, 2018

המכירות DSPG הסתכמו בכ-124.8 מיליון דולר. החברה דיווחה על ירידה של 69% במכירות שבבי SmartVoice ועלייה של 31% במכירות שבבי VoIP

נמשכת מגמת הירידה בתוצאות הכספיות של חברת DSPG שהשתקפה לאורך הרבעונים הקודמים. החברה מהרצליה, המפתחת שבבים המבוססים על טכנולוגיית DSP, דיווחה היום על ירידה של 11% במכירות  האחרון של שנת 2017 בהשוואה לרבעון המקביל 2016, וירידה של כ-10% במכירות בשנת 2017 כולה. הנתון המדאיג ביותר בדו"ח של DSPG הוא הירידה במכירות בשווקים החדשים שאליהם מנסה החברה לפרוץ.

לאורך מרבית שנות פעילותה של DSPG שהוקמה ב-1987, תחום הפעילות העיקרי שלה היה בפיתוח וייצור שבבים לטלפונים אלחוטיים בתקן DECT, ותחום זה עדיין אחראי למרבית הכנסותיה של החברה. עם זאת, לאור הירידה בביקושים בתחום הטלפונים האלחוטיים עם התיישנות הטכנולוגיה, החברה החלה בשנים האחרונות לגוון את תמהיל המוצרים כדיל היכנס לתחומים חדשים כמו VoIP, סלולר, ו-IoT. בשנת 2016 שינוי הכיוון העסקי הזה נחל הצלחה גדולה, והחברה דיווחה על עלייה של 48% בהיקף המכירות של מוצרים חדשים שהפחיתו את תלותה בשוק המסורתי.

אולם הדו"ח האחרון מרמז שהמומנטום נבלם: בשנת 2017 הסתכמו מכירות המוצרים החדשים ב-57.3 מיליון דולר, ירידה של 3% בהשוואה ל-2016. כלל מכירותיה של DSPG ב-2017 הסתכמו ב-124.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-137.9 מיליון דולר ב-2016. בשורה התחתונה, החברה רשמה הפסד תפעולי שנתי של 4.2 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לרווח תפעולי שנתי של 4.8 מיליון דולר ב-2016. הירידה החדה ביותר במכירות מוצרים חדשים היתה של מוצרי SmartVoice, שהם שבבים לעיבוד קולי, אשר הסתכמה בשיעור חד של 69%. בתחום ה-IoT החברה דיווחה על ירידה של 9%.

מנגד, החברה נהנתה מעלייה של 31% בתחום השבבים ליישומי קול ברשת (VoIP) עבור המגזר העסקי. החברה הסבירה שבתחום הזה היא מתחילה לבסס לעצמה מעמד של מובילה עולמית וזכתה בלקוחות חדשים רבים. מנכ"ל החברה, עופר אליקים, הסביר את הירידה בתוצאות הכספיות בהמשך ההיחלשות ארוכת הטווח בתחום הטלפונים האלחוטיים, אך ציין כי המגמות בתעשייה והזכיות האחרונות של החברה מחזקות את התחזית לצמיחה ארוכת טווח: "הדו"ח מראה ש-DSPG הגיעה לנקודת מפנה. המוצרים החדשים שהשקענו בהם בשנים האחרונות צוברים מומנטום. אנחנו צופים כי הגידול במכירות המוצרים החדשים ב-2018 יהיה גבוה מהירידה בתחום הטלפונים האלחוטיים".

שיתוף פעולה עם Harman

בתחילת החודש הודיעה DSPG על שיתוף פעולה יוקרתי עם חברת Harman, שנרכשה בשנה שעברה על-ידי סמסונג תמורת כ-8 מיליארד דולר. הרמן מתמחה בתחום טכנולוגיות קישוריות בכלי-רכב חכמים, במערכות בידור ומידע ממונעות ובשוק האלקטרוניקה הצרכני. היא החליטה לשלב את שבבי SmartVoice של DSPG בפלטפורמת Sonique שלה לזיהוי קולי. הפלטפורמה כוללת מערך של מיקרופונים ואלגוריתמים המיועדים לזיהוי מדויק של פקודות קוליות, מיועדת בעיקר לשוק המוצרים הביתיים כגון נגני מוזיקה ומכשירי טלוויזיה חכמים. השבבים של DSPG יסייעו לחדד את איכות זיהוי הקול גם בסביבות רועשות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח