קבוצת מר מקימה את תשתית הסיבים האופטיים עבור רשת התקשורת העירונית של עיריית חולון

8 פברואר, 2018

הסיבים יספקו תשתית להקמת שני אתרי ליבה וכ-350 אתרי קצה בעיר חולון. התשתית תחבר את מתקני העיר, כולל מוסדות חינוך, מצלמות אבטחה, ובקרת רמזורים ותאורה, לרשת תקשורת אחת, ותחסוך לעירייה מאות אלפי שקלים בשנה

קבוצת מר הודיעה כי זכתה בפרויקט בהיקף של 13 מיליון שקל מטעם חברת ה-IT מל"מ-תים להנחת תשתית הסיבים האופטיים עבור רשת התקשורת העירונית החדשה שמקימה עיריית חולון. הפרויקט, שיסתיים ב-2019, יאפשר לחבר את מתקני העיר לרשת עירונית אחת.

התשתית שמקימה כעת מר תשמש את פרויקט ההקמה של שני אתרים בחולון על ידי מל"מ-תים, בהם יותקנו מתגים של סיסקו שיספקו את הליבה עבור רשת המטרו החדשה שתכלול כ-350 אתרי קצה. הרשת תאפשר לחבר את כל אתרי העיר לרשת תקשורת אחת ותחסוך לעירייה מאות אלפי שקלים בשנה בתשלומים לספקי התקשורת השונים שכיום מחברים את האתרים. אתרי העירייה השונים שיחוברו כוללים מוסדות חינוך, משרדי עירייה ושירותים לציבור, מצלמות אבטחה, בקרת רמזורים ובקרת תאורה.

הנחת התשתית באמצעות מיקרו-טרנצ'ינג

במסגרת הפרויקט, שהחל ב-2017 וצפוי להסתיים במהלך 2019, מבצעת קבוצת מר חריצה מדויקת והנחת סיבים אופטיים על פני כ-25 ק"מ באמצעות טכנולוגיית המיקרו-טרנצ'ינג. טכנולוגיית המיקרו-טרנצ'ינג מאפשרת לבצע חריצה אחת מהירה ונקייה, ברוחב צר במיוחד של כ-3 ס"מ בלבד, בתוואי אספלט עירוני או בינעירוני, בה ניתן להטמיע תשתיות תקשורת רחבות פס למטרות מוניציפליות. רוחבו הצר של החריץ מצמצם את הסכנה הבטיחותית וההפרעה למהלך חיי העיר ולתנועת כלי הרכב בזמן העבודה ולאחריה. ראש העיר חולון, מוטי ששון, אמר כי "חולון נמצאת בתהליך של כניסה ל'עיר חכמה', והקמת התשתית תשפר באופן משמעותי את השירות הניתן לתושבי העיר".

קבוצת מר, שמשרדי ההנהלה שלה נמצאים בחולון, פועלת בשלושה תחומי ליבה: תשתיות תקשורת, מערכות חקירה ומודיעין מבוססות ביג-דאטה ופתרונות תקשורת טקטית, ושירותי מודיעין סייבר. לקוחות הקבוצה כוללים גם גופים ממשלתיים, מוניציפליים, ביטחוניים, בנקים ומפעילי תקשורת. הקבוצה מעסיקה כ-1,100 עובדים בעיקר באמריקה הלטינית, ארצות הברית, אפריקה וישראל. משרדי ההנהלה נמצאים בחולון. קבוצת מר גם מקימה את מערך תקשורת במנהרות ובגשרי תוואי הרכבת החשמלית המהירה בין תל אביב לירושלים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תקשורת