סיוה מגייסת מהנדסים לפרוייקט בינה מלאכותית ברכב אוטונומי

6 פברואר, 2018

דיווחה על מכירות שיא של 87.5 מיליון דולר ב-2017, וצופה צמיחה גם ב-2018. הוצאות התיפעול יצמחו ב-3 מיליון דולר עקב גיוס מהנדסים לפיתוח פתרונות לרכב אוטונומי המבוססים על מעבד NeuPro

CEVA AI

חברת סיוה (Ceva) מהרצליה סיימה את שנת 2017 עם תוצאות שיא: המכירות צמחו ב-20% בהשוואה לשנת 2016 והסתכמו בכ-87.5 מיליון דולר. המכירות ברבעון האחרון של השנה צמחו בשיעור מתון של 2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-21.6 מיליון דולר. בחלוקה למקורות הכנסה, ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים גדלו ב-9% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-9 מיליון דולר, ואילו ההכנסות מתמלוגים ירדו ב-2% והסתכמו ב-12.6 מיליון דולר. החברה דיווחה על רווח נקי של 3.2 מיליון דולר. בסיום הרבעון גדלה קופת החברה להיקף של כ-183 מיליון דולר.

החברה צופה שגם בשנת 2018 תימשך מגמת הצמיחה. סמנכ"ל הכספים של החברה, יניב אריאלי, אמר בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"חות, שהחברה צופה להציג הכנסות של כ-92 מיליון דולר בשנת 2018. לדבריו, ההכנסות מהסכמי רישוי צפויות להישאר ברמתן הגבוהה, כאשר בנוגע לתמלוגים, "החברה מספקת תחזית צמיחה שמרנית של כ-10%". כ-60%-70% מההכנסות מתמלוגים צפויות להגיע במחצית השנייה של השנה, עם השקת תחנות בסיס סלולריות של לקוח גדול, ומוצרים חדשים לקראת חג המולד.

מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר שברבעון הרביעי החברה חתמה על 13 הסכמי רישוי חדשים. "לראשונה, חתמנו על הסכם עם יצרן רכב גדול לפיתוח יישומי בינה מלאכותית במכוניות אוטונומיות ברמות 4 ו-5, המבוססים על מעבד NeuPro שלנו". לדבר הזה צפויה להיות השפעה ישירה על 2018, מכיוון שהחברה צופה עלייה של 5 מיליון דולר בהוצאות התפעול בהשוואה ל-2017. מתוכן גידול של כ-3 מיליון דולר כתוצאה מגיוס מהנדסים חדשים לפיתוח יישומי בינה מלאכותית במכוניות אוטונומיות, וגידול חזוי של כ-2 מיליון דולר עקב היחלשות שער הדולר ביחס לשקל ולאירו.

הדור החמישי יורגש בקרוב

ורטהייזר: "בשנת 2017 השגנו 45 הסכמים חדשים, שהתבטאו בגידול של 35% בהכנסות מהסכמי רישוי. בתחום תשתיות הסלולר לדור 5, שלושה מתוך חמשת יצרני תחנות הבסיס הגדולים משתמשים בטכנולוגיה שלנו לפיתוח מוצריהם החדשים. בתחום הראייה הממוחשבת, השיגה סיוה 11 הסכמים במהלך השנה, וברבעון הרביעי כבר סופקו כמה מיליוני מוצרים המבוססים על טכנולוגיית הראייה הממוחשבת שפיתחנו. זאת, בהשוואה לעשרות אלפים בלבד בתקופה המקבילה.

"חיזקנו עוד יותר את היתרון הטכנולוגי שלנו בכמה תחומים צומחים והצגנו מוצרים חדשים, בהם מעבד האותות CEVA-X12, שהוא המתקדם ביותר בתחום התשתיות והרשתות הסלולריות; פתרון ה-Dragonfly, המיועד למוצרי IoT הפועלים ברשתות סלולריות (NB-IoT), כמו מוני חשמל ומים חכמים, בתים חכמים, ערים חכמות, ויישומים רפואיים; מעבד הבינה המלאכותית NeuPro המיועד לסמארטפונים, מכוניות אוטונומיות ומוצרי IoT; חבילת התוכנה ClearVox לעיבוד קול, המיועדת להפעלה קולית של מכשירים וסייעות קוליות; וטכנולוגיית בלוטות' 5 המיועדת לאוזניות אלחוטיות ומכשירי שמיעה".

לאתר החברה: www.ceva-dsp.com

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס